וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרוז לא הביע תמיכה מפורשת בטראמפ - וזכה לקריאות בוז מבאי הוועידה

בציוץ בחשבון הטוויטר שלו הגיב טראמפ לנאום של קרוז הלילה בוועידת המפלגה הרפובליקנית בקליבלנד ואמר כי ראה מראש את נוסח הנאום. "למרות שלא כיבד את ההבטחה להביע תמיכה נתתי לו לנאום. זה לא ביג דיל!", כתב

צילום: אי-פי, עריכה: שניר דבוש

6:45 - טראמפ מגיב בחשבון הטוויטר שלו לנאומו של סנאטור טד קרוז ואמר כי ראה את נוסח הנאום מראש אך אישר אותו. לדבריו קרוז אמנם לא כיבד את ההבטחה להביע תמיכה במועמדותו אך זה "לא ביג דיל".

6:17 - פנס מסיים את נאומו וקורא להצביע לדונלד טראמפ לנשיאות ארצות הברית ולו עצמו כסגנו. "טראמפ הוא המועמד של החוק והסדר, הוא יבטיח את הגבולות ויילחם באסלאם הקיצוני", אמר. בסיום דבריו של פנס עלה טראמפ עצמו לבמה והשניים התחבקו לקול תשואות הקהל.

טראמפ מגיב בטוויטר לנאומו של קרוז:

6:10 - פנס תוקף את הילרי קלינטון על כך שבכהונתה כשרת החוץ בוצעה המתקפה נגד השגרירות האמריקנית בבנגאזי שבלוב, ואמר כי הפרשה פוסלת אותה מלשמש כמפקדת העליונה של הצבא. הוא המשיך לדבר על נושאי מדיניות חוץ ואמר כי "אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו עוד ארבע שנים של התנצלות לאויבנו ונטישת בעלי בריתנו. אמריקה עומדת לצדה של ישראל".

5:58 - פנס מדבר על היותו של טראמפ "אאוטסיידר" ועל היתרון שלו כשחקן חדש על המגרש הפוליטי. "כשאמריקה מחפשת משהו חדש, הדמוקרטים מביאים את כל מה שהאומה הזו עייפה ממנו. הילרי רוצה טייטל יותר טוב? גם אני הייתי רוצה אם הייתי שר הסטטוס קוו", אמר.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
ועידת המפלגה הרפובליקנית בקליבלנד 21.7.16. רויטרס, רויטרס
טראמפ מחבק את פנס בסיום נאומו בוועידה לפנות בוקר/רויטרס, רויטרס
ועידת המפלגה הרפובליקנית בקליבלנד 21.7.16. רויטרס, רויטרס
פנס מתקבל בתשואות בפתח נאומו הלילה בוועידה/רויטרס, רויטרס

5:47 - פנס מספר על הרגע בו טראמפ הודיע לו כי בחר בו כסגנו המיועד: "לפני כמה ימים נפגשתי בניו יורק עם האיש שניצח 37 מדינות והביא מליוני מצביעים, שמוכר לציבור רחב, עם המון כריזמה, אני מניח שהוא חיפש איזון", אמר פנס בהומור. הוא הוסיף כי המרוץ הוא בין שני מועמדים בלבד ואמר כי "אסור שהילרי קלינטון תהיה נשיאת ארצות הברית".

5:43 - מייק פנס מודה לראיין ואומר כי הוא מקבל את המינוי לרוץ לתפקיד סגן הנשיא. "אני חדש לבחירות האלה ובכנות לא חשבתי שאעמוד כאן. חשבתי שאבלה הערב עם חבריי מהמדינה הנהדרת, אינדיאנה", אמר.

5:38 - יו"ר בית הנבחרים המכהן, פול ראיין, עולה להציג את מייק פנס, סגנו של טראמפ במרוץ לנשיאות ומושל אינדיאנה.

ועידת המפלגה הרפובליקנית בקליבלנד 21.7.16. רויטרס, רויטרס
פנס נואם בוועידה, הלילה/רויטרס, רויטרס
ועידת המפלגה הרפובליקנית בקליבלנד 21.7.16. רויטרס, רויטרס
פנס במהלך הנאום/רויטרס, רויטרס

5:32 - יו"ר בית הנבחרים האמריקני לשעבר ניוט גינגריץ', שהוזכר כשותף אפשרי במרוץ של טראמפ, מתייחס לדבריו של סנאטור קרוז שנאם מוקדם יותר הלילה. "טד קרוז אמר 'אתם יכולים להצביע לפי מצפונכם, למועמד שיגן על החוקה', אבל אל תבינו לא נכון, יש רק מועמד אחד כזה", אמר גינגריץ'. הוא הוסיף כי ארצות הברית מצויה במלחמה עם האסלאם הקיצוני וכי הנשיא אובמה והילרי קלינטון שיקרו לגבי הסכנה שנשקפת ממנו.

5:05 - בנו של דונלד טראמפ, אריק, מספר על הסיבות שהובילו את אביו להתמודד על הנשיאות. "אבי החליט להניח בצד את המותג הגלובלי שהפך זהה לאיכות. הוא בחר להחזיר לעם האמריקני את החלום שחמק ממנו זמן כה רב", אמר טראמפ הבן. הוא הוסיף כי ניסיונו העסקי של אביו מכשיר אותו לתפקיד וכי הוא יוכל להשיב לאזרחים את מקומות העבודה שאיבדו ולשפר את המצב הכלכלי במדינה.

4:54 - קרוז נמנע לאורך דבריו מלקרוא מפורשות לתמיכה בטראמפ. "בבקשה אל תישארו בבית בנובמבר. אם אתם אוהבים את ארצנו הצביעו בעד מועמדים שמייצגים את הערכים האלה. הצביעו על פי המצפון שלכם", אמר. הקהל קורא לעברו "אנחנו רוצים את טראמפ". לנוכח קריאות הבוז הצורמות הוסיף בסרקזם: "אני מעריך את ההתלהבות של המשלחת מניו יורק".

ועידת המפלגה הרפובליקנית בקליבלנד 21.7.16. רויטרס, רויטרס
סנאטור טד קרוז מנופף לקהל בתחילת דבריו/רויטרס, רויטרס
ועידת המפלגה הרפובליקנית בקליבלנד 21.7.16. רויטרס, רויטרס
משתתף בוועידה בלבוש מימי מלחמת העצמאות האמריקנית/רויטרס, רויטרס

4:50 - קרוז קורא לחזור לערכי החירות עליהם הושתתה ארצות הברית. "חירות היא חופש הביטוי, לא פוליטיקלי קורקט. חירות משמעותה ששופטי העליון לא מכתיבים מדיניות למדינות השונות. חירות זה לתת למדינות זכות בחירה. ככה זה אמור להיות. קולורדו שונה מטקסס. ניו יורק שונה מאיווה. הילרי קלינטון מאמינה שהכל צריך להיות מוכתב על ידי וושינגטון", אמר.

4:36 - סנאטור טד קרוז, שהתמודד במרוץ לראשות המפלגה, מברך את טראמפ על זכייתו במועמדות. קרוז עצמו פרש מהמרוץ בשלב מאוחר יחסית לפני חודשיים בלבד. בפתח דבריו אמר קרוז כי הוא מקווה שארצות הברית תזכה לקאמבק דומה לזה של קבוצת הכדורסל של קליבלנד ושל שחקנה לברון ג'יימס בגמר ה-NBA האחרון. "אנחנו עומדים כאן, אומה מחולקת. האזרחים רותחים מכעס על הממסד ועל פוליטיקאים", אמר קרוז.

אמרגן האגרוף דון קינג בוועידת המפלגה הרפובליקנית בקליבלנד 21.7.16. עמרי נחמיאס, מערכת וואלה!
אמרגן האגרוף דון קינג מתראיין לעיתונאית בוועידה/מערכת וואלה!, עמרי נחמיאס
ועידת המפלגה הרפובליקנית בקליבלנד 21.7.16. רויטרס, רויטרס
הקהל מריע לנאומו של הסנאטור אלווארדו מקנטאקי/רויטרס, רויטרס

4:18 - מושל וויסקונסין, סקוט ווקר, שהתמודד בתחילת המרוץ לראשות המפלגה הרפובליקנית ופרש בשלביו המוקדמים, אומר כי ארצות הברית מתמודדת עם איום טרור שיש לכנות בשם המפורש: "אסלאם רדיקלי". הוא הוסיף כי יש לתמוך בחיילי הצבא כדי לסייע להם לנצח את הטרור ולספק להם עזרה וסיוע כשהם חוזרים לארצם בסוף השירות. ווקר האשים את הילרי קלינטון ואת "אנשי וושינגטון הליברלים" ביצירת הבעיות עמם ארצות הברית מתמודדת כיום. "לא הייתי סומך עליה עם הסיסמה לאייפון שלי, בטח שלא עם גישה למסמכים מסווגים", אמר ווקר על קלינטון.

3:50 - סנאטור ראלף אלווארדו ממדינת קנטאקי מדבר על סיפורם של מהגרים ממדינות אמריקה הלטינית בארצות הברית: "היספנים מאמינים במה שהרפובליקנים מאמינים בו - ערכי המשפחה, חשיבותה של עבודה החלום האמריקני", אמר. אלווארדו פנה לאזרחים היספנים במדינה וקרא להם להצביע עבור טראמפ. הוא הוסיף כי הילרי קלינטון אכזבה את המצביעים ההיספנים ואינה זכאית לקבל את קולם בבחירות.

3:03 - מושל פלורידה, ריק סקוט, פותח את ועידת המפלגה הרפובליקנית ומדבר בשבחו של מועמד המפלגה לנשיאות: "לפעמים הוא לא מנומס, לפעמים הוא ישיר מדי. אבל הבחירות האלה הן לא עליו או על הילרי קלינטון. הן על החלום האמריקני. זה זמן לכל האמריקנים לעשות את הדבר הנכון למען הארץ הזו ולהצביע לדונלד טראמפ".

ועידת המפלגה הרפובליקנית בקליבלנד 21.7.16. רויטרס, רויטרס
משתתפים בוועידה הלילה בקליבלנד/רויטרס, רויטרס
ועידת המפלגה הרפובליקנית בקליבלנד 21.7.16. רויטרס, רויטרס
מששתף בוועידה נושא שלט הקורא לאסור את הילרי קלינטון/רויטרס, רויטרס
דונלד טראמפ מציג את מושל אינדיאנה מייק פנס כסגנו במרוץ לנשיאות ארצות הברית, יולי 2016. רויטרס
המושל יסייע לאסוף קולות מהאגף השמרני. טראמפ ופנס, ביום שבת/רויטרס

פנס הוצג על ידי טראמפ במסיבת עיתונאים בניו יורק ביום שבת, וטען כי הוא היה המועמד המועדף עליו מלכתחילה. המושל השמרן, שמוכר כמתנגד נחרץ להפלות, אמור לסייע לטראמפ לאסוף קולות מהאגף השמרני במפלגה. פנס הודה לטראמפ ואמר כי "הוא מקבל את הזמנתו לרוץ ולשרת כסגן הנשיא של ארצות הברית".

אתמול בלילה נבחר טראמפ באופן רשמי על ידי ועידת המפלגה כמועמד מטעמה לנשיאות ארצות הברית. יו"ר בית הנבחרים, פול ראיין, הכריז על התוצאות הרשמיות, שלפיהן זכה טראמפ ב-1,725 צירים. "אני מכריז כי דונלד ג'יי טראמפ קיבל את מירב הקולות ונבחר כמועמד המפלגה לנשיאות ארצות הברית", קרא ראיין בהכרזתו.

טראמפ הגיב לבחירתו הרשמית בנאום וידאו מניו יורק בפני באי הוועידה. "היום היה יום מיוחד", אמר. "לשמוע את ילדי מעבירים אותי מעל הרף הדרוש להיות המועמד - זה דבר שלעולם לא אשכח. לפני שנה הכרזתי על התמודדותי, והערב עם ההצבעה שלכם תהליך זה הסתיים. יחד השגנו תוצאות היסטוריות, הגבוהות אי פעם במפלגה, אבל יש לנו עוד דרך לעבור".

בהמשך, התייחס לקמפיין הצפוי לו יחד עם הסגן שבחר. "זה כבוד לרוץ יחד עם מייק פנס, שיהיה סגן נשיא נהדר. ואגב, אנחנו הולכים לנצח ולהביא שינוי אמיתי לוושינגטון. זו תהיה מנהיגות שלוקחת בחשבון קודם כל את הציבור האמריקני", אמר. "נחזיר עבודה, נשקם את הצבא, נדאג לוותיקי הצבא, נשמור על גבולותינו, נחזיר את החוק והסדר. יחד, הכי חשוב, נהפוך את אמריקה לנהדרת שוב. ננצח בנובמבר".

נאום פול ראיין בוועידה הרפובליקנית בקליבלנד אוהיו 20 יולי 2016. רויטרס, רויטרס
"כשזה מגיע לרעיונות, היתרון הוא בצד שלנו". ראיין, אתמול/רויטרס, רויטרס

נציגי המדינות השונות קראו במהלך ההצבעה את חלוקת הצירים לפי תוצאות הפריימריז, ודונלד טראמפ ג'וניור, בנו של המועמד, הצביע בשם מדינת ניו יורק, שהעבירה את אביו מעל הרף הדרוש של 1,237 צירים. הסנאטור טד קרוז זכה ב-475 צירים, מושל אוהיו ג'ון קייסיק ב-120, הסנאטור מרקו רוביו ב-114. בן קרסון קיבל שבעה צירי ועידה ואילו ג'ב בוש שלושה צירים.

יו"ר בית הנבחרים, שנמנע עד כה מלתמוך בטראמפ במילים חמות והסתפק בתמיכה רשמית בלבד, שינה הלילה את הטון וקרא, בנאומו בוועידה, לאחד את השורות במפלגה ולהיאבק יחד על כל קול. "תחת הנשיא הכי ליברלי שהיה לנו, העוני רק החמיר. אבל כשזה מגיע לרעיונות, היתרון הוא בצד שלנו", אמר ראיין. אנחנו מחויבים לממשלה שמשרתת את האזרח, מצייתת לחוקה. אנחנו במפלגה הזו מציעים עתיד טוב יותר. אנחנו מאמינים בחברה חופשית. מאמינים שנקודת הפתיחה שלך היא לא הגורל שלך. יש לנו רעיונות שבאמת עובדים".

ראיין, שגינה כמה פעמים את אמירותיו השנויות במחלוקת של טראמפ, אמר רק בחודש שעבר כי "טראמפ צריך לספק לנו את הקמפיין שבו כולנו יכולים להיות גאים". הלילה, לעומת זאת, הוא הדגיש כי "רק עם דונלד טראמפ ומייק פנס יש לנו סיכוי לצעוד לכיוון טוב יותר. הכל מונח על הכף כעת. אנחנו יכולים לעשות את זה, המועמדים שלנו יתנו את כל מה שיש להם וכל אחד מאיתנו צריך לעשות את אותו הדבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully