וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טניס: זהב היסטורי למוניקה פואיג, מארי מול דל פוטרו בגמר

המדורגת 34 בעולם זכתה בזהב ראשון אי פעם עבור פורטו ריקו ובמדליה נשית ראשונה למדינה אחרי 4:6, 6:4, 1:6 על אנג'ליק קרבר, ארד לקביטובה. הארגנטינאי והבריטי ייאבקו על הזהב בגברים

הטניסאית הפורטו ריקנית מוניקה פואיג. רויטרס
היסטוריה. פואיג/רויטרס

אנדי מארי מתקרב בצעדי ענק אל עבר מדליית זהב שנייה ברציפות באולימפיאדה. הטניסאי הבריטי (2 בעולם) גבר היום (שבת) 1:6, 4:6 על קיי נישיקורי היפני (7 בעולם) בדרך לגמר, שייערך מחר בשעה 18:00. הוא יפגוש שם את חואן מרטין דל פוטרו, שניצח את רפאל נדאל 7:5, 4:6, 6:7 (5). מוניקה פואיג רשמה הישג ענק בדמות מדליית זהב ראשונה אי פעם לפורטו ריקו בזכות ניצחן על אנג'ליק קרבר בגמר, פטרה קביטובה זכתה בארד.

אנדי מארי טניסאי חוגג. רויטרס
ממשיך להרשים. מארי/רויטרס

גברים

חואן מרטין דל פוטרו - רפאל נדאל 7:5, 4:6, 6:7 (5)

דל פוטרו גבר בתום משחק יוצא מן הכלל על נדאל. הארגנטינאי, המדורג בסך הכל 142 בעולם, כבר הדיח יותר מוקדם בטורניר את נובאק דג'וקוביץ', וכעת שלח הביתה גם את המדורג חמישי בעולם. במצב של 5:6 לנדאל במערכה הראשונה הספרדי השיג שבירה היישר לניצחון במערכה, אך דל פוטרו לא נבהל ושבירה אחת במערכה השניה הספיקה לו על מנת לשלוח את המשחק למערכה מכרעת, שם הוא חיכה לרגע הכי נכון ובמצב של 4:4 השיג שבירה והיה צריך רק לשמור על הגשותיו כדי להבטיח מדליה אולימפית שנייה, אחרי שזכה בארד בלונדון, אך השור הספרדי ממש לא התכוון לוותר וניפק משחקון הגשה מושלם אותו ניצח על האפס. במשחקון הבא דל פוטרו שוב קיבל הזדמנות אדירה כאשר ארגן לעצמו שלוש נקודות שבירה, אך נדאל חזר והמשחק הלך לשובר שוויון, שם דל פוטרו כבר לא התכוון לוותר ועלה לגמר בריו בתום שלוש שעות ועשר דקות של טניס משובח.

אנדי מארי - קיי נישיקורי 1:6, 4:6

הדומיננטיות של מארי בדו קרב הפרטי מול נישיקורי נמשכת: אחרי שגבר עליו שש פעמים לעומת הפסד אחד בלבד בקריירה, גם הפעם הבריטי לא נותיר ליפני סיכוי. מארי השיג שתי שבירות מהירות בדרך לניצחון 1:6 תוך 33 דקות בלבד בסט הראשון, ובסט השני עבד קצת יותר קשה, אבל בפיגור 2:1 נכנס חזרה לעניינים. את המשחק הוא סיים בסטייל עם נקודת משחק מהסרטים, שסידרה לו העפלה שנייה ברציפות לגמר. כעת מארי ניצב בפני היסטוריה: אם יזכה בזהב, יהפוך לראשון בתולדות הטורניר שזוכה בו פעמיים ברצף.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
הטניסאי הארגנטינאי חואן מרטין דל פוטרו. רויטרס
יזכה במדליה שנייה ברצף. דל פוטרו/רויטרס
רפאל נדאל טניסאי. רויטרס
יסתפק בארד? נדאל/רויטרס

נשים

מוניקה פואיג - אנג'ליק קרבר 4:6, 6:4, 1:6

הפורטו ריקנית עשתה היסטוריה כבר בעצם ההעפלה לגמר, כאשר הבטיחה מדליה נשית ראשונה למדינה, אך זה כאין וכאפס לעומת מדלית זהב ראשונה אי פעם לפורטו ריקו. המדורגת 34, שהישג השיא שלה בגרנד סלאמים הוא סיבוב רביעי בווימבלדון ב-2013, הדהימה את המדורגת שנייה בעולם תוך .

קרבר השיגה שבירה כבר במשחקון הראשון אך נכשלה בשמירה על ההגשות שלה ושבירה נוספת לטובת פואיג נתנה את היתרון לפורטו ריקנית. המערכה השניה נפתחה גם היא עם שבירה מהירה לטובת הגרמנייה, ואחרי שכל אחת השיגה שבירה עד לסיום המערכה המשחק הלך למערכה מכרעת. בסט השלישי פואיג הציגה עליונות מוחלטת ומשם הדרך להיסטוריה הייתה קצרה.

עוד לפני הגמר, נפגשו פטרה קביטובה ומדיסון קיז לקרב על מדליית הארד, ובתום שעתיים ורבע הצ'כית (11 בעולם), שזכתה פעמיים בקריירה בווימבלדון, חגגה בריו עם 5:7, 6:2, 2:6. שבירה אחת, בדיוק ברגע הנכון כאשר התוצאה במערכה הראשונה היא 5:5, הספיקה לקביטובה כדי לנצח את המערכה. האמריקאית (7 בעולם) חזרה לעניינים עם שתי שבירות במערכה השנייה והמשחק הלך למערכה מכרעת על כל הקופה. קביטובה הייתה מרוכזת יותר, עלתה ל-0:4 ולא הביטה לאחור עד לזכייה בארד.

* בזוגות המעורבים עלו ונוס וויליאמס וראג'יב ראם האמריקאים לגמר אחרי 6:2, 2:6, 3:10 (שובר שוויון) על סניה מירזה ורוהן בופנה ההודים.

הטניסאית הפורטו ריקנית מוניקה פואיג. רויטרס
דומעת מאושר. פואיג/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully