וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפכ"ל: לא היה ראוי לפרסם המלצה להעמיד לדין את שרה נתניהו

1.6.2016 / 0:25

בהודעה של אלשיך ומנדלבליט, דחו השניים את הטענות נגד אי פרסום ההחלטה להעמיד לדין את המעורבים בפרשת מעונות ראש הממשלה. "המפכ"ל סבר כי אין להפוך את הדיון המשפטי לציבורי"

צילום: יותם רונן, עריכה: מתן חדד

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ומפכ"ל המשטרה רוני אלשיך פרסמו אתמול (שלישי) הודעה משותפת בתום פגישתם, והתייחסו לאי-פרסום ההמלצות להעמיד לדין את המעורבים ב"פרשת המעונות", בהם רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו, והטענות לכך שהמשטרה העבירה את ההחלטה בנושא לפרקליטות בשל רגישות התיק. "המפכ"ל סבר ערכית כי לא ראוי לפרסם את העברת העמדה בציבור ולהפוך את הדיון המשפטי-מקצועי לדיון ציבורי, ולכן הנחה להיצמד בהודעה לתקשורת לניסוח מצומצם שאינו מפרט את העמדה לפרטיה", נכתב בהודעה.

לפי השניים, "בתום החקירה הועברו הממצאים וכן עמדת המשטרה כי התגבשה תשתית ראייתית לביצוע עבירות בידי מספר מעורבים אל היועץ המשפטי לממשלה, בכתב, כפי שנהוג בכל התיקים המנוהלים במשטרה ומועברים להחלטת הפרקליטות. הניסיונות לתקוע טריז בין המפכ"ל לבין היועץ המשפטי לממשלה הם בגדר ניסיון לפגוע בשלטון החוק. השיח בין המפכ"ל לבין היועץ המשפטי לממשלה הוא ישיר ופורה ומתוך כבוד הדדי, והבנה מלאה של חלוקת האחריות בין המערכות השונות, כמו גם חשיבות שיתוף הפעולה ההדוק ביניהן".

עוד כתבות בנושא:
המשטרה: קיימת תשתית ראייתית נגד שרה נתניהו בגין קבלת דבר במרמה
משפחת נתניהו על ההמלצה להעמיד לדין: "הרשויות יתעלמו מהתקשורת"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה נתניהו מטיילים ברמת הנדיב. אפריל 2016. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
"הגברת נתניהו לא עברה שום עבירה". בני הזוג נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

שלשום הודיעה היחידה הארצית של משטרת ישראל כי בסיומה של החקירה, הועברו כל הראיות, הממצאים והתובנות שנאספו לפרקליטות מחוז ירושלים, אשר ליוותה את החקירה, לצורך עיון והחלטה. זאת, ללא הודעה ברורה על המלצה להעמדה לדין.

במסגרת החקירה נמצאה תשתית ראייתית להעמדת נתניהו לדין בחשד לקבלת דבר במרמה בשלוש פרשות - שתיים הנוגעות להזמנת ארוחות שף לבית ראש הממשלה, ואחת בהזמנת מטפלת סיעודית לאביה על חשבון המדינה לכאורה. כמו כן, נמצאה תשתית ראייתית נגד סמנכ"ל משרד ראש הממשלה עזרא סיידוף ונגד החשמלאי אבי פחימה, שהועסק במעון וחשוד בזיוף ובקבלת דבר במרמה

משפחת נתניהו דחתה את ממצאי המשטרה. "הגברת נתניהו לא עברה שום עבירה", אמר יועץ התקשורת של המשפחה ניר חפץ. לדבריו, הרשויות ידעו לפעול כפי שצריך. "מדובר בנושאים שאפילו לא מגרדים את זוטי הדברים. על מה מדובר? על אוכל? על טיפול של כמה ימים באביה, שהגברת שילמה עליו מכספו? לכן, אנחנו בטוחים שרשויות החוק ידעו להתעלם מהניתוח בתקשורת ויתברר שמדובר באבסורד שאין בו כלום, ואפילו פחות מזה".

(עדכון ראשון: 19:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully