וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבמאי האיראני עבאס קיארוסטמי הלך לעולמו

4.7.2016 / 23:41

עבאס קיארוסטמי, אחד הבמאים האיראניים החשובים אי פעם ומי שנחשב בכלל אחד הקולנוענים הגדולים בדורנו, הלך לעולמו בגיל 76

עבאס קיארוסטמי. GettyImages
מורשת בלתי נשכחת. עבאס קיארוסטמי/GettyImages

אבדה לעולם הקולנוע: הבמאי האיראני עבאס קיארוסטמי הלך היום (ראשון) לעולמו בגיל 76 בבית חולים פריזאי, וזאת לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן.

קיארוסטמי נחשב אחד הבמאים האיראנים הגדולים בכל הזמנים, ובכלל אחד הקולנוענים החשובים של דורנו. הוא היה ידוע בהומניות שלו, בגישתו לאנשים, ובשילובו בין העלילתי לתיעודי והגשמי לרוחני. יצירותיו היו פשוטות ועמוקות בעת ובעונה אחת, וזכו להערכה ולתהודה עצומה ברחבי העולם. כמו כן, הוא היה אמן ואדם פוליטי עד מאוד, שפועלו עלה לו בעימותים אינספור מול הרשויות הפרסיות ובצנזורה מצידן.

סרטו המפורסם ביותר היה "טעם הדובדבן" מ-1997, זוכה דקל הזהב בפסטיבל קאן. נוסף לכך ביים עוד עשרות סרטים, שרבים מהם נחשבים יצירות מופת. למשל, "הרוח תישא אותנו", "עשר" ו"קלוז-אפ". בשנים האחרונות, גם כיוון שנאלץ לפעול בניכר בשל המגבלות שהוטלו עליו באיראן, ביים סרטים שאינם בפרסית, למשל "עותק נאמן למקור" עם ז'ולייט בינוש הצרפתייה, או "כמו מישהו מאוהב" היפני.

קיארוסטמי נחשב אחד היוצרים המשפיעים על הדורות שאחריו, והיה ידוע בדאגתו להמשכיות הקולנוע ובחשיבות שייחס לעידוד במאים צעירים. המורשת שלו ודאי תלווה אותנו עוד שנים. יהי זכרו ברוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully