וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה אישרה: כחלון קיבל את משרד הכלכלה, אלקין בהגנת הסביבה

31.7.2016 / 12:10

במסגרת הסכם סבב התיקים בין הליכוד לכולנו מונה השר זאב אלקין לשר להגנת הסביבה, בנוסף לתיק ירושלים שבו הוא מחזיק. במקביל, סמכויות לשכת הפרסום הממשלתית יועברו מידי משרד התקשורת לידי משרד התרבות

צילום: רוני כנפו, עורך: לירן מוסלי, עורכת משנה: סיגל סיריוס, תחקיר: עומר שליט ואסתי סדקה, הפקה: תום רוכלין, עריכת וידאו: ניר חן

הממשלה אישרה היום (ראשון) את מינויו של שר האוצר משה כחלון לשר הכלכלה, ואת מינויו של השר זאב אלקין לשר להגנת הסביבה, בנוסף לתיק ירושלים אותו הוא מחזיק כיום. זאת, בהתאם להסכם בין ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ליו"ר כולנו כחלון, על חילופי תיקים בין הליכוד לכולנו. במקביל, אושר כי תחום התעסוקה יעבור מאחריות משרד הכלכלה לאחריות שר הרווחה חיים כץ.

במקביל, שרי הממשלה גילו הבוקר להפתעתם הצעת החלטה המעבירה את סמכויות לשכת הפרסום הממשלתית מידי משרד התקשורת, בראשו עומד ראש הממשלה, לידי משרד התרבות והספורט, בראשו עומדת השרה מירי רגב, הנחשבת לאחת השרות המקורבות לנתניהו בימים אלה. השרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל, הביעה את התנגדותה לדרך הבאת ההחלטה והצביעה נגד.

עוד בוואלה! NEWS:
ח"כ ביטן יוזם חקיקה לסגירת תאגיד השידור: "יחסוך כסף למשלם המסים"
היום: מפלגת העבודה תצביע על מועד הפריימריז לתפקיד היו"ר
עריפת הראש תידחה? יריית הפתיחה של המאבק בין הרצוג למתנגדיו

ח"כ זאב אלקין מצביע בפריימריז בליכוד, גני התערוכה. נועם מושקוביץ
השר אלקין/נועם מושקוביץ

מקור הרוטציה בסיכום בין נתניהו לכחלון ממאי האחרון. לאחר צירופה של ישראל ביתנו לקואליציה והתפטרותו של השר להגנת הסביבה אבי גבאי, דרש כחלון לשדרג את חבילת התיקים שבידי מפלגתו, וסוכם כי בסוף כנס הקיץ של הכנסת תקבל כולנו לידיה את תיק הכלכלה, ותיק הגנת הסביבה יעבור לליכוד. כחלון תכנן להעביר את שר השיכון, יואב גלנט, למשרד הכלכלה ולמנות את אחד ממקורביו במקומו.

ואולם, לנוכח מתחים ידועים בין יו"ר כולנו למספר 2 במפלגתו, באופוזיציה ציירו את המהלך כהדחה של גלנט; כחלון, בתגובה, הדגיש כי ההחלטה נמצאת בידיו של גלנט בלבד, כך שבסופו של דבר האחרון סירב להצעתו וצפוי להישאר במשרד השיכון, מתוך נימוק שהוא מעוניין לשמור על רציפות העבודה במשרד. שר האוצר החליט שלא למנות אף אחד מחברי הכנסת במפלגתו למשרד הכלכלה, אלא להחזיק את התיק בידיו.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג במליאת הכנסת. נועם מושקוביץ
תקבל את סמכויות לשכת הפרסום הממשלתית. רגב/נועם מושקוביץ

בתוך כך, עמותת "ירוק עכשיו" שעתרה לבג"ץ נגד מינוי כחלון לשר להגנת הסביבה הודיעה כי היא מושכת את עתירה עם מינוי אלקין לתפקיד. "אנו מברכים את השר אלקין עם כניסתו לתפקיד אשר עוצרת את המציאות שנוצרה, בה נוהל התיק תוך ניגוד אינטרסים", מסרה העמותה.

"המשרד להגנת הסביבה הוא קול ייחודי ויחידי בממשלה שתפקידו לדבר בשמם של השטחים הפתוחים, בתי הגידול, הנחלים, בעלי החיים והטבע במדינת ישראל. אנו בטוחים כי השר אלקין יפעל להביא את הקול הייחודי לכל בית בישראל ויחזיר את המשרד למקום החשוב בו היה ויפעל להמשך הגנה על הסביבה ללא גבולות", הוסיפו.


בהכנת הכתבה השתתפה עדי חשמונאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully