וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על מימרן: "התרומה חוקית, זו רדיפה פוליטית"

7.6.2016 / 18:36

ראש הממשלה התייחס לתרומה של איש העסקים הצרפתי במסיבת עיתונאים משותפת שקיים עם נשיא רוסיה פוטין במוסקבה. לדבריו, "מה שלא הצליחו לעשות בקלפי מנסים לעשות בהאשמות שווא"

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (שלישי) לפרשת התרומה מאיש העסקים הצרפתי ארנו מימרן בתום פגישתו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במוסקבה. לדבריו, "זאת חלק מרדיפה פוליטית שיטתית. מה שלא הצליחו לעשות בקלפי, מנסים לעשות בהאשמות שווא". בתשובה לשאלה שנשאלה על הפרשה בתום מסיבת עיתונאים משותפת עם פוטין, אמר נתניהו כי "ההר הוליד בקושי עכברון. מדובר על תרומה חוקית ומפוקחת לקרן שהקמתי לטובת מדינת ישראל, כשהייתי אזרח פרטי ב-2001. אז יצא כל האוויר".

לטענת נתניהו, "ברור שזה חלק מרדיפה פוליטית שיטתית. מה שלא הצליחו לעשות בקלפי מנסים לעשות בהאשמות שווא. לצורך זה לא בוחלים בשום אמצעים ורומסים את אשתי והופכים אותה לאבק אדם. אני מציע לכולכם לקרוא את המאמר החשוב שכתבה פרופ' רות גביזון אתמול, ולפיו בדמוקרטיה מחליפים ראש ממשלה בבחירות ולא במלחמת התשה משפטית ציבורית. מכל העניינים האלה לא יצא כלום - כי אין מה".

ראש הממשלה התבקש להתייחס גם לפרשת רמי סדן, היו"ר החדש של ערוץ 10, שנטען כי התבטא בגזענות כלפי ש"ס וגרם לאיומים מצד המפלגה לעזוב את הממשלה. "סדן מכחיש שאמר את הדברים", אמר. "צריך לברר מה נאמר ומה לא. אם הם נאמרו, זה חמור מאוד. הוא יצטרך להתנצל, אבל קודם נברר את הדברים".

לקריאה נוספת על הפרשה
איש העסקים הצרפתי: "העברתי כסף לחשבון הפרטי של נתניהו"
לשכת רה"מ: "נתניהו קיבל ממימרן 40 אלף דולר בעת שהיה אזרח פרטי"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא רוסיה ולדמיר פוטין, מוסקבה רוסיה. 7 ביוני 2016. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו ופוטין, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

במהלך מסיבת העיתונאים, העלה נתניהו את ההבנות שאליהן הגיע עם פוטין, שעמו נפגש בפעם הרביעית בשנה האחרונה. "שוחחנו על המשך התיאום בין הצבאות שלנו באזור. תיאום שפועל היטב כדי להבטיח שאנו פועלים נגד הגורמים שמסכנים את כולנו", אמר ראש הממשלה בהתייחסותו לתיאום הפעילות בסוריה. ראש הממשלה הוסיף כי הושגו שורת הסכמים בין המדינות במהלך הפגישה עם נשיא רוסיה.

פוטין אמר כי מוסקבה תחזק את שיתוף הפעולה עם ישראל בנושא המלחמה בטרור וכי שתי המדינות בעלות ברית בסוגייה זאת. הוא אף אמר כי רוסיה תומכת בפתרון צודק של הסכסוך הישראלי-פלסטיני. כשנשאל פוטין בתום מסיבת העיתונאים על הצהרותיה של טורקיה, שלפיהן היא רחוקה פגישה אחת או שתיים מפיוס עם ישראל, הוא בירך על כך. רוסיה וטורקיה נמצאות במשבר מאז הפילה האחרונה מפציץ רוסי בגבול סוריה בחודש נובמבר האחרון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

פרקליטו של נתניהו לוואלה! NEWS: "נתניהו היה אז אדם פרטי"

ד"ר יעקב וינרוט, פרקליטו של ראש הממשלה, התראיין היום לאולפן וואלה! NEWS והגיב על פרשת מימרן. אתמול טען המיליארדר, שנשפט בצרפת על הונאת ענק, בשיחה עם חדשות 10 כי העביר 170 אלף אירו לחשבון פרטי של נתניהו בשנת 2001, בעוד בלשכת נתניהו טענו כי מדובר בקרן, שאליה הועברו 40 אלף דולר בלבד.

"אני לא מכיר את העובדות השונות האלה, אני מצוי בעניין רק מאתמול – אבל אני מאמין שההודעות ניתנו בתום לב", אמר וינרוט. "האם היה או לא היה 170 אלף? אני לא יודע. הוא ציין שתי עובדות שלטענתו "מסירות את העוקץ מכל הספקולציות". לדבריו, "ראשית, נתניהו ניהל את החשבונות שלו באמצעות עורכי הדין שלו. הוא לא ניהל את החשבונות לבד. שנית, נתניהו היה אז אדם פרטי, וכאדם פרטי היה מותר לו לקבל כל סכום שבעולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully