וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלשיך: "אין כל אפשרות שתנ"צ גיא ניר יחזור לתפקיד"

18.7.2016 / 11:20

בשיחה שקיים עם ראש חטיבת המודיעין שהודח, אמר המפכ"ל כי אם יימצא שהתנהל כשורה ישקול לשבצו בתפקיד התואם את דרגתו, אך לא ישוב לתפקידו. תנ"צ ניר: קברתם אותי מחוץ לגדר

צולם באמצעות הסמרטפון של וואווי, עריכת תוכן: לירן מוסלי וסיגל סיריוס, תחקיר: אסתי סדקה ועומר שליט, הפקה: תום רוכלין, עריכת וידאו: ניר חן

(בווידאו: דיווח לאולפן וואלה! NEWS: מחנאות ויחסים עכורים באגף החקירות במשטרה)

"אווירה עכורה" ו"צורך ארגוני" - כך נימק מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך את ההחלטה לסיים את תפקידו של תת-ניצב גיא ניר כראש חטיבת המודיעין (רח"ט), במהלך שיחה מתוחה שנערכה בין השניים בתחילת החודש. בתגובה לדבריו של אלשיך, מתח ניר ביקורת חריפה על התנהלות המשטרה ועל העומד בראשה, וטען כי "שמו הוכתם" למרות שלא עמד בפני בית משפט.

ניר חשוד בהתנהלות לא תקינה והאצלת סמכויות בלתי תקינה לעוזרתו. לדברי אלשיך, ניר זומן על ידו לריאיון שבו הוצגה לו הכוונה להמליץ על סיום תפקידו. הוא אף הבהיר כי "אין כל אפשרות שניר יחזור לתפקיד".

בסיום השיחה נמסר כי הוחלט על "ביטול המינוי בגלל צורך ארגוני". אלא שעיון במסמך המסכם את השיחה בין השניים, שהגיע לידי וואלה! NEWS, מלמד כי אלשיך פרט נימוקים נוספים בפני ניר, שמצדו, מתח ביקורת על המפכ"ל וטען כי הוא כבר "נענש בחומרה" בגלל ההליכים המתנהלים נגדו.

תנ"צ גיא ניר, מפקד חטיבת המודיעין במשטרה. 2011. ניר קידר, הארץ
"שמי הוכתם". גיא ניר/הארץ, ניר קידר

בשיחה אמר אלשיך לניר שהוא מודח בשל הצורך הדחוף למנות אדם קבוע לתפקיד ראש חטיבת המודיעין - מהלך שאושר על ידי בית המשפט המחוזי בירושלים - אולם ציין שתי סיבות נוספות. הראשונה, שהופיעה כבר בתשובת המשטרה לבית המשפט המחוזי במסגרת העתירה שהגיש ניר, נוגעת לאווירה שנוצרה בחטיבת המודיעין, בין היתר בעקבות העובדה שחלק מהעדים נגדו מכהנים עדיין בחטיבה.

בנוסף, אמר אלשיך כי ניר למעשה השלים את הקדנציה במסגרת תפקידו כרח"ט מודיעין, וזאת משום שמונה לתפקיד באוגוסט 2013. אלשיך הוסיף כי אם יימצא שלא נפל פגם בהתנהלותו של ניר, במסגרת ההליכים המשמעתיים המתנהלים נגדו בבית הדין המשמעתי של המשטרה, הוא יבחן את שיבוצו של ניר בתפקיד אחר התואם את דרגתו וכישוריו.

באותה פגישה, מחה ניר על האופן שבו נהגה בו המשטרה ואמר כי "שמו הוכתם". הוא ציין כי לימודיו באוניברסיטת הרווארד בוטלו בשל ההליכים נגדו. ניר הוסיף כי העובדה שהוא לא יכול להיכנס ליחידות המשטרה דומה "לקבורת מישהו מחוץ לגדר" וטען כי הוא כבר נענש בחומרה מבלי שהגיע פעם אחת לבית משפט.

מפכ?ל המשטרה רנ?צ רוני אלשיך בוועדת הפנים של הכנסת בנושא איסוף חומרים על נבחרי ציבור בכנסת. 6 ביולי 2016. נועם מושקוביץ
אלשיך/נועם מושקוביץ

ניר אף מתח ביקורת על אלשיך שהודיע כי הוא מתנגד לקבלת תלונות אנונימיות, וטען כי גם ההליכים נגדו נפתחו בשל תלונה אנונימית. "יש לי מה לתרום, אני יושב בבית ומקבל משכורת. אני רוצה לתת מה שאפשר לתת", אמר ניר לאלשיך. עוד ציין ניר את התייחסותו של עו"ד משה סעדה, סגן ראש מח"ש, לחשדות נגדו, ואת קביעתו כי הוא "נקי" וכי אין מניעה לקדמו.

במח"ש החליטו לא להגיש נגד ניר כתב אישום פלילי, ובעקבות כך הוחלט במשטרה להעביר את עניינו לבית הדין המשמעתי של המשטרה. אלשיך אמר בתגובה כי למרות החלטת מח"ש, "לא השתנה דבר מהותי" בעניינו של ניר.

בשבוע שעבר הגיש עו"ד איתן פלג, המייצג את ניר, בקשה לבית המשפט בה ביקש שוב כי המשטרה תעביר לו את הנוסח המלא של דוח הקצין בודק שעסק בעניינו של ניר. מטרתה של בקשה זו היא לאפשר לניר להשיג הן על הקביעות העובדתיות בדוח הקצין בודק והן על הנושאים המופיעים בטיוטת כתב האישום המיועד להיות מוגש לבית הדין המשמעתי של המשטרה, ולא להסתפק רק בזכות השימוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully