וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם מלך ארגוני הפשע יצחק אברג'יל שווה רק 94 אלף שקלים?

23.6.2016 / 11:41

מחומרים שהגיעו לידי וואלה! NEWS עולה כי לצד שמו של אברג'יל נרשם סכום מצחיק, אך סביר שמדובר בהעלמת הון. לאילן בן שטרית היה פחות מזל - הרשויות עלו על 33 מיליון שקלים שגרף. את מי תפרה המדינה ומי נחלץ בעור שיניו?

עריכה: ניר חן

הקלטות נדירות של יצחק אברג'יל

ראש ארגון הפשע האילתי אילן בן שטרית הרוויח 33,231,108 שקלים, העבריין הבכיר מאיר אברג'יל גרף 350,455 שקלים ואבי רוחן צבר 625,432 – כך עולה מנתונים שהגיעו לידי וואלה! NEWS. הנתונים משקפים את מאמצי רשויות המס להתחקות אחר נתיב הכספים של ראשי ארגונים ועבריינים בכירים, וכוללים את הכנסות אותם בכירים בין השנים 1998-2015. חלק מהנתונים דווחו בידי האישים עצמם, ואילו אחרים התגלו בידי הרשויות. למרבה האירוניה, דווקא לצד שמו של מי שנחשב לראש ארגון הפשיעה הגדול בישראל, יצחק אברג'יל, נרשם סכום של 94,426 שקלים בלבד.

הנתונים המלאים יפורסמו הערב, במגזין סוף השבוע של וואלה! NEWS.

המסמכים, שנאספו בעקבות רשימה שערכו אנשי רשות המסים לקראת גל המעצרים בפרשה 512, מלמדים כי דווקא בקרב "החיילים" הזוטרים יותר נמצאו סכומי הכסף המשמעותיים. גורמים במשטרה מציינים כי הדבר אינו מפתיע כלל, היות שראשי הארגונים מרחיקים את עצמם לחלוטין מנתיב הכסף. רק אלו שהיו זהירים פחות נתפסו, וכספם חולט בידי המדינה.

לקריאה נוספת:
"אתה מרחיק ממני את אשתי?": הציווי שגרם לקרע בין הרב פינטו לאברג'יל
פרשה 512: המשטרה עצרה חשוד ברצח עבריין ב-2002
החוף הקסום והפראי בטירת כרמל הפך לחלומם הרטוב של העבריינים

איציק אברג'יל, בימ"ש מחוזי ת"א, 22 ביולי 2015. ניב אהרונסון
אברג'יל בבית המשפט המחוזי בתל אביב, לפני כשנה/ניב אהרונסון

במשטרה הסבירו כי הסכומים המדווחים לרשות המסים הם טיפה בים, וכי ההון האמיתי של ארגוני הפשע גדול מהם בהרבה. לפי נתוני רשות המסים, המדינה מצליחה לשים את ידה מדי שנה על קרוב ל-400 מיליון שקלים ולחלטם. את היתר מלבינים ארגוני הפשע במקומות סודיים. "נראה לך שיצחק אברג'יל לא הרוויח כלום משנת 2003?", שאל מומחה למיסוי בגיחוך. "הוא פשוט לא דיווח את זה למדינה ובגלל זה הכסף לא מופיע". ואכן, בפועל החרימה המדינה עשרות רבות של מיליונים מידי הארגונים במהלך שלב המעצרים בפרשה 512. הסכומים עדיין מוחזקים בידי המדינה, ואם יוכח כי הושגו באמצעות פשיעה, הם יחולטו לחלוטין.

יוצא דופן הוא העבריין אילן בן שטרית, שמככב בראש טבלת הרווחים ברשימה. נראה כי בן שטרית דיווח על רווחי עתק בין השנים 2009 ו-2012, עד למעצרו. לאחר מכן התברר כי הסכומים הולבנו, ומקורם ככל הנראה בתקופה שבה פעל בן שטרית באילת והורשע בגין ניהול בתי הימורים לאורכה ולרוחבה של העיר הדרומית.

עוד עולה מהנתונים כי עקומת הרווחים של ארגוני פשיעה רבים קפצה מעלה בחדות בשנת 2003. נראה כי מנגנון הברחת האקסטזי של אימפריית אברג'יל היה באותה תקופה בשיאו והניע פעילות חובקת עולם, שמפירותיה נהנו גורמי פשיעה רבים.

הנתונים המלאים יפורסמו הערב, במגזין סוף השבוע של וואלה! NEWS.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully