וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל תל אביב תבקש לפסול את השופטים: "האגו האישי מעל המשחק"

20.5.2016 / 7:23

הפועל תל אביב שיגרה מכתב חריף לאיגוד ודרשה שצוות השיפוט מול ירושלים לא ישובץ למשחקיה: "הייתה העדפה ברורה לקבוצה הביתית, גנבו את ההצגה". וגם: עשרת ההצגות הגדולות בתולדות הליגה

ONE

אנשי הפועל תל אביב יצאו אמש (חמישי) מחדר ההלבשה בארנה בירושלים כועסים ומאוכזבים. האדומים שלטו מול האלופה, קיבלו משחק שיא מנייט רובינסון עם 46 נקודות, ובכל זאת הפסידו 99:97 אחרי הארכה, שנתן לביתיים יתרון 0:1 בסדרת רבע גמר הפלייאוף. בהפועל תל אביב זעמו על השופטים, כששני המהלכים השנויים במחלוקת ביותר היו אי שריקה לעבירה במהלך האחרון בזמן החוקי בו השווה נייט רובינסון את המשחק, והתעלמות מנגיעה של דונטה סמית' בכדור בזריקת עונשין של רוברט רות'בארט לקראת סוף ההארכה.

"הפיינל פור אמור להיות כאן בירושלים, ברור שהשופטים לא יתנו להם להפסיד", אמר אחד מאנשי הפועל תל אביב ביציאה מחדר ההלבשה. היו"ר רמי כהן חיפש את השופטים בסיום, וסינן: "בושה וחרפה של שיפוט". בקבוצה יגישו עד תחילת השבוע תלונה נגד שלישיית השופטים - דודי רומנו, ארז גוריון ועופר מנהיים. "אף אחד לא חושב שהם מכרו את המשחק, הם פשוט לא מספיק טובים כדי לשפוט במעמדים האלה", הוסיפו בקבוצה. "לא תמיד קל לשפוט אותנו, כי יש לנו סגנון אגרסיבי ויש הרבה משחקים כאלה", ניסה לעדן מעט מתן נאור, "אני פחות מעוניין להיכנס לשופטים, יותר קל לראות בטלוויזיה, אולי יש בזה משהו, אבל זה התפקיד שלכם לשפוט".

רובינסון מול סמית'/יוסי ציפקיס

בהמשך להודעת הפועל תל אביב מאמש, האדומים יגישו בשעות הקרובות תלונה חריפה לאיגוד השופטים נגד ארז גוריון, דוד רומנו ועופר מנהיים ששפטו אתמול במשחק בירושלים, ובקשה לפסול את שיבוצם במשחקי הקבוצה.
"הפועל תל אביב אינה נוהגת להתלונן נגד השופטים, אלא שבמקרה זה הודגשה הסאה. השופטים גוריון ורומנו הגיעו למשחק כשבכוונתם לגנוב את ההצגה, תוך שהם מעניקים העדפה ברורה לקבוצה הביתית והפיבורייטית מלכתחילה, דבר שהגיע כדי העמדת האגו האישי מעל למשחק וזלזול בוטה בספורטאים מקצוענים המשחקים את המשחק ובקהל הרוכש כרטיסים במיטב כספו או צופה במשחק בטלוויזיה על מנת לראות כדורסל במיטבו", נמסר מהמועדון.

יו''ר הקבוצה רמי כהן אמר אמש בתום המשחק: "לא ייתכן ששופטים יכריעו משחק פלייאוף בצורה בוטה שכזו, עם רצף של שריקות מביישות. לא כך צריך להסתיים משחק שכזה".

מאוחר יותר, יו"ר איגוד הכדורסל, עמירם הלוי, התייחס להאשמות בפתיחת הפלייאוף: "אמש החלו משחקי הפלייאוף בליגת העל. המשחקים היו צמודים, מרתקים וכולם גם פיזיים. עם זאת, במהלך ובסיום המשחקים היו אירועים שאינם הולמים את מגרשי הכדורסל בכלל וליגת העל בפרט. ההתקפות של גורמים כאלו ואחרים על שופטי המשחקים, עברו את גבול הטעם הטוב ובחלקם כמעט והגיעו לאלימות פיזית. איגוד הכדורסל ואיגוד השופטים, לא יאפשרו לאירועים מעין אלו לחזור. אנו רואים כל אירוע כזה בחומרה ולכן כ פגיעה בשופטים או ביקורת נגדם בצורה שאינה הולמת גם באמצעי התקשורת, תגרור העמדה לדין וייתכנו אף עונשים חומרים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
שחקני הפועל ירושלים בר טימור, ג'וש דאנקן. יוסי ציפקיס
טענות קשות/יוסי ציפקיס

הסיפור הגדול אמש היה ללא ספק ההצגה של נייט רובינסון. בשבועות האחרונים הביקורת על כוכב ה-NBA הייתה בשיאה. זה החל בהרחקה נגד עירוני נס ציונה ונמשך בתקרית נגד מכבי חיפה בה ירד לחדר ההלבשה במהלך המשחק. השורה הסטטיסטית במשחק מספר 1 היא התשובה שלו ככל הנראה - 46 נקודות (15 מ-22 מהשדה) ב-42 דקות. ב-21 השנים האחרונות, מאז 101 הנקודות של ג'יי ג'יי יובנקס, לא הצליח אף שחקן בליגת העל לקלוע יותר מ-45 נקודות, כשרובינסון היה רחוק שש נקודות מכניסה לעשר ההופעות הגדולות של שחקנים בכדורסל הישראלי.

בסיום המשחק גם הגארד נראה כעוס, והמשיך בקו המאפיין אותו מאז הההרחקה נגד נס ציונה - סירוב לדבר עם התקשורת. הבוקר הוא בחר להיות פעיל בחשבון הטוויטר שלו אחרי מספר שבועות, אך לא הביע את דעתו על המשחק. "אם היינו מנצחים זה היה נראה אחרת", הסבירו בקבוצה.

"הוא רשם היום את אחת ההצגות הכי גדולות שראיתי", אמר מתן נאור בסיום על חברו לקבוצה. "זה לא הספיק לניצחון בגלל קצת חוסר מזל, זה היה יכול ללכת הפוך, זה לא שנשחק מדהים ונברח לירושלים. אנחנו אנדרדוג והם קבוצה איכותית, לא נביס אותם גם אם נהיה טובים. צריכים לשאוף למשחקים הצמודים האלה בעוד מהלך טוב. המשחק נגמר בהדיפה, כמעט חטיפה או סל של נייט שהיה צריך להיות פאול סל. המון סיטואציות שהיו צריכות להיות אחרת. לא יודע אם זה אחד המשחקים הטובים שלנו העונה, נייט נתן הצגה פנומונלית, זה גם חלק מאיך שהמשחק התפתח, אבל לא חושב שהיה עוד מישהו שהלך לו טוב היום. הגנתית, למעט כמה דקות בחצי הראשון, הצלחנו להיות יותר חדים בירידה להגנה ולעצור להם את משחק הריצה יחסית. היינו פה, וזה מאכזב".

שחקן הפועל תל אביב נייט רובינסון. יוסי ציפקיס
שש נקודות מהיסטוריה. רובינסון/יוסי ציפקיס

שיאני הנקודות במשחק אחד בישראל

1. ג'יי ג'יי יובנקס - מכבי רמת גן נגד בית"ר רמת גן (1995) - 101 נקודות.

2. לי ג'ונסון - מכבי תל אביב נגד הפועל רמת גן (1987) - 60 נקודות.

3. טוני דאוסן - בית"ר תל אביב נגד מכבי תל אביב (1992) - 57 נקודות.

4. גבי טייכנר - הפועל ניר דוד נגד גבעת ברנר (1971) - 54 נקודות.

5. ג'ק אייזנר - בית"ר ירושלים נגד הפועל מגידו (1975) - 53 נקודות.

5. זופר אבדיה - רמת השרון נגד הפועל חולון (1992) - 53 נקודות.

7. ארני קאב - אליצור תל אביב נגד מכבי חיפה (1983) - 52 נקודות.

7. מרק טורנשיין - הפועל תל אביב נגד בית"ר ירושלים (1972) - 52 נקודות.

9. דורון ג'מצ'י - מכבי רמת גן נגד גליל עליון (1985, פלייאוף) - 51 נקודות.

9. אורי שטרן - הפועל חולון נגד מכבי חיפה (1970) - 51 נקודות.

9. ג'ו דאוסן - בית"ר תל אביב נגד רמת השרון (1991) - 51 נקודות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully