וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיג מכתב השמיניסטים הגיע לבקו"ם – ונשלח למעצר

יאיר חסון

23.10.2002 / 14:48

חגי מטר, שאמור היה להתגייס היום לצה"ל, סירב מטעמי מצפון ונעצר; בהצהרה שפירסם טען כי "ההשלמה הגורפת עם כל פשעי הכיבוש ועקרונות 'הטיהור האתני' מהווים רק חלק מהדרדרות החברה"

חגי מטר, יוזם ומנהיג מכתב השמיניסטים שנשלח בחודש ספטמבר לראש הממשלה, אריאל שרון, במחאה על מדיניות ישראל בשטחים, התייצב היום בלשכת הגיוס בתל השומר, וסירב להתגייס לצה"ל מטעמי מצפון. הוא נשלח למעצר בקו"ם ומחכה למשפטו שיתקיים בקרוב.

תנועת השמיניסטים קיימה הבוקר הפגנת תמיכה בחגי ובסרבני המצפון הנוספים. ההפגנה קראה למה שמגדירה התנועה "סיום הכיבוש ופשעי המלחמה של צה"ל בשטחים".

המכתב נשלח לראשונה בחודש ספטמבר 2001, כשעליו חתומים 62 בני נוער שהודיעו כי אין בכוונתם "לשתף פעולה עם הכיבוש". בחודש שעבר נשלח לראש הממשלה "מכתב השמיניסטים 2002", שכיום חתומים עליו 246 צעירים וצעירות.

מארגני מכתב השמיניסטים מציינים כי מאז שליחת המכתב בשנה שעברה, עמדו רבים מהחותמים במילתם. לדבריהם, חלק מהחותמים בשנה שעברה השיגו פטור משירות צבאי, חלק התגייסו ומסרבים גם כיום לשרת בשטחים וחלק סירבו להתגייס מטעמי מצפון. בימים אלה יושבים בבתי כלא צבאיים שישה סרבני שירות בשטחים: אורי יעקבי, דני גרינוולד, דרור בוימל, יוני יחזקאל, יונתן בן ארצי וניר עברון. בחודש הקרוב צפויים להצטרך אליהם עשרה סרבני גיוס נוספים, ובחודשים הקרובים מספרם צפוי לגדול.

"המיליטריזציה והגזענות מגיעות לרמה של פשיזם"

בהצהרה שפרסם מטר, בן 18, לרגל מועד גיוסו טען: "כיום מגיעות המיליטריזציה והגזענות בציבור היהודי בישראל לרמה של פשיזם. דיכוי המחשבה הביקורתית, ההשלמה הגורפת עם כל פשעי הכיבוש, האללת הצבא והחלחול האיטי של עקרונות 'הטיהור האתני', מהווים רק חלק מהדרדרות החברה". מטר ציין כי "ההתנכלויות השיטתיות לאזרחי ישראל הפלסטינים, האלימות רוויית השנאה המופנית כלפי מפגינים שוחרי שלום ואטימות הלב הגורפת כלפי כל החריגים והחלשים – עם כל אלה אני מסרב לשתף פעולה".

לדבריו, "קול המצפון והלקחים שהאנושות היתה אמורה להפיק מאין ספור מקרים דומים בהיסטוריה מחייבים אותי לסרב להתגייס לצבא הישראלי – המכונה בשקריות צבא הגנה. סירובי לשרת הוא בלתי נמנע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully