וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פיגוע גדול נמנע": פלסטיני נעצר עם מטעני צינור במרכז ירושלים

17.7.2016 / 10:40

חשוד כבן 20 עוכב בפינת הרחובות קינג ג'ורג' ויפו, ובתיקו נמצאו מטענים וסכינים. שירות הרכבת הקלה שהופסק חזר לפעילות מלאה. מפקד המחוז: "אנחנו ערוכים לכל מתווה". צפו בתיעוד המעצר: "פצצה, פצצה, תתחבאו!"

צילום: רוני כנפו, עריכת וידאו: ניר חן, עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: עומר שליט ואסתי סדקה, הפקה: תום רוכלין.

(דיווח לאולפן וואלה! NEWS מזירת ניסיון הפיגוע בירושלים)

פלסטיני כבן 20, תושב בית אולא שבאזור חברון, נעצר היום (ראשון) בפינת הרחובות קינג ג'ורג' ויפו בירושלים, לאחר שעורר את חשדם של מאבטחי הרכבת הקלה. בתשאול, טען החשוד כי יש בתיקו מטען חבלה מאולתר, וחבלני המשטרה החלו בבדיקת התיק, שבו נמצאו שלושה מטעני צינור מאולתרים שהיו מחוברים להם חוטי הפעלה וסכינים.

עדת ראייה סיפרה כי אחד מהגורמים בזירה צעק: "פצצה, פצצה, תתחבאו!". השוטרים במקום הרחיקו את האזרחים מהחשוד, שהועבר לחקירה ביחידה המרכזית של משטרת ירושלים. מבדיקה ראשונית עולה כי הוא ניצל פרצה בגדר על מנת להגיע לעיר.

רחובות קינג ג'ורג' ויפו נסגרו לתנועה בעקבות המקרה, והופסקה תנועת הרכבת הקלה בציר זה. מהנהלת הרכבת, נמסר כי עם סיום האירוע ובאישור המשטרה, שבה הרכבת הקלה לפעול בשירות מלא לכל אורך הקו, כשעה וחצי לאחר חסימת הקו בין גבעת התחמושת לתחנה המרכזית.

עוד בוואלה! NEWS:
הותר לפרסום: שלושה נערים הציתו רכבים בנקמה על הפיגוע בשרונה
המחבל שביצע את הפיגוע בבניין פנורמה בתל אביב הורשע ברצח שני ישראלים
חשד לניסיון דריסה צפונית לירושלים; הנהג נורה על ידי כוח מג"ב

נושא: פלסטיני נעצר בכניסה לרכבת הקלה ברחוב קינג ג'ורג' במרכז ירושלים בחשד שהחזיק מטען חבלה בתיקו. 17 ביולי 2016. תצפית TPS
"זה יכול היה להיות אירוע גדול". זירת האירוע, היום/תצפית TPS

מפקד מחוז ירושלים, ניצב יורם הלוי, מסר כי "מאבטח של הרכבת הקלה זיהה אדם חריג וחשוד, בחור צעיר. הוא ניגש אליו וניסה לדבר איתו. הצעיר לא הגיב. הוא פתח לו את התיק וגילה מטען". לדבריו, "מדובר במטען גדול שמורכב מכמה מטענים. כנראה שהתכנית הייתה לפגוע ברכבת הקלה". הוא הוסיף: "אנחנו ערוכים לכל מתווה פיגוע".

ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, הוסיף: "הבוקר, בזכות ערנותם של מאבטחי הרכבת הקלה של עיריית ירושלים, נמנע פיגוע גדול". לדבריו, "מאבטחי הרכבת הקלה הם חלק ממרקם המגן האנושי הרחב של ירושלים כנגד המחבלים המנסים לזרוע טרור ופחד".

"המסר שלנו לציבור הוא להמשיך בשגרה, לגלות ערנות ולעולם לא להיכנע לטרור", הוסיף ברקת. "עלינו לרדוף את המחבלים בכל מקום ללא פשרות וללא מעצורים, ובמקביל להמשיך לפתח ולחזק את ירושלים. אנחנו יכולים להתגאות באנשי הביטחון של עיריית ירושלים ובשוטרי ירושלים על המסירות הגדולה ועל הנכונות לסכן את חייהם על מנת לשמור על תושבי ירושלים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

סגן-ניצב דורון בנאמו, דובר מחוז ירושלים, מסר כי פיגוע נמנע בזכות "ערנות של מאבטח של עיריית ירושלים ברכבת הקלה ותגובה מהירה של משטרת מחוז ירושלים שהגיעה לזירת האירוע". לדבריו, "זה יכול היה להיות אירוע גדול".

הוא הסביר כי המאבטח הבחין בחשוד סמוך לשעה 9:00, וביקש ממנו לפתוח את תיקו. "הוא ראה שמבצבצים ממנו חוטים, זה העלה את חשדו והוא הזעיק את משטרת ירושלים", הוסיף סנ"צ בנאמו.

לדבריו, "אנחנו בודקים גם את המעגלים היותר רחוקים, האם היו שותפים, מי שלח אותו. לפעמים הם נמלכים בדעתם ולפעמים הם מתחרטים תוך כדי תנועה. אין ספק שהערנות פה מנעה פיגוע גדול".

נושא: פלסטיני נעצר בכניסה לרכבת הקלה ברחוב קינג ג'ורג' במרכז ירושלים בחשד שהחזיק מטען חבלה בתיקו. 17 ביולי 2016. תצפית TPS
הרחוב נחסם לתנועה. ירושלים, היום/תצפית TPS

ביום רביעי האחרון, כוח מג"ב ירה לעבר כלי רכב פלסטיני במהלך פעילות בשכונת א-ראם שבצפון-מזרח ירושלים. פארס א-רישק, אחד מיושבי הרכב נהרג, ואדם נוסף נפצע והועבר לקבלת טיפול רפואי בבית חולים. אדם שלישי נעצר והועבר לחקירת כוחות הביטחון. מקורות פלסטיניים אמרו לסוכנות הידיעות "מען" כי נוסעי המכונית כלל לא ראו את הלוחמים בשל תנאי הראות הקשים ובחסות החשיכה.

הירי אירע בזמן פעילות של צה"ל, מג"ב והמשטרה לאיתור מחרטה לייצור נשק באזור. מדובר צה"ל נמסר כי כוח מג"ב זיהה רכב שהאיץ לעברו, חש סכנת חיים וירה לעברו. פרטי האירוע בבדיקה.

(עדכון ראשון: 9:31)

נושא: פלסטיני נעצר בכניסה לרכבת הקלה ברחוב קינג ג'ורג' במרכז ירושלים בחשד שהחזיק מטען חבלה בתיקו. 17 ביולי 2016. תצפית TPS
חבלני המשטרה בזירת האירוע, היום/תצפית TPS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully