וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוף העצוב של "הפילה הגיבורה" שנשטפה מאות קילומטרים מביתה

אחרי כמה שבועות שבהם ניסו גורמים רבים בבנגלדש להציל את הפילה שהגיעה מהודו ושקלה ארבעה טונות, היא נפחה את נשמתה בטרם הועברה לשמורת טבע במדינה. "היא הייתה חלשה מדי ועייפה"

עריכה: טל רזניק

פילה שעברה מרחק של כ-1,700 קילומטרים לאחר שנשטף מהודו לבנגלדש והופרדה מהעדר שלה מתה היום (שלישי) למרות המאמצים הרבים להצלתה. היא ספגה חצי הרדמה שלוש פעמים כחלק מהניסיונות להעבירה לשמורת טבע במדינה לאחר שנשטפה מהודו השכנה לפני כמה שבועות.

גורמים רשמיים מסרו כי הפילה "הייתה חלשה מדי ועייפה" מהמסע הארוך שעברה, שהכניע אותה בסופו של דבר. "היא נשמה את נשמתה האחרונה בשעה 7:00", מסר ראש הרשות לחיות בר במדינה לסוכנות הידיעות הצרפתית. "השקענו מאמצים כבירים כדי להציל את החיה. לפחות עשרה שומרי פארקים, וטרינרים ושוטרים ניסו להצילה ב-48 הימים האחרונים, אבל המזל היה לרעתנו".

הפילה, שלפי ההערכות שקלה ארבעה טונות, נחלשה במשך הזמן לאחר שהייתה שקועה בנהרות המוצפים שבמחוז ג'מלפור הסמוך לגבול עם הודו. היא זכתה לכינוי "בנגבהבור", שמשמעותו הגיבורה של בנגלדש.

שיטפונות עזים בתת-היבשת ההודית מאלצים בכל שנה אלפי חיות בר לעבור למקומות גבוהים יותר באזורי הגבול בין שתי המדינות. צמצום שטח המחיה שלהן מקשות עליהם לעבור לאזורים בטחוים במהלך עונות המונסון.

חקלאים בבנגלדש מנסים להעביר פילה שנשטפה מהודו, אוגוסט 2016. AP
תושבים מנסים להעביר את הפילה, החודש/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully