וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו ונשיא קניה נפגשו: "נפעל לצירוף ישראל כמשקיפה באיחוד האפריקני"

5.7.2016 / 17:20

ראש הממשלה ביקר בניירובי במסגרת היום השני של מסעו ביבשת השחורה, ואמר כי ההצעה להפוך את ישראל למדינה משקיפה באיחוד היא "התפתחות חשובה". נשיא קניה: "נמשיך לתמוך בשלום עם הפלסטינים"

צילום: לשכת העיתונות הממשלתית, עריכה: אביב אירגז

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר היום (שלישי) בניירובי, בירת קניה, במסגרת היום השני של מסעו במדינות מזרח אפריקה. נתניהו החל את היום בפגישה עם נשיא קניה אוהורו קניאטה, שאירח אותו בארמון הנשיאות לאחר שהשניים סיירו יחד באתר הזיכרון המרכזי לאביו ג'ומו קניאטה, שהיה הנשיא הראשון של קניה העצמאית.

במסיבת עיתונאים משותפת שערכו שני המנהיגים אמר הנשיא קניאטה כי מדינתו תפעל לצרף את ישראל במעמד של מדינה משקיפה לאיחוד האפריקני, ארגון הגג של מדינות אפריקה. ישראל כבר הייתה בעבר במעמד של משקיפה בארגון זה, אך איבדה אותו בשנת 2002. ישנן כמה מדינות מחוץ לאפריקה המוכרות כיום כמשקיפות בארגון, בהן גם הרשות הפלסטינית. נתניהו הודה לקניאטה על ההצעה ואמר כי מדובר בהתפתחות חשובה עבור יחסי החוץ של ישראל.

הנשיא הקנייתי ציין בפתח דבריו כי ארצו ממשיכה לתמוך במאמצים להשכין שלום בין ישראל לפלסטינים, ושמניסיונו הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא באמצעות דיאלוג בין מנהיגים. הוא הוסיף כי שמע שישראל נהנית כיום מיחסים טובים במיוחד עם שכנותיה, ולכן אין סיבה שמדינות אפריקה לא יתקדמו גם הן לעבר יחסים טובים יותר עם ישראל. חלק גדול משיחתם של שני המנהיגים הוקדש למאמץ המשותף של ישראל ושל קניה במאבק בטרור.

ביקור ראש הממשלה בניירובי, קניה ראש הממשלה בנימין נתניהו במשכן הנשיא פגישה עם נשיא קניה אוהורו קנייטה, הצהרות משותפות.. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
השיחה בין השניים הוקדשה ברובה למאמץ המשותף במאבק בטרור/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

נתניהו נשאל במהלך מסיבת העיתונאים אם הוא מרוצה מהתהודה שיוצר הביקור שלו על רקע העובדה שהכותרות בארץ עוסקות ביממה האחרונה דווקא בפרסומים על חקירה חדשה ונרחבת המתנהלת נגדו. נתניהו לא התייחס בתשובתו לחקירה נגדו, אך אמר כי הוא מרוצה מאוד מהתהודה שביקורו יוצר באפריקה. הוא הוסיף כי הוא משוכנע שהביקור יחזק עוד יותר את יחסי ישראל עם מדינות היבשת. אמש, בטיסה מאוגנדה לקניה, אמר נתניהו כי הפרסומים על חקירה נגדו הם בגדר "שטויות".

קניה היא המדינה האפריקנית האחרונה שאירחה ראש ממשלה ישראלי לפני ביקורו הנוכחי של נתניהו. ב-1993 הגיע ראש הממשלה דאז יצחק רבין לניירובי לאחר ביקור היסטורי שערך בסין ובאינדונזיה. נשיא קניה אמר במסיבת העיתונאים היום כי הוא שמח על כך שארצו מארחת פעם נוספת ראש ממשלה ישראלי, והוסיף כי חיזוק היחסים עם ישראל הוא אינטרס מובהק של כלל יבשת אפריקה, על רקע יכולותיה של ישראל בתחומי הפיתוח, הכלכלה והביטחון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully