וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחמן שי: "ליברמן הוא לא עורך העל של גל"צ"

אולפן וואלה! NEWS

21.7.2016 / 10:24

נחמן שי בראיון לאולפן וואלה!NEWS: "ליברמן אמר שאת סוגיית גל"צ הוא מעביר למנכ"ל משרד הביטחון, כי לא ראוי שהוא יתעסק בתחנה. אם גל"צ תעבור למשרד הביטחון - התחנה לא תוכל לתפקד". היועמ"ש הודיע לשר הביטחון כי אסור לו להתערב בתכני גל"צ

עריכת וידאו: ניר חן, עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: אסתי סדקה ועומר שליט, הפקה: תום רוכלין

(ראיון לאולפן וואלה עם מפקד גל"צ לשעבר נחמן שי)

מפקד גל"צ לשעבר, ח"כ ד"ר נחמן שי, הביע את פליאתו מהתערבותו של ליברמן בדיון סביב השידור ומקומה של התחנה בנוף. בראיון לאולפן וואלה!NEWS אמר היום (חמישי) שי: "אני מאוד מופתע מהגישה הבוטה והליברמנית הזאת כלפי גלי צה"ל. אחרי כישלון היירוט של המזל"ט בגבול סוריה, דרך המשך גל הטרור בתוך מדינת ישראל וכלה בדאע"ש שפועל בדרום ועל רקע המכלול הזה, זה מה שמעסיק את שר הביטחון ורק בזה הוא עוסק? איפה הפרופורציה?".

שי הוסיף כי "אני לא מתלהב מהתוכנית הזאת ויתכן שצריך היה לחשוב על המקום שבה היא שודרה. גל"צ היא תחנה צבאית, חלק ממערך הביטחון וצריך לבחון את התכנים של התחנה. אך זו האחריות של ירון דקל כמפקד ואני לא חושב שעורך העל של גל"צ הוא ליברמן. גם בתקופתי כמפקד גל"צ היו נסיונות להתערב בנעשה בה, יותר מפעם אחת. אבל אחרי ניסיון אחד או שניים הבינו את מקומם".

עוד אמר שי, "אני יכול להדליף לכם שבישיבת חוץ וביטחון האחרונה נושא הפיקוח על התחנה עלה בשיחה עם שר הביטחון. ליברמן אמר שאת סוגיית גל"צ הוא מעביר למנכ"ל משרד הביטחון כי לא ראוי שהוא, איש פוליטי שמתראיין רבות, יתעסק בתחנה. אני שואל למה שקצין חינוך ראשי לא יטפל בה? אם גל"צ תעבור למשרד הביטחון, זה אומר שהתחנה לא תוכל לתפקד. צריך לשמור אותה במקומה. היא צריכה 'כיפת ברזל' שתגן עליה".

היום פורסם כי היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, הודיע לשר הביטחון אביגדור ליברמן כי אסור לו להתערב בתכני השידור של גל"צ. מנדלבליט אמר לליברמן כי הוא רשאי לקיים פגישה עם מפקד גל"צ, ירון דקל, אך אסר עליו לדון עמו בתוכן של התחנה. בשיחה ציין מנדלבליט את קיומה של חוות דעת משפטית שהוציאה המשנה ליועמ"ש, עו"ד דינה זילבר, שפורסמה ב-2015 - לפיה המגבלה האוסרת על התערבות בתכני השידור בתחנה חלה על שר הביטחון ועל הרמטכ"ל. זאת למרות היותה של גלי צה"ל יחידה צבאית.

ח"כ נחמן שי, אולפן וואלה!  NEWS . 5 באפריל 2016. ראובן קסטרו
"איפה הפרופורציה?". נחמן שי/ראובן קסטרו

"זה שירת את האינטרס שלנו שיאזינו לשירתו של מחמוד דרוויש"

המשורר, המתרגם והעיתונאי אלטייב ע'נאיים, שהיה אורח התכנית על בגל"צ שהוקדשה לניתוח שירתו של מחמוד דרוויש, אמר בראיון טלפוני לאולפן וואלה!NEWS: "לא הופתעתי שהזמינו אותי להשתתף בתכנית בגלל המסגרת של התכנית, האקדמיה המשודרת. מסגרת העל של התכנית היא עיסוק בטקסטים ישראלים מכוננים, אך המראיין קובי מידן רצה לדבר על הפלסטינים בתוך מדינת ישראל ועל המשורר הלאומי שלהם, מחמוד דרוויש. רצו לדבר על מכלול היצירה השירית שלו".

בתשובה לשאלה האם לא היה לו מוזר לדבר בתחנה צבאית, בגל הטרור הנוכחי וכשהשר הממונה הוא אביגדור ליברמן השיב ע'נאיים: "לא, בתור פלסטיני אזרח ישראל שעוסק בתרגום שנועד לתווך בין שתי תרבויות שמחתי על ההזדמנות להשמיע את הקול של דרוויש ושל השירה הפלסטינית. אני רוצה להכיר לחברה הישראלית את שירתו דווקא בגלל המצב הביטחוני המתדרדר בארץ, ומדינת האזור".

הוא הוסיף כי "התגובה הראשונה הייתה של מירי רגב בפייסבוק שתהתה בחריפות למה מדברים בכלל על דרוויש בגל"צ - זה היה צפוי ולא מפתיע. בכל דיבור כזה הלהבה עולה ועולה ועד שזה מגיע לשר הביטחון רק בגלל שדיברו על משורר פלסטיני. אני בא מהנרטיב הפלסטיני והצגתי בצורה אקדמית ועניינית את המציאות הפלסטינית. קשה מאוד לישראלים להקשיב לדעת הפלסטינים. כשישראלים ניגשים לטקסטים הם ניגשים עם מטען תרבותי, פוליטי וכואב. רוב הזמן הישראלים סובלים מבורות גדולה בהקשר הזה כי הם לא מכירים את הנרטיב הפלסטיני. קשה להם להקשיב. בצורה מצחיקה זה שירת את האינטרס שלנו שיאזינו לשירתו של מחמוד דרוויש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully