וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צילום של אחד למיליון: הסיפור מאחורי הדג החי שלכוד בתוך מדוזה

10.6.2016 / 6:04

האם זו התמונה הנדירה בעולם? ביולוגים ימיים מתלהבים מתמונה של דג כלוא בתוך מדוזה, שצולמה במפרץ ביירון שבאוסטרליה. בעוד מי שצילם אותו ריחם עליו - ביולוג ימי אחר טוען: "הוא שם מבחירה"

צילום: סרטון חובבים שהועלה לרשת, עריכה: יותם בן-דוד

בסרטון - כלב שוחה עם מדוזת ענק

צלם האוקיינוסים האוסטרלי, טים סמואל, הציג לעולם תמונה נדירה של דג לכוד בחוסר אונים בתוך מדוזה, ומציץ לו אל העולם שבחוץ מבין גופה השקוף. הרגע הטרגי הזה, שמלהיב ביולוגים ימיים בכל העולם, צולם במפרץ ביירון שבאוסטרליה כשסמואל וחברו, צלם הווידאו הימי פראני פלאמרידג', נכחו במקום כדי לתעד צבי ים.

סמואל סיפר ל-CNN שהם נתקלו ממש במפתיע בדג הכלוא, "לא היו עוד דגים באופק. ממש במקרה נתקלנו בו". לדבריו, הוא עקב אחריו במשך כ-20 עד 30 דקות ועל אף הקושי לתפוס תמונה של השניים, הצליח לצלם אפילו כמה - אותן פרסם באתר ובחשבון האינסטגרם שלו. "הדג היה בחיים. הוא נראה נאבק קצת. הוא ניסה לשחות בקו ישר, אך המדוזה קבעה לו את המסלול. היא זזה במעגלים קטנים והוא בעקבותיה", הוא סיפר.

סמואל סיפר שהוא ריחם על הדג הקטן ושקל לנסות לשחרר אותו, "זו הייתה החלטה קשה, בהחלט חשבתי לשחרר אותו לחופשי, אבל בסוף החלטתי לתת לטבע לעשות את שלו". הביולוג היומי איאן טיבטס מאוניברסיטת קווינסלנד ממהר להרגיע וטוען שיתכן שהדג בחר ביוזמתו להסתתר בתוך המדוזה. לדבריו, ייתכן שהדג הוא צנינית צעירה, הנוהגת להשתמש בעוקץ המדוזות למטרת הגנה. "קשה לומר אם קרה לדג הזה אסון או שהוא שמח להיות שם", הוא אמר למגזין "אוסטרליה ג'יאוגרפיק", "על פי תיאורו של הצלם, הניחוש שלי הוא שהדג היה די מרוצה להיות מוגן לו שם בתוך המדוזה".

מפרץ ביירון הוא שמורת טבע שהדייג בו אסור. סמואל טוען שזאת הסיבה שבעלי החיים הימיים משגשגים שם. כשהראה את התמונות למספר ביולוגיים ימיים, הם אמרו לו שמעולם לא נתקלו בדבר כזה. "כבר כשראיתי אותו, הבנתי שנתקלתי במשהו מיוחד".

עוד באותו נושא

מיהו בעל החיים הזקן ביותר בעולם? רמז: הוא מככב בסדרת ילדים

לכתבה המלאה

עוד בנושא:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully