וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף לספאם וחופשת מחלה של ילד לשני הורים: הלילה האחרון של מושב הקיץ

4.8.2016 / 16:30

ביממה האחרונה למושב הקיץ אישרה המליאה שורת הצעות חוק, לצד השבעת ח"כ מייקל אורן לתפקיד סגן שר והדחת ח"כ חזן מהוועדה לביקורת המדינה. בין ההצעות: שילוב אנשים עם מוגבלויות בעבודה והקלות על מתמודדים בפריימריז

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: אביב אירגז

(עוד אושר הלילה: דחיית עלייתו לאוויר של תאגיד השידור הציבורי)

רגע לפני היציאה לפגרת הקיץ, קיימה הלילה (חמישי) מליאת הכנסת דיון מרתוני עד השעות הקטנות של הבוקר שבמהלכו אושרו כמה הצעות חוק. אף שאת מרב תשומת הלב תפסו חוק ערוץ הכנסת ודחיית תאגיד השידור הציבורי השנויים במחלוקת, הלילה גם הושבע ח"כ מייקל אורן (כולנו) לתפקיד סגן שר במשרד ראש הממשלה ומפלגת הליכוד הודיעה רשמית על הדחתו של ח"כ אורן חזן מחברותו בוועדה לביקורת המדינה.

חופשת מחלה של ילד – לשני ההורים

ואולם, בשעות שלפני ואחרי עסקו הח"כים בבליץ אישורי הצעות חוק בקריאה שנייה ושלישית, שנכנסו לספר החוקים. אחת מהן הייתה הצעת חוק חופשת מחלה של ילד - לשני ההורים. הצעת חוק דמי מחלה קובעת כי חישוב הזכות לדמי מחלה עקב מחלת ילד יחל מהיום הראשון ומאפשרת לשני ההורים להתחלק בימי החופשה של הילד.

עוד בוואלה! NEWS:
אושר חוק נציבות הביקורת על הפרקליטות: "אין איש מעל החוק"
הכנסת אישרה: שידורי התאגיד הציבורי יחלו באפריל 2017
הקלת המכרז ואיסור ביזוי המשכן: אושר חוק ערוץ הכנסת

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
חבר הכנסת מייקל אורן. ראובן קסטרו
אורן. מעכשיו סגן שר במשרד ראש הממשלה/ראובן קסטרו

עד אתמול, לפי החוק הקיים, ההורה אינו מקבל תשלום עבור היום הראשון של מחלת הילד. עבור היום השני והשלישי היה ההורה זכאי לחצי מהסכום ורק מהיום הרביעי והלאה מקבל את שוויו המלא של יום מחלה. מצב זה עודד הורים לחלוק באחריות הטיפול מפאת הפסד הסכום הניכר בדמי המחלה המגיעים להם. הצעת החוק, של ח"כ מרב מיכאלי (המחנה הציוני), רועי פולקמן ורחל עזריה (כולנו), היא תיקון לחוק דמי מחלה, וצפויה לעודד חלוקה שוויונית יותר בין ההורים ולצמצם את הפגיעה במקום העבודה – שכן מספר ימי ההיעדרות של כל הורה יקטן.

שוויון הזדמנויות לאנשים בעלי מוגבלות

שתי הצעות חוק נוספות שאושרו עוסקות בשילוב אנשים עם מוגבלות בשוק התעסוקה. הראשונה, פרי יוזמתם של ח"כ איציק שמולי (המחנה הציוני) ויואב קיש (ליכוד), מחייבת כל גוף ציבורי או ממשלתי בהעסקה מינימלית בהיקף של 5% של אנשים עם מוגבלות משמעותית של 40% ויותר.

החוק הנוסף, גם הוא מיוזמתו של ח"כ שמולי יחד עם ח"כ נורית קורן (הליכוד), מחייב כל חברה או ספק הניגשים למכרז ממשלתי בעמידה בתנאי ייצוג הולם של אנשים עם מוגבלות. לפי החוק, אם לא יעמדו בתנאי זה לא יוכלו להגיש מועמדות למכרז.

יותר קל בפריימריז

הלילה עבר בקריאה שנייה ושלישית תיקון לחוק המפלגות, המשנה את המגבלות והסנקציות על מתמודדים בבחירות מקדימות שנכנסים לגירעון. לפי המצב כיום, מתמודד שמסיים בגירעון יכול לכסות אותו עם תרומה אבל סכום התרומה נגרע מתקרת ההוצאות שלו בבחירות הבאות.

חבר הכנסת אורן חזן – הקראת כתב אישום פרשת החייל היורה מחברון. מגד גוזני
הודח מוועדת הביקורת. חזן/מגד גוזני

כעת, סכום התרומה לא ייגרע מסך ההוצאות המותר במערכת הבחירות הבאה. בנוסף לכך, הוא משנה את הסנקציה על חריגה בניהול הכספים, כך שבמקום מאסר יוטל קנס בגובה סכום הגירעון. ההצעה נתמכה על ידי הקואליציה והאופוזיציה פרט ליש עתיד שטענה כי החוק הועבר במחטף ויביא להגברת השחיתות. במפלגה טענו כי הוא מבטל את תמריץ המתמודדים לא לחרוג מתקרת ההוצאות ומעודד לקבל כסף מבעלי הון בזמן שהם חברי כנסת.

הסוף לדואר זבל ולחשבוניות מנייר

חוק הספאם, שיזם ח"כ מיקי רוזנטל ואושר הלילה, מונע מגופים, מכל סוג שהם, להטריד את האזרחים בדואר זבל, במסרונים או בהודעות מוקלטות. מדובר בתיקון לחוק התקשורת (בזק ושידורים) המכיל תחת ההגדרה "דבר פרסומת" גם מסר המופץ לציבור הרחב שמטרתו בקשת תרומה או הפצת תעמולה. עם זאת, החוק מחריג בקשת תרומות לשם התמודדות בפריימריז או בחירות לכנסת ולרשויות מקומיות, וכן תעמולה שיש בה מסר פוליטי.

עוד אושר תיקון להצעת חוק עסקאות גופים ציבוריים של ח"כ מיקי לוי. התיקון יחייב כעת את המדינה או גופים ציבוריים להעביר באמצעות דואר אלקטרוני מסמכים ממוחשבים לספקים ונותני שירות. החוק צפוי לייעל את עבודת הממשלה בכל הנוגע להליכי הנפקת וקבלת המסמכים ולחסוך עלויות נייר ודלק.

חבר הכנסת איציק שמולי בכנס מפלגת העבודה בתל אביב. ניב אהרונסון
שתי הצעות חוק שלו עברו/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully