וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החל מהיום: שירות Apple Music רשמית גם בישראל. כמה זה יעלה?

שי מזרחי

3.8.2016 / 5:00

אחד מאפיקי ההכנסה הרווחיים של אפל מאז ומתמיד היה פלטפורמת המוזיקה שלה. מבדיקה שלנו יש מבחר לא רע של אמנים בעברית אבל האם הציבור ישלם את המחיר?

יוטיוב

יותר משנה אחרי שהושק בעולם, שירות אפל מיוזיק מגיע היום רשמית לישראל. אך למרות העיכוב, זו הסנונית הראשונה מבין שירותי המוזיקה המקוונים הפופולריים בעולם להאזנה למוזיקה באינטרנט (Streaming) כמו Spotify. מאז ההשקה בשנה שעברה אפל מטמיעה את השירות בהדרגתיות במדינות שונות. החל מהיום, אפל מיוזיק (Apple Music) זמין רשמית עבור המשתמשים הישראלים.

אחד מאפיקי ההכנסה הרווחיים של אפל מאז ומתמיד היה פלטפורמת המוזיקה שלה - אייטיונס וכעת גם אפל מיוזיק. חנות האייטיונס קיימת שנים רבות (שש שנים מלפני האייפון) וניתן לרכוש בה אלבומי מוזיקה של אמנים רבים, כולל אמנים ישראלים. אפל מסתערת על השוק ומגיעה תוך שנה לנתח שוק יפה ביחס למתחרה, Spotify, שפועלת כבר שמונה שנים. אחרי פעילות של קצת יותר משנה, אפל מיוזיק מכיל כיום יותר מ-40 מליון שירים ונהנים מהשירות יותר מ-15 מיליון משתמשים משלמים. לצורך השוואה, Spotify מספקת שירותי הזרמת מוזיקה בצורה דומה ולה מאגר של כ-30 מיליון שירים וכמות כפולה של משתמשים (כ-30 מיליון).

שירות Apple Music פונה לכל חובבי המוזיקה ומציע ז'אנרים מגוונים ואמנים מרחבי העולם בשפות שונות. חיפוש של אמן או להקה מניב תוצאות שונות הכוללות מבחר גדול של אלבומי מוזיקה, שירים, וגם רשימות השמעה הקשורים לאותו אמן או להקה. בבדיקה שלנו המבחר המוזיקלי בעברית עשיר למדי. חיפושים אחר אמנים מוכרים כמו אסף אבידן, עידן רייכל או בן אל תבורי הניבו תוצאות רבות ואפילו קיבלנו הופעות חיות שלהם. ברשימת השירים המוצעת בתוצאת החיפוש יכולים להופיע גם שירים של אמנים אחרים מאותו הז'אנר. למשל חיפוש של שלמה ארצי יתן לנו תוצאת של רשימת השמעה הנקראת "Best of 90s Israeli Pop", המכילה כצפוי את מיטב שירי הפופ הישראלי משנות התשעים.

אפל מיוזיק לומד את העדפות המשתמש בעזרת מנגנון הלייקים (אהבתי/לא אהבתי) המשויך לכל שיר. אם אהבתם שיר תוכלו ללחוץ "אהבתי" והמערכת תדע לנגן אותו ברשימות השמעה עתידיות, ולהציע לכם תכנים דומים מאותו הסגנון. אם לא אהבתם, השיר כנראה לא יתנגן שוב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חיפוש נוח./מערכת וואלה!, צילום מסך

התכנים באפל מיוזיק פתוחים לכל המשתמשים, ללא הגבלה המבוססת על מדינה או מיקום. עם השקת השירות בארץ ניתן למצוא גם רשימות השמעה יעודיות לקהל הישראלי. כעת קיימות שלוש רשימות המכילות שירים בעברית: רשימת שירי פופ של נתן גושן, יובל דיין, דודו טסה, מרינה מקסימיליאן, עברי לידר, שלמה ארצי ובן אל תבורי. רשימת להיטים ים תיכוניים של עמר אדם, אייל גולן, משה פרץ, פאר טסי ושרית חדד ורשימה נוספת המכונה A List Israeli Pop עם להיטים.

ניתן להיעזר בסירי ובפקודות קוליות בעברית כמו "השמיעי לי את איפה הילד" או "השמיעי לי את האלבום הראשון של אייל גולן" כדי להפעיל את השירות. בשלב הזה נראה שהממשק לא תורגם לחלוטין לעברית, מצב שכבר נתקלנו בו גם בבדיקה שערכנו לסירי בעברית מוקדם יותר השנה.

הרשמה ומחיר
לכל משתמש iOS (אייפון, אייפד, אייפוד) יש חשבון Apple ID המשמש גם לכניסה לשירות אפל מיוזיק. לחיצה על אפליקציית המוזיקה במכשיר, הזנת חשבון Apple ID והסיסמה ואתם בפנים. שלושת החודשים הראשונים בשירות הם ללא תשלום וחשוב להקפיד לבטל את השירות אחרי תקופת הניסיון אם אינכם מעוניינים להתחיל לשלם פתאום בהפתעה. בתום שלושת החודשים, השירות עולה 19.90 שקלים בחודש, ומנוי משפחתי של עד שישה מכשירים עולה 29.90 שקלים בחודש. השירות זמין גם למשתמשי אנדרואיד, על ידי הורדת אפליקציית Apple Music מחנות גוגל פליי.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מבחר טוב בעברית./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully