וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאמן וקפטן נבחרת ניגריה לשעבר סטפן קשי מת בגיל 54

אחד מגדולי הבלמים הניגרים בכל הזמנים מת במפתיע מדום לב במדינתו. קשי הוליך את הנשרים לשמינית גמר מונדיאל 2014, והיה לאחד משני היחידים שזכה באליפות אפריקה הן כשחקן והן כמאמן

מאמן נבחרת ניגריה סטפן קשי מול צרפת. רויטרס
אחד מגדולי הבלמים הניגרים. קשי/רויטרס

בניגריה התעוררו לבוקר (רביעי) שחור. קפטן ומאמן הנבחרת לשעבר, ספטן קשי, מת במפתיע בגיל 54 מדום לב. קשי, שהיה לשני שזוכה באליפות אפריקה הן כשחקן והן כמאמן, נחשב לאחד הבלמים הגדולים בתולדות המדינה, אחרי ששיחק ב-11 קבוצות שונות במהלך הקריירה, כולל קבוצות פאר בבלגיה, ואף היה חלק בלתי נפרד מהנבחרת המקומית, בשורותיה רשם 64 הופעות לאורך 14 שנים.

בשנת 2004 קשי מונה לתפקיד מאמן טוגו האלמונית, והצליח כנגד כל הסיכויים להעלות את הנבחרת הצנועה למונדיאל הראשון בתולדותיה. לצערו, ההתאחדות המקומית החליטה לוותר על שירותיו, וטוגו הגיעה למונדיאל עם מאמן אחר. ב-2007 מונה שוב למאמן נבחרת טוגו, כשבשנה שלאחר מכן קיבל את התפקיד במאלי. אחרי קדנציה נוספת בטוגו, קיבל את התפקיד לו חיכה יותר מכל, כמאמן נבחרת ניגריה, בו החזיק משנת 2011 ועד שנת 2015.

ב-2013 הוליך את ניגריה לזכייה באליפות אפריקה, ובכך הפך לשחקן השני שזוכה באליפות כשחקן וכמאמן. שנה לאחר מכן הוליך קשי את הנשרים לשלב שמינית גמר המונדיאל בברזיל. הוא רשם 20 שנות קריירה כשחקן כשבין היתר עבר בבלגיה, צרפת וארצות הברית. בדצמבר אשתקד איבד קשי את אשתו למחלת הסרטן, ונותר לבדו עם ארבעת ילדיהם.

  • עוד באותו נושא:
  • סטפן קשי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully