וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנתקים מאל-קאעדה: ארגון ג'בהת א-נוסרה יפעל מעתה תחת שם חדש

מנהיג ארגון המורדים אל-ג'ולאני, השתתף לראשונה בתשדיר מצולם שבו הודיע על הקמת "ג'בהת פתח א-שאם", שיהיה "מנותק מכל גורם חיצוני, לשם אחדות השורות". מנהיג אל-קאעדה נתן את ברכתו למהלך

עריכה: טל רזניק

מנהיג ארגון המורדים האסלאמי "ג'בהת א-נוסרה", אבו מוחמד אל-ג'ולאני, הודיע אמש (חמישי) על ניתוק קשרי הארגון עם אל-קאעדה. בתשדיר מצולם, הראשון שהשתתף בו אי פעם, ששודר ברשת "אל-ג'זירה", הודיע אל-ג'ולאני כי ארגונו ייקרא מעתה "פתח א-שאם", ויהיה מנותק מכל גורם חיצוני. עוד אמר כי המהלך נעשה לשם "אחדות השורות" הוא הודה לאל-קאעידה על הסכמתם למהלך הפיצול.

ג'בהת א-נוסרה, ארגון המורדים הגדול בסוריה, היה עד כה שלוחה של אל-קאעידה, אך לאחרונה הוחלט על הפיכתו לגוף עצמאי. מנהיג אל-קאעדה, איימן א-זוהיירי, נתן את ברכתו למהלך בקלטת קול שפרסם אתמול.

בתשדיר הסביר אל-ג'ולאני כי המהלך נעשה "כמענה לרצון אנשי א-שאם (סוריה), כדי להגן מפני הסכנה שהקהילה הבינלאומית ובראשה אמריקה ורוסיה, תפציץ ותגרש את קהילת המוסלמים בסוריה בתירוץ של פגיעה בג'בהת א-נוסרה, בשל נאמנותו לארגון הג'יהאד אל-קאעידה". מסיבות אלה, לדבריו, "החלטנו להפסיק את כל הפעילות תחת השם ג'בהת א-נוסרה ולהקים ארגון חדש תחת השם 'ג'בהת פתח א-שאם', כאשר לארגון החדש אין כל קשר לאף גורם חיצוני".

לקריאה נוספת:
דיווח: מטוסי קרב ישראליים תקפו יעד של צבא אסד בקוניטרה
אסד: מדינות המערב משתפות איתי פעולה בחשאי נגד דאעש
"אובמה הציע לרוסיה לתקוף יחד מטרות של ג'בהת א-נוסרה בסוריה"

מנהיג "ג'בהת א-נוסרה" הודיע על הקמת ארגון עצמאי ששמו "פתח א-שאם". מערכת וואלה! NEWS
הופיע לראשונה בתשדיר מצולם. אל-ג'ולאני/מערכת וואלה! NEWS

ג'בהת א-נוסרה הוא הגדול מבין ארגוני המורדים הסוריים, ושולט ברובו של מחוז אידליב בצפון-מערב המדינה. גורמים בארגון אמרו ביום שלישי לעיתון "א-שרק אל-אווסאט" כי הנהגת הארגון החליטה לנתק את קשריו עם אל-קאעדה לאחר שמונה חודשים של דיונים. לדבריהם, הגורם המכריע היה הדיווחים על הסכמה המתגבשת בין ארצות הברית לרוסיה שלפיה חילות האוויר שלהן יתקפו במשותף את כוחות ג'בהת א-נוסרה בצפון סוריה. בארגון חוששים כי זיקתו לאל-קאעדה היא שהובילה את הממשל האמריקני להסכים לדרישת הרוסים שלא לראות בו גורם מתון.

(עדכון ראשון: 20:08)

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully