וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם: "אין הצדקה" לביטול האולימפיאדה בגלל נגיף זיקה

28.5.2016 / 15:35

יום לאחר פרסום מכתב של 150 מומחים, ארגון הבריאות העולמי הבהיר כי "ביטול או שינוי המקום של אולימפיאדת 2016 לא ישפיע באופן משמעותי על ההתפשטות הבינלאומית של נגיף". עם זאת, האזהרה לנשים הרות נותרה על כנה

כתיבה ובימוי: הילה קובו, תחקיר: אסתי סדקה, עריכת וידאו: מאיה בן ניסן, עיצוב גרפי: אביחי ברוך

(וואלה! הבנתי על נגיף זיקה המסכן עוברים)

ארגון הבריאות העולמי מסר היום (שבת) כי "אין הצדקה מבחינת בריאות הציבור" לדחיית האולימפיאדה בריו דה ז'נרו או לביטולה, על רקע התפרצות נגיף זיקה בדרום אמריקה. בהודעה רשמית בתגובה למכתב שפרסמו 150 מומחים לבריאות הציבור, סוכנות האו"ם ביטלה את הקריאות לביטול האירוע. "בהתבסס על הערכתנו הנוכחית, ביטול או שינוי המקום של אולימפיאדת 2016 לא ישפיע באופן משמעותי על ההתפשטות הבינלאומית של נגיף זיקה", נמסר.

המכתב שפורסם אתמול ציטט ראיות מדעיות מהתקופה האחרונה, שלפיהן זיקה גורם למומים מולדים, בעיקר תינוקות שנולדים עם ראש קטן מהממוצע. בקרב מבוגרים, הנגיף עלול לגרום לבעיות נוירולוגיות, כולל תסמונת נדירה שעשויה להוביל לשיתוק זמני או אף למוות, במקרים קשים במיוחד. כמו כן, המומחים ציינו כי חרף המאמצים למגר את אוכלוסיית היתושים נושאי הנגיף, מספר מקרי ההידבקות בריו דה ז'נרו רק עלה בתקופה האחרונה.

עוד בוואלה! NEWS:
אישור רשמי ראשון: נגיף הזיקה גורם למומים מולדים בתינוקות
גורמי רפואה בכירים בארה"ב מודים: "נגיף הזיקה מפחיד משחשבנו"
לא אוהדי כדורגל: חוקרים התקרבו לגילוי מקור התפרצות זיקה בברזיל

נגיף הזיקה, ברזיל. פברואר 2016. AP
"אנשים ממשיכים לעבור בין המדינות האלה מסיבות רבות". בדיקות לזיקה בברזיל/AP

ארגון הבריאות הבהיר כי ברזיל היא אחת מקרוב ל-60 מדינות שבשטחן דווח על הדבקה בנגיף באמצעות יתושים, ומסר כי "אנשים ממשיכים לעבור בין המדינות האלה מסיבות רבות". על פי הודעת הארגון, "אין כל הצדקה לדחיית המשחקים או לביטולם. ארגון הבריאות העולמי ימשיך לנטר אחר המצב ולעדכן את עמדתו בהתאם לצורך".

כמו כן, הארגון שב והדגיש את האזהרה הקיימת לנשים הרות, להימנע מביקור באזורים שבהם דווח על מקרי הדבקה בנגיף, שהוכרז מצב חירום בינלאומי בחודש פברואר. עם זאת, ההודעה שפורסמה היום לא מתייחסת באופן ישיר למכתב שפרסמו אתמול המומחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully