וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תרומת ענק: אוניברסיטת בן גוריון תקבל 400 מיליון דולר

24.6.2016 / 19:07

בני הזוג ד"ר הווארד ולוטי מרקוס שתרמו מזה שנים רבות לאוניברסיטה הורישו את הסכום, המהווה את התרומה הגדולה ביותר שניתנה למוסד אקדמי בארץ לאוניברסיטה שבנגב. רבקה כרמי: "יום היסטורי, לא רק לאוניברסיטה"

אוניברסיטת בן גוריון, באר שבע. ראובן קסטרו
הקמפוס נקרא על שם בני הזוג משנת 2005. אוניברסיטת בן גוריון/ראובן קסטרו

התרומה הגדולה ביותר למוסד אקדמי בישראל: אגודת שוחרי אוניברסיטת בן-גוריון בנגב בארה"ב הכריזה היום (שישי) על תרומה של 400 מיליון דולר, מירושת הזוג ד"ר הווארד ולוטי מרקוס מסן דייגו קליפורניה. לוטי מרקוס הלכה לעולמה בחודש דצמבר האחרון, חודשיים טרם יום הולדתה ה-100 וד"ר הווארד מרקוס הלך לעולמו בשנת 2014 בגיל 104.

בני הזוג, שנמלטו מגרמניה הנאצית, הכירו בארה"ב ועשו את הונם דרך השקעה באמצעות בית ההשקעות ברקשייר והאת'אווי של וורן באפט. בני הזוג תורמים לאוניברסיטת בן גוריון כבר משנת 1997 – מימנו הקמת מעבדות והעניקו מלגות מחקר. בהמשך החליטו להוריש את הונם לאוניברסיטה. בשנת 2004 העניקה להם האוניברסיטה תואר ד"ר של כבוד וב-2005 נקרא הקמפוס על שמם.

נשיאת האוניברסיטה, פרופ' רבקה כרמי, אמרה כי "הווארד ולוטי מרקוס, שעל שמם נקרא קמפוס האוניברסיטה בבאר-שבע היו אנשים מזן נדיר ומיוחד במינו. ניצולי שואה שהתנהלו בפשטות ובענווה כל חייהם וקשרו את גורלם ומורשתם עם מדינת ישראל. כפי שראו בהונם ובתרומתם ייעוד שהוא גדול מהדבר עצמו, כך היו הם עצמם – אנשים גדולים מהחיים. לוטי והווארד האמינו בכוחה המחולל של האוניברסיטה לשנות את פני הנגב ולהצמיח את דור המחקר והמנהיגות הבא. זהו יום היסטורי, לא רק לאוניברסיטה. זוהי אמירה לישראל ולעולם כולו". וורן באפט אמר: "פגשתי בהווארד ולוטי לפני 50 שנה. מהיכרותי עימם, אין זה מפתיע שהם בחרו להקדיש את נכסיהם על מנת לתמוך ולשפר את חייהם של אלפי צעירים בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully