וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איש העסקים מוטי זיסר הלך לעולמו בגיל 60 לאחר מאבק במחלת הסרטן

מי שהיה בעל השליטה בחברת אלביט הדמיה ובעל אירופה ישראל ומרכזי שליטה, מת בבית החולים שיבא בתל השומר. הוא החל את פעילותו העסקית ב-1980, ומאז היה לדמות מרכזית בעולם העסקים הישראלי. הוא הותיר אחריו אישה וחמישה ילדים

מוטי זיסר, אוקטובר 2013. ראובן קסטרו
מת בגיל 60. זיסר/ראובן קסטרו

איש העסקים מוטי זיסר הלך הבוקר (חמישי) לעולמו בבית החולים שיבא בתל השומר לאחר מאבק במחלת הסרטן, והוא בן 60. זיסר היה לדמות מרכזית ביותר בעולם העסקים הישראלי; הוא היה בעבר בעל השליטה בחברת אלביט הדמיה והחזיק ברשותו עוד שתי חברות פרטיות - אירופה ישראל ומרכזי שליטה. הוא הותיר אחריו אישה, ד"ר ברכה סיזר, וחמישה ילדים.

זיסר החל את פעילותו העסקית בשנת 1980, עם הקמת חברת "כוכב השומרון", שיזמה את ייסודה של העיר עמנואל ובתיה הראשונים. לאחר שלוש שנים, מכר את חלקו לשותפיו והקים את חברת מרכזי שליטה בע"מ, שהייתה מאז הבסיס לעסקי היזמות והנדל"ן שלו. לאחר חמש שנים, זכתה החברה במכרז להקמת המרינה בהרצליה – ולאחריה זינק זיסר ובנה את המרינה באשקלון ואת פרויקט סי.אנד.סאן בתל אביב.

ב-1999 חלה הקפיצה הגדולה ביותר בקריירה של זיסר, כשרכש את השליטה בחברת אלביט הדמיה. כמו כן, הוא הבעלים של חברת אלסינט. בעשור האחרון הספיק זיסר לבנות 40 קניונים בהונגריה, 12 מרכזי קניות בפולין ועוד מרכזי תיירות רבים ברחבי אירופה.

לפני כשנתיים אושרה תספורת לחברת אלביט הדמיה ונמחקו 1.8 מיליארד שקלים מהחוב שהיה לה, בתמורה להעברה של 95% ממניות החברה לבעלי אגרות החוב. בעקבות זאת, איבד זיסר את השליטה בחברה.

ב-1994 חלה זיסר בסרטן בפעם הראשונה. עם החלמתו, הפך לפעיל מרכזי למען חולי סרטן ואף הקים קרן עם אשתו כדי ליזום הקמה של בנק מח עצם, לו הוא תרם 20 מיליון דולר. בעבר, התייחס בראיון לחדשות 2 למחלתו שלו, ואמר: "זה שהקים בנק למח עצם, בסוף אלוהים שולח אותו להיות קליינט של הבנק הזה".

  • עוד באותו נושא:
  • מוטי זיסר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully