וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכל נשבר בטדי: אורן יוסיפוביץ מסכם את גמר גביע המדינה

תודות לקינן, לביא וקונצרט מחשמל ביציעים, מכבי חיפה שמה קץ ל-18 שנות דיכאון - וכנראה גם לתיק בניון. אורן יוסיפוביץ על אחת הזכיות הכי מרשימות במפעל, וגם: הפרידה של בוס, הסיבה לכך שהצהובים סיימו בלי תואר לראשונה בעידן קרויף, והסיום הכי הולם לעונה המופרעת הזו

one

1. חמש דקות התוספת תמו, וכאילו - בגלל העונה העגומה והקשה שעברה על מכבי חיפה, ואחרי השישייה המהדהדת בשבת - הרעש הפתיע כל אוזן. אוי, זה היה רעש עצום, והטריבונות התבלגנו והציפו את העיניים. הצהובים עוד שרו "כמו שש על הפנים" לפני שריקת הפתיחה, אבל עם שריקת הסיום היציעים שלהם התרוקנו בתוך פחות משש שניות. והירוקים - באוויר. אפשר לקרוא לעונה זו 'עונת הפריפריה', אבל זו בטח גם 'עונת הקהל'. שתי הקבוצות עם האוהדים הכי רעבים והכי תומכים העונה - כמותית ואיכותית - סיימו עם השלל. יש הרבה אגפים דורשי-שיפור במכבי חיפה, אבל כל הקובלנות מתרכזות בין ארבע קרנות דשא וארבע קירות משרד. בגזרה שנתחמת בין השורה הראשונה לשורה האחרונה - אין מה לשנות, אין מה לגעת. ירוק חשמל.

אחרי 18 שנה: מכבי חיפה ניצחה 0:1 את מכבי תל אביב וזכתה בגביע

יוסי בניון בדרך למכבי תל אביב? "זה כנראה המשחק האחרון שלי במכבי חיפה"

פטר בוס הודיע: "אני עוזב את מכבי ת"א לאייאקס", קרויף: "מצטערים על העזיבה"

גם טואטחה הודיע על עזיבה, רוני לוי: "התאוששנו ברגע האמת"

עזרא להט, לביא חילץ, זהבי זעף, רק מדוניאנין בלט. ציוני גמר הגביע

התצוגה של דקל קינן, המפלה של פטר בוס: הטוב הרע והמכוער

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
שחקני מכבי חיפה. ברני ארדוב
אם כבר עלה תאנה, אז זהו אחלה עלה להתפאר בו/ברני ארדוב

2. עונת הליגה של חיפה היתה נוראית. כרטיס לאירופה לא צריך לרגש אף אחד, בטח לא כשהוא מושג במרחק של 30 נקודות מהמוליכה. אבל במפעל המשני הירוקים דפקו עבודה, ועוד איך. סיבוב ח' נגד בית"ר, שמינית בדרבי, רבע גמר מול בני יהודה, חצי הגמר נגד הפועל באר שבע וגמר נגד מכבי תל אביב. בכך מכבי חיפה הדיחה את כל המדורגות מעליה בטבלה, בדרך לאחת הזכיות המרשימות ביותר בתואר הזה. נכון, הגביע נתפש כרגע כמו עלה תאנה שמנסה לכסות על עונה רעה -- אבל אם כבר עלה תאנה, אז זהו אחלה עלה להתפאר בו. מכבי חיפה זכתה בגביע הזה בצדק, ותלונות על צורת המשחק שלה בגמר לא נחרטות על הגביע הנכסף.

3. 2015/16 החולנית הסתיימה באופן שהכי הולם אותה, עם עוד הפתעה גדולה. מכבי חיפה, אנדרדוג מובהק - אחרי שישייה בשבת ו-15 משחקים רצופים בלי ניצחון על הטרבליסטית היוצאת - ידעה מתי לעקוץ וידעה איך לסגור את השער. 18 שנה תמו להן, במחי עזרא. גם 40 שנה מאז האליפות האחרונה של באר שבע, ו-61 שנים מאז קבע ניסים אלמליח את שיא השערים לעונה. זו היתה כנראה עונת הכדורגל הכי מופרעת ואדירה שהיתה כאן. אל תתגעגעו יותר מדי, הנה באה עוד אחת.

יוסי בניון שחקן מכבי חיפה. ברני ארדוב
קרא למנהיג האמיתי להניף איתו. בניון עם קינן/ברני ארדוב

4. ברוב הפעמים בהם מכבי חיפה שמחה על דשא, יוסי בניון היה במרכז כמה דקות לאחר מכן - טוב, רע, זה לא משנה - אור הזרקורים הופנה אליו. אתמול סוף סוף זכה בתואר עם הירוקים, ובזמן שחבריו חגגו באמוק הוא הגיע לשולחן של ערוץ הספורט. כשלראשו אוזניות מלובני-בובה-של-לילה, סיפר שזהו משחקו האחרון בירוק. הדיבורים אומרים מכבי תל אביב, וכפי שכתבתי כבר בעבר - טוב יעשה בניון אם יעזוב. טוב לשני הצדדים. בניון הוא עדיין שחקן מוביל בליגה, ובמכבי חיפה זה פשוט לא עבד. בניון רגיש מדי מכדי לשחק במכבי חיפה הזו, ומכבי חיפה הזו מבולגנת מדי מכדי להכיל שחקן כמוהו. אם בניון רוצה איזשהו סיכוי לסיים טוב יותר, זה לא במכבי חיפה. ואם מכבי חיפה רוצה לגדול כמועדון, זה לא עם יוסי בניון.

5. לבניון הרבה נקודות זכות בשנותיו במכבי חיפה, והרבה נקודות חובה. אבל אחד הדברים הכי טובים, ראויים ונכונים שעשה מאז לבש ירוק לראשונה, כילד, הוא לקרוא לדקל קינן להניף איתו את הגביע. קינן, קפטן בלי סרט, כוכב בלי אגו, הוא המנהיג האמיתי של מכבי חיפה. הוא הפנים של מכבי חיפה, הוא שם את מכבי חיפה לפניו, הוא כל מה שמכבי חיפה רוצה וצריכה להיות.

6. אני לא יודע מה נטע לביא רוצה להיות כשהוא יהיה גדול, אבל נכון לעכשיו הוא דקל קינן בן 20. ואלו חדשות נהדרות עבור מכבי חיפה - במובן מסוים, אפילו יותר מגביע.

פטר בוס מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
ממש לא בית חרושת למאמנים. פטר בוס/ברני ארדוב

7. את דבריו לעיתונאים חתם פטר בוס עם "תודה רבה", בעברית. כל המאמנים של מכבי תל אביב בתקופת קרויף היו כאן מספיק זמן כדי ללמוד את הביטוי הזה, אבל לא יותר מכך. בוס דיבר נהדר, כרגיל, הודה "נכשלתי, בהחלט נכשלתי", ואפילו כשסיפר על שלוש שנות חוזה באייאקס אמסטרדם הראה פנים נפולות תודות להגבהה של אוברניאק. בסיום הושיט יד, בירך "נתראה בליגה האירופית", וחייך. זה היה חיוך נדיר של ההולנדי אמש - הראשון בשושלת קרויף שמסיים עונה בלי תואר.

8. במכבי שוב התגאו ויתגאו על "בית חרושת למאמנים", אבל לא צריך להיסחף. בוס לא מגיע לאייאקס בגלל הקדנציה במכבי תל אביב. הוא מגיע לאייאקס בגלל מעשיו בוויטסה. ויוקאנוביץ' העלה את ווטפורד ליגה ולכן קפץ על הרדאר של פולהאם. ופאקו לא בוולנסיה רק בגלל הטרבל. אם כבר, המינויים היוקרתיים של המאמנים שעזבו את מכבי הינם מחמאה לג'ורדי קרויף על שהצליח להנחית אותם בקרית שלום, ולא קומפלמנט למכבי על ש"הכשירה" אותם.

שחקני מכבי תל אביב מאוכזבים. ברני ארדוב
כל התקפה החלה נהדר - כמו צ?מפיונס מול באזל, והסתיימה בכמעט - כמו השבוע האחרון של העונה/ברני ארדוב

9. "שלטנו לאורך כל המשחק", אמר האריס מדוניאנין, והלחי עדיין נצצה מדמעות. "לפעמים אתה מנצח ולפעמים אתה מפסיד, והעונה הפסדנו את הכול". מכבי תל אביב היתה טובה יותר ממכבי חיפה. אתמול, ולאורך כל העונה. ועדיין, הירוקים זכו בתואר אחד יותר. והמשחק אתמול - כל מהלך בו - שיקף את העונה של האלופה היוצאת. כל התקפה החלה נהדר - כמו צ'מפיונס מול באזל, והסתיימה בכמעט - כמו השבוע האחרון של העונה.

ואם צריך לשים את האצבע על השינוי, גם בתוך הקבוצה מעידים שזה קרה בצמד המפגשים מול סכנין. החל בנקודה ההיא, הסדר והיציבות במכבי הידרדרו ללא הכר. הקו היה בעייתי, והסחות הדעת רק התגברו. זו לא היתה מכבי הזרה והמשומנת, זו היתה מכבי הישראלית והמוכרת. "נראה שהתעסקנו בהכל חוץ מבכדורגל", אמר שחקן בקבוצה, ונראה שצדק. האאוט, הדחיפה, המשפט, בוס לאייאקס, וביין לסנדרלנד, וג'ורדי לבטח עמל רבות בענייני אביו המנוח. וכשהראש טרוד, אז כל כדור שבדרך כלל משייט לרשת חומק מטר מהקורה, ואליפות הופכת למקום שני וגביע לסגנות. ככה זה כשלא כולם חדים כמו עורך דין מורן מאירי.

10. סטטיסטית, הצהובים רשמו את אחת העונות הכי טובות בכדורגל הישראלי מבלי לזכות בתואר. אחוזי הצלחה מרשימים בליגה, גמר גביע, וכל זה בעונה בה שיחקו 12 משחקים נוספים, בליגת האלופות. זו העונה הראשונה בתקופת קרויף בה הצהובים יוצאים ללא כלום. זו העונה הראשונה של ערן זהבי - מאז עונת הביכורים שלו בליגת העל - בה הוא יוצא ללא כלום. וחייבים לסיים עם כמה סנטימטרים של קארמה. כי מה לעשות - בעונה שעברה פאקו אייסטרן זכה בטרבל, אבל לא זכה להישאר. וביום בו הוא חתם על הארכת חוזה בוולנסיה, מכבי תל אביב איבדה תואר שלישי מתוך שלושה.

orenjos@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully