וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשק יום הדין מול חיזבאללה: הרקטה שמכסה את כל שטח לבנון נחשפת

מערכת הביטחון מתירה לפרסם כי רקטת "נץ דורס" מסוגלת להגיע לטווח של 300 קילומטר ובמלחמה אפשרית מול חיזבאללה - עשוי להיות לה תפקיד משמעותי כאמצעי לחימה יעיל וזול. בניסוי המתועד, שוגרה "נץ דורס" מספינת טילים - כפי שרוצים שתפעל בהמשך להגדלת טווח האש של צה"ל

צילום: תע"ש, עריכה: שניר דבוש

רקטת "נץ דורס" של התעשייה הצבאית (תעש) מסוגלת להגיע לטווח של 300 קילומטרים, ולמעשה מכסה את כל שטחה של לבנון – כך התירה היום (שני) לפרסום מערכת הביטחון. בסרטון שפרסמה החברה ניתן לראות את הרקטה - הגדולה ביותר של החברה הממשלתית - משוגרת ממשגרים הנמצאים על גבי משאיות, פוגעת במדויק במטרות ומשמידה אותן. כמו כן, הסרטון מציג ניסוי שנערך לאחרונה, ובו משוגרת הרקטה המתקדמת מספינה לעבר מטרה ביבשה.

"נץ דורס" היא אחת מתוך סדרה של רקטות שפיתחה תעש ונמכרו לצה"ל ולצבאות נוספים ברחבי העולם, במסגרת המאמצים להפעיל אמצעי לחימה מדויקים, יעילים וזולים. קוטרה הוא 370 מילימטר, אורכה חמישה מטרים, והיא בעלת ראש נפץ קרבי שיכול לשאת עד 200 קילוגרם של חומר נפץ.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
57% מהישראלים ויתרו על נסיעה לירושלים בשל המצב הביטחוני
"סיפק מידע רב על מוקדי חפירה": נעצר פעיל חמאס במערך המנהרות
מידע מחיישנים ומלוויינים: המהפכה של צה"ל בהתרעה לאזרחים במלחמה

ניסוי בטיל "נץ דורס" של תעש, יוני 2016. תע"ש, אתר רשמי
רקטת "נץ דורס" ברגע השיגור/אתר רשמי, תע"ש
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הטווח של הרקטה מאפשר לכוחות לשגר אותה למרחקים ארוכים, ובכך לצמצם משמעותית את האפשרות של פגיעה במשגר. במלחמה עתידית מול חיזבאללה בלבנון, שעשוי לשגר היקף נרחב של רקטות וטילים, מדובר בנתון משמעותי.

המטרה העתידית של תעש היא להציב את הרקטה על גבי ספינת טילים, כך שיהיה אפשר להעצים את האש שניתן לשגר מהים לעבר מטרות הן בים והן ביבשה.

ניסוי בטיל "נץ דורס" של תעש, יוני 2016. תע"ש, אתר רשמי
הרקטה ברגע הפגיעה במטרה/אתר רשמי, תע"ש

בין יתר הרקטות שפיתחה תעש נמצאת רקטת "אקסטרא" לטווח של 150 קילומטר עם ראש נפץ קרבי של 120 קילוגרם, "אקולר" לטווח של 40 קילומטר עם ראש נפץ קרבי של 35 קילוגרם, ורקטת רומח לטווח של 35 קילומטר, שנכנסה לאחרונה לשימוש מבצעי בצה"ל.

כל אותן רקטות משוגרות ממשגר רב-תכליתי מסוג "רוחש" (LYNX), שמסוגל לקלוט מחסנית שלמה של רקטות מגוונות, ולא טוען כל רקטה בנפרד. הרקטות הן זולות ביחס לטיל, והן בעלות טווחי פעולה מגוונים, אפקטיביות בהשמדה, דיוק, פעילות בתנאי מזג אוויר שונים ופשטות הפעלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully