וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוויץ: עובד בחברה מ"מסמכי פנמה" נעצר בחשד לגניבת מידע

15.6.2016 / 23:30

טכנאי מחשבים של משרד עורכי הדין "מוסק פונסקה", שמסמכים רבים שלו הודלפו בחודש אפריל, נעצר בעקבות תלונה שהגישה החברה והכחיש את המיוחס לו. לא ברור אם העובד הוא האחראי להדלפת הענק

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

(בווידאו - לאחר הדלפת הענק: נשיא פנמה הכריז על הקמת ועדת חקירה, בחודש אפריל)

טכנאי מחשבים במשרדי חברת עורכי הדין "מוסק פונסקה" בז'נבה, שוויץ, נעצר לאחרונה בחשד שגנב מידע רב ממחשבי החברה, העומדת במרכז פרשת "מסמכי פנמה" – כך דווח היום (רביעי) בעיתון השוויצרי "Le Temps", מפי גורם המקורב לחקירה. דובר לשכת התובע בז'נבה אישר את הדיווח, ומסר כי נפתחה חקירה בעקבות תלונה פלילית מצד החברה.

על פי הדיווח השוויצרי, החשוד הכחיש את המיוחס לו, אולם הואשם בגניבת מידע, גישה לא מורשית והפרת אמון. כמו כן, דווח כי אין כל ראיות המצביעות על כך שהחשוד אחראי להדלפת הענק בחודש אפריל. במסגרת חקירת התלונה הנוכחית, התביעה בז'נבה ערכה חיפוש במשרדי "מוסק פונסקה" והרשויות כעת ממשיכות בבדיקה על מנת לקבוע את היקף המידע שנלקח לכאורה ואת מועד הגניבה.

עוד בנושא:
מדליף "מסמכי פנמה" שובר שתיקה: "פעלתי מטעם עצמי בלבד
פנמה: המשטרה פשטה על משרדי החברה שממנה דלפו המסמכים
הקשר האמריקני: סוכני מודיעין מה-CIA השתמשו במקלטי המס

לוגו חברת "מוסק פונסקה", פנמה. רויטרס
המשרד הגיש תלונה פלילית. הלוגו של חברת "מוסק פונסקה"/רויטרס

משרד "מוסק פונסקה" עומד במרכזה של פרשה שנחשפה בעקבות הדלפת ענק של מסמכים פנימיים, השופכים אור על תעשיית מקלטי המס הבינלאומית. מנהיגים רבים, ארגונים בינלאומיים ואישי ציבור מוכרים הופיעו במסמכים שנחשפו. הדבר הוביל למחאות נרחבות בכמה מדינות בעולם, ובין היתר להדחתו של ראש ממשלת איסלנד.

לאחר פרסום הפרשה, "מוסק פונסקה", המתמחה בשירותים הקשורים למקלטי מס, טענה כי לא הפרה אף חוק וכי לא השמידה מסמכים בעקבות הפרסום. התביעה בז'נבה פתחה בחקירה פלילית זמן קצר לאחר פרסום המסמכים המודלפים, על מנת לקבוע אם האנשים והמוסדות ששמם הופיע במסמכים הפרו את החוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully