וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן: מדיניות החוץ של טראמפ "תעורר גל אנטי-אמריקני"

סגן נשיא ארצות הברית ביקר באופן חריף את קווי המדיניות של המועמד הרפובליקני המסתמן, וטען כי הם "יפגעו באופן חמור בביטחון שלנו". בתוך כך, טראמפ הכריז על פיטורי מנהל הקמפיין שלו, שנחשב לדמות שנויה במחלוקת

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

סגן נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן טען היום (שני) כי "פוליטיקה של פחד ושל חוסר סובלנות, כמו ההצעה לאסור על כניסת מוסלמים לארצות הברית, או העלבה של קהילות דתיות שלמות כשותפות לטרור, מטילה בספק את עמידתה של ארצות הברית כדמוקרטיה האדירה ביותר בעולם". מבלי לציין בשמו את המועמד הרפובליקני המסתמן דונלד טראמפ, אמר ביידן כי "אם נבנה חומות ולא נכבד את שכנותינו הקרובות, במהרה נראה גל של אנטי-אמריקניות".

בנאום שנשא ב"מרכז לביטחון אמריקני חדש" בוושינגטון, הזהיר סגן הנשיא מפני קווי המדיניות שהציע טראמפ. מדובר בשלב נוסף במעורבותם העקיפה של בכירי הבית הלבן, כולל הנשיא ברק אובמה בעצמו, בקמפיין הבחירות של המועמדת הדמוקרטית המסתמנת הילרי קלינטון.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
טראמפ: "ארה"ב צריכה לשקול שימוש בפרופיילינג למוסלמים"
לאחר שטראמפ הבטיח שוב שימנע הגירת מוסלמים: הפער מקלינטון מצטמצם
זה הנשק, טמבלים: הניסיון הרפובליקני להסיט את האש לאסלאם

ג'ו ביידן, סגן נשיא ארצות הברית, אוקטובר 2015. רויטרס
"מדיניות טראמפ משחקת לידי הנרטיב של הקיצונים". ביידן/רויטרס

ביידן התייחס לאמירותיו של טראמפ, בעיקר מהתקופה האחרונה, וטען כי "אימוץ הטקטיקות של אויבינו – שימוש בעינויים, איום להרוג משפחות חפות מפשע, הפצצה חסרת הבחנה של אוכלוסייה אזרחית – לא רק מפר את הערכים שלנו, אלא פוגע באופן חמור בביטחון שלנו". לדבריו, קווי המדיניות של טראמפ "משחקים לידי הנרטיב של הקיצונים".

בתוך כך, הדוברת של טראמפ, הופ היקס, הכריזה היום כי קורי לבנדובסקי, מנהל קמפיין הבחירות של איל הנדל"ן מניו יורק יפסיק את עבודתו. זאת, במסגרת ההכנות הצפויות לקמפיין הבחירות הלאומי ובשל דמותו השנויה במחלוקת של לבנדובסקי, ששמו נקשר בין היתר בפרשת תקיפה. לבנדובסקי טרם הגיב להודעה הרשמית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully