וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהפכה בשירותי הטאבו: שירות מקוון יקצר 30% מהתורים בלשכות

11.7.2016 / 10:48

אגף רישום המקרקעין במשרד המשפטים עובר למאה ה-21? לראשונה תוכלו לרשום הערות אזהרה בטאבו - מבלי להגיע ללשכה. פיילוט של המהלך החל בבאר שבע והמאגר נפתח לעורכי דין, אך בהמשך ייפתח לכל הציבור בארץ. "קל יותר לזייף מסמך ידני. השירות המקוון יגביר את האבטחה"

ניב אהרונסון

מהלך חדש שמשיק משרד המשפטים, צפוי להפוך את השירות באגף רישום המקרקעין במשרד המשפטים לראשונה לרישום מקוון – באופן שיביא על פי ההערכות לקיצור משמעותי של תורי בלשכות הרישום. במסיבת עיתונאים שכינסה שרת המשפטים, איילת שקד, הבוקר ציינה כי המהלך מתחיל בשלב הראשוני כפיילוט בבאר שבע וכי בשלב זה יוכלו לבצע את התהליך רק עורכי דין אולם כי בתקופה הקרובה צפויה מהפיכת השירות המקוון להגיע לכל לשכות רישום המקרקעין ואף להיפתח לציבור.

"סוף סוף הטאבו עובר מהניינטיז למאה ה-21. הפחתת הביורוקרטיה וטיוב הרגולציה היא אחד היעדים שהצבתי, לצד מעבר לעבודה מקוונת וביצוע שירותים באינטרנט. החשש מעבודה של רישום נכסים באינטרנט מובן, ובמשרד באמת חששו מזיופים ובעיות. אבל כמו שעושים את זה בעולם וכמו שהיום גם בבנקים עובדים בשיטות אינטרנטיות, חשבנו שאפשר לעשות את זה גם בטאבו", אמרה שקד.

שקד ציינה עוד כי בשלב הראשוני מדובר בפיילוט שיחל בלשכה בבאר שבע. "המהלך יתחיל בלשכה בבאר שבע ולמעשה עורכי הדין מהדרום יכולים כבר לבצע רישום של הערת אזהרה דרך המחשב. אין צורך להגיע ללשכה. זה אמור לחסוך כ-30% מהתורים בלשכות, עשינו השתלמויות לעורכי דין ואנחנו מתחילים בפריפריה. תמיד מדברים איתי על התורים בטאבו. אני מקווה שעד סוף 2017 כ-60% מהשירותים יהיו מקוונים", אמרה.

שקד הציגה נתונים לפיהם בעשור האחרון חל זינוק של 220% ברישום הערות האזהרה וכי בעקבות הנתונים הוחלט לקדם את המהלך המקוון ולבצע מהלכים משלימים נוספים: "הקמנו מחלקה של פרצלציות ואנחנו מקווים שמחלקה ייעודית בנושא תשפר את הפיתוח של אזורים בעיקר בפריפריה. אנחנו מפשטים נהלים ביחד עם רמ"י. היום יש כ-10 טפסים שונים להרבה פעולות והכל יהיה יותר פשוט ומהיר. מקווה שהתורים בכל הלשכות יצומצמו משמעותית", אמרה.

איילת שקד. ספק 500
איילת שקד/ספק 500

זינוק של 46% בהיקף הפעילות של הלשכות

"בשנת 2005 היו 405 אלף תיקים והיום יש כ-660 אלף תיקים, זהו זינוק של 46% בהיקף הפעולות והגידול הרב ביותר חל בהערות האזהרה. הערות האזהרה מהוות כשליש מהפעולות בלשכות. בנוסף, ניתן יהיה להזמין קבצי בית משותף, יהיה ממשק מול קק"ל לרישום 500 אלף יחידות דיור יהיה ממשק מו רשות המיסים, יהיה ממשק מול מרכז מיפוי ישראל ויהיה ממשק מול רשויות מקומיות לקבלת אישורי מיסים. נחסוך ימי עבודה רבים למשק. הנושא של רישום ופרצלציה הוא משמעותי והיום יש הרבה מאוד תוכניות שממתינות להליך הזה – וזוהי התרומה שלנו למשבר הדיור, שכן זה יסייע בהסרת חסמים בפיתוח עתודות קרקע ופיתוח תשתיות" , אמר שלמה הייזלר, מנהל אגף רישום והסדר מקרקעין במשרד.

הייזלר ציין כי החזון הוא "להוציא החוצה 61% מהפעולות, אך עדיין תהיה בדיקה של המסמכים. הרבה יותר קל לזייף מסמך ידני, והשירות החדש יגביר את רמת האבטחה".


אמי פלמור, מנכלית המשרד, התייחסה אף היא למהלך ואמרה כי מדובר במהלך שמבטא הלך רוח חדש במשרד המשפטים. "יש רוח חדשה במשרד, עברנו ממקום שהמשפט הוא בלם ותוקע תהליכים ועברנו עכשיו משמרנות ליזמות. אנחנו לא מפחדים ועסוקים רק בלחשב סיכונים. הגיע הזמן לעשות את הדברים אחרת. לא צריך יותר לבלות יום שלם בלשכה כדי לרשום הערת אזהרה. אנחנו חותרים לשירות ארצי שמתאים למאה ה-21. זוהי סנונית ראשונה. משרד המשפטים רוצה להיות בחזית של הפחתת הביורוקרטיה".

  • עוד באותו נושא:
  • איילת שקד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully