וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסאז'ים והוצאות להורג: יומניו של אחד מאדריכלי השואה נחשפים

הבילד הגרמני חשף קטעים מכתביו של היינריך הימלר, ראש האס-אס, שנמצאו בארכיון ברוסיה. הם מתארים את סדר יומו של הבכיר הנאצי, שהיה טרוד בארוחות הצהריים שלו וסיפר שכמעט התעלף כשהיה עד לרצח המוני של יהודים

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

(משפטו של שומר לשעבר באושוויץ, פברואר)

יומנים שנחשפו לאחרונה חשפו את סדר יומו של היינריך הימלר, אחד מבכירי המשטר הנאצי ואדריכלי השואה. מהיומנים, שנחשפו על ידי הבילד הגרמני, עולה כי מה ארוחת הצהריים שלו הטרידה אותו יותר מאשר תפקידו בהשמדת יהודי אירופה. היומנים היו קבורים בארכיון של משרד ההגנה הרוסי בפודולסק, הסמוכה למוסקבה, במשך יותר מ-70 שנה.

מאות מכתבים של אדריכל השואה בכספת בתל אביב

היומנים מכסים את שנת 1938 ואת 1943 ו-1944 - שנות השיא של השואה - והם נתפסו בידי הצבא האדום לקראת תומה של מלחמת העולם השנייה ונפילת גרמניה. הם מכילים כאלף עמודים והם תיעדו שעה אחר שעה את יומו של מפקד האס-אס, את שיחותיו עם אשתו ועם בתו לצד פקודות על הוצאות להורג. בין הדברים החביבים עליו היה עיסוי בוקר, שהיה יכול להימשך שעות.

ראש האס.אס היינריך הימלר מסייר במחנה לא ידוע באיחוד הסובייטי. AP
הימלר מסייר במחנה ריכוז/AP

במקרים אחרים הוא נרגע כשצפה בסרט, שיחק בקלפים או התבונן בכוכבים בין פגישותיו עם אדולף היטלר ועם בכירים נאצים אחרים. על ביקור שערך במחנה הריכוז בוכנוולד כתב הימלר: "לקחתי חטיף במזנון הקזינו של האס-אס". בקטע מאוגוסט 1941 הוא סיפר שהיה עד לרצח המוני של יהודים שהומתו בבורות ירי בפאתי מינסק, בירת בלארוס של היום. לדבריו, הוא כמעט התעלף כשנתזי דם שלהם הכתימו את מעילו.

כתב הבילד דמיאן אימוהל, שמצא את היומנים, סיפר לטיימס הבריטי כי הוא הרושם שהם יצרו על אדם שהיה אב מסור ורוצח המונים בו-זמנית הדהים אותו. "הדבר המעניין ביותר מבחינתי היה השילוב הזה", אמר. "הוא דאג מאוד לאשתו ולבת שלו, כמו גם לרומן שלו עם מזכירתו. הוא דאג לעמיתיו לנשק ולחבריו". בהמשך, הוא הוסיף, "יש גם אדם של אימה. יום אחד הוא מתחיל עם ארוחת בוקר ועיסוי פרטי, אז הוא מצלצל לאשתו ולבתו בדרום גרמניה ולאחר מכן הוא מחליט להרוג עשרה בני אדם או לבקר במחנה ריכוז".

הימלר נתפס בידי חיילים בריטים לאחר תום המלחמה, כשהוא לבוש במדי חייל רגיל בצפון גרמניה. הוא זוהה במהלך חקירתו ובעקבות זאת בלע את גלולת ציאניד והתאבד בטרם הועמד לדין על פשעיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully