וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהתנחלות שכחו לציין: בית הכנסת הוקם על קרקע פלסטינית פרטית

20.7.2016 / 17:53

במכתב הקורא לתרום לבית הכנסת בהתנחלות אדם-גבע בנימין, שבחו את העשייה, אך השמיטו את העובדה שנבנה על קרקע בבעלות תושבי הכפר ג'בע הסמוך. המנהל האזרחי: "מבנה בלתי-חוקי"

צילום: רוני כנפו, עריכה: יאיר דניאל

(בווידיאו: ראש הממשלה בנימין נתניהו על אישור סיוע להתנחלויות)

בשנה האחרונה הוקם בית הכנסת "שים שלום" בהתנחלות אדם, הנקראת גם גבע בנימין, על אדמה פלסטינית פרטית. ב-13 השנים האחרונות פעל בית הכנסת באחד הבתים הפרטיים, ולפי מידע שהגיע לידי וואלה! NEWS, לפני כשנה החל איסוף תרומות לשם העברתו למבנה קבע בהתנחלות. כדי לממש את חזון המעבר, הקצתה מזכירות ההתנחלות לטובת הפרויקט מגרש בשטחה. ואולם, חרף השלמת הבנייה של בית הכנסת, הקרקע שעליה הוקם, אינה שייכת להתנחלות, אלא לכפר פלסטיני סמוך.

בתחילת המכתב שנשלח לפני כשנה לתושבי ההתנחלות ומודיע על תחילת גיוס התרומות, נמנים מעלותיו של בית הכנסת. "בבית מדרשנו לומדים תורה יום ולילה ומוסרים שיעורי תורה בכל תחומי התורה ועוסקים בעזרה עצומה לאחינו בני ישראל בייעוץ והכוונה בענייני חינוך הילדים ושלום בית", נכתב. "זכינו להציל ולעזור ולתמוך בעשרות רבות ובמאות משפחות ולהיות מקור של טוב ונתינה ותמיכה שמחה וכוח למאות רבות של משפחות. אנו עובדים ותומכים בנוער במצוקה, בנשים חד-הוריות, בציבור מאוד קשה שנפל בסמים, בפושעים, מלבד כל זאת זכינו לכתוב ולהוציא לאור עד עתה כשבעה ספרים חשובים מאוד בחכמת הקבלה והחסידות ספרים המופצים בישיבות".

עוד בוואלה! NEWS:
לא מתחייבים לפתרון שתי המדינות: האיש ששינה את המצע הרפובליקני
טיבי פנה באנגלית לעולם: "הרב הצבאי החדש אמר שצריך לשרוף הברית החדשה"
האיחוד האירופי גינה בחריפות את חוק העמותות: "פוגע בדמוקרטיה"

בית הכנסת 'שים שלום' בהתנחלות אדם – גבע בנימין. ספק 500
"קיבלנו פיסת אדמה ביישוב שלנו". בית הכנסת "שים שלום"/ספק 500

כותב המסמך מדגיש כי "תורתנו היא ממש לשם שמים בלי שום עזרה או תקציבים משום גורם ממשלתי או ממסד אחר ובאהבה ובשמחה. בית המדרש מחלק סלי מזון למשפחות נזקקות בחגי ומועדי ישראל. בפסח האחרון אפינו לבד בבית המדרש קרוב לאלף ק"ג של מצות מיוחדות ומהודרות וחולקו לאחינו בני ישראל בשמחה. וברוך הנותן ליעף כח, כל כולנו רק למען עם ישראל ולעשות טוב וברכה וחסד עם כל מי שצריך עד כמה שידנו משגת ועוד כהנה וכהנה תמיכה ועזרה רוחנית וגשמית בכל מי שצריך".

לפי המסמך, לאור המצוקה הנגזרת מכך שבית הכנסת ממוקם בבית פרטי, יש צורך בגיוס תרומות שיאפשר את המעבר. "בעזרת השם קיבלנו פיסת אדמה ביישוב שלנו. חפרנו כבר את היסודות ויצקנו את הרצפה והקירות ממש ברגעים אלו מתחילים לעמוד, ובעזרת השם, אנו בונים בית כנסת ובית מדרש לשם ולתפארת", מכאן פונה כותב המסמך לתושבים בבקשה לסיוע כלכלי.

בית הכנסת 'שים שלום' בהתנחלות אדם – גבע בנימין. ספק 500
תצלום אוויר של הקרקע שמראה כי היא אינה חלק מאדמות המדינה של ההתנחלות/ספק 500

למרות כל החסד המתואר במסמך, דבר אחד הושמט מתוכן המכתב: היותה של הקרקע פלסטינית פרטית של תושבי הכפר ג'בע הסמוך, ולא קרקע של ההתנחלות. למרות עובדה זו, בניית בית הכנסת הושלמה ובמקום מתקיימת פעילות שגרתית.

מהמנהל האזרחי נמסר בתגובה: "מדובר במבנה בלתי-חוקי שנגדו נמסר צו הפסקת עבודה ונפתח הליך בנייה בלתי-חוקית. המשך האכיפה תתבצע בהתאם לנוהל".

מדרור אטקס, חוקר קרקעות בגדה המערבית מארגון "כרם נבות", נמסר בתגובה כי הוא "מציע רק לחבר'ה מבית הכנסת 'שים שלום' לבטל את התפילה בשבת שבה הם יקראו את פרשת 'כי תבוא', כדי שלא יצטרכו לקרוא את הפסוק 'ארור מסיג גבול רעהו ואמר כל העם אמן'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully