וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חגיגה מסוכנת: על מופע האימים של שרצקי וההשפעה על קרית שמונה

17.5.2016 / 10:00

הזובור שאיזי שרצקי עשה לשלומי דורה בסיום חגיגות ההישארות מראה שהוא לא למד כלום מפרשת ברק בכר. הסיכוי שמכבי תל אביב תחגוג באליפות מגדיל את הסיכוי שהיא תתעלם מהכתובת על הקיר. חמי אוזן סוגר מחזור, כולל ההכרזה של שחר וההפסד של טביב

one

אם מכבי תל אביב באמת תזכה בסופו של דבר באליפות, זה אולי יהיה התואר הכי מתוק ומרגש בעידן מיטש גולדהאר. נכון, היו שם 2:6 בגמר גביע, עלייה עם הגב לקיר לליגת האלופות, אבל כזה דבר עוד לא היה. לא יכול להיות רגע עצום יותר במשחק הפרידה הזמנית מבלומפילד.

אבל עם זאת, דווקא עכשיו צריך לזכור: תואר אליפות למכבי תל אביב, ואולי בעצם דאבל, עלולים להקהות את המסר החד שעולה מהעונה הנהדרת של האלופה: הקבוצה חייבת לעבור מהפכה.

חשוב לומר זאת כעת, כי הישגים דחו בדרך כלל החלטות קשות במכבי תל אביב. שחקנים שהיו צריכים לעזוב קיבלו חוזה חדש, גיבורים שהיו צריכים להיפרד קיבלו הזדמנות נוספת. עם כל הישג, ג'ורדי קרויף משך את הנוסחה שלו עד קצה גבול היכולת שלה. והוא ממשיך לקצור פירות על מהלכים גדולים שעשה בעבר עד היום. אבל אסור לו לראות בתואר נוסף, אליפות, גביע או שניהם יחד, איזשהו בסיס לחזור ולחפש עוד טיפות בלימון הסחוט הזה.

דיווח בהולנד: "אייאקס בחרה בפטר בוס, היא רוצה אותו למספר שנים"

איזי שרצקי פנה לקבל את סילבס, דורה: "מן הראוי היה להודיע לי קודם"

בקרית שמונה לא חגגו: "בעונה כזו אין כלום שמח, נעשה חשבון נפש"

חוסר ודאות בהפועל עכו: רק זפרן ומישאלוב סיכמו, אך לא בטוח שיישארו

אלי כהן על הקווים, מהפכה גדולה בסגל: הפועל חיפה - היום שאחרי ההישארות

בכר לשחקני באר שבע: "לא נגנוב את האליפות הזאת, ניקח אותה עם ניצחון"

מיטש גולדהאר, ג'ורדי קרויף, מכבי תל אביב. מכבי תל אביב בכדורגל, אתר רשמי
דרושה מהפכה. גולדהאר וקרויף/אתר רשמי, מכבי תל אביב בכדורגל

מכבי תל אביב צריכה לא רק לעבור רענון בהמון עמדות מפתח בסגל, ולמצוא שם עוגנים חדשים – בלמים, מגינים, קישור אחורי, קישור קדמי, חלוץ. היא גם צריכה לחשוב על איך עוזרים ומשפרים את שיטות העבודה הטובות אך לא מושלמות של קרויף. איך, למשל, מביאים לו סעד בתחום בחירת השחקנים, איתור המתאימים ביותר וצמצום הטעויות בתחום למינימום האפשרי.

קשה לדעת מה איבוד תואר יעשה לבאר שבע. היו כבר מועדונים שנכשלו פעם אחר פעם לקחת את האליפות, רק כדי לנסות זאת שוב בעונה הבאה, עד שבסוף עשו זאת. כי אם באר שבע לא תישבר אם וכאשר יקרה לה הרע מכל, היא תבין שיש לה היום סגל עם בסיס יותר טוב ויותר עשיר ממה שיש במכבי תל אביב. את היתרון הקטן-גדול הזה אליפות של מכבי תל אביב יכולה להסתיר.

המהפך הזה נראה מתבקש יותר מפעם אחת, אבל הניסיון מלמד שהישגים של מכבי תל אביב בדרך כלל דחו את ביצועו המלא. אלא שפעם הכסף היה עוד אחד מאותם יתרונות שיש למכבי תל אביב. היום צריך למצוא דרכים יעילות יותר להשתמש בו בתבונה.

שחקן הפועל באר שבע מאור מליקסון. ברני ארדוב
הבסיס של באר שבע טוב יותר, גם אם התואר יילך לאיבוד. שחקני באר שבע/ברני ארדוב

Share

מופע האימים האחרון של איזי שרצקי ביציע העיתונות היה יותר מרגע קאלט. זה גם היה רגע שבו הבנת שלא משנה מה יקרה, שרצקי לא באמת מבין מה לא בסדר כאן. מה לא בסדר בלעלות בשידור חי ולסתור את המאמן שזה עתה השאיר אותך ליגה. מה לא בסדר בלחשוף שיחה ביניהם דרכה חשוב לשרצקי להראות שהמאמן שלו בעצם משקר. זה כנראה חסר סיכוי. הציפיה ששרצקי יסיק כבר שיש קשר ישיר בין השטויות שהוא עושה למצב של המועדון שלו, היא חסרה סיכוי.

שרצקי מסרב להבין שהוא נמצא בנקודה אחרת מאיפה שהיה בתחילת העשור. שפעם ההרגלים הרעים האלה היו פחות זועקים. שפעם מאמנים היו מוכנים לבלוע זובור כזה ולהמשיך לחיות עם זה בשלום. אלו הימים שבהם הכרנו רק את איזי הפילנטרופ, איזי האביר שנותן הזדמנויות לאנשים שפחות שמים לב אליהם. פרשת בכר הביאה את שירצקי לנקודה אחרת. מאמנים כבר לא מוכנים לנשק את היד של הבוס בכל הזדמנות ולהמשיך הלאה. העיניים שלהם נפקחו. שרצקי כבר התעמת עם מאמנים. בן שמעון. לנדאו. אבל דווקא בפרשת בכר הוא איבד את מנגון ההגנה האחרון.

כל מאמן בכיר ששרצקי מחפש ראה את ההשפלה שהוא עשה לשלומי דורה בשידור ישיר. ולא משנה מי אומר אמת ומי משקר. כל מאמן מבין שזה מה שמצפה לו. וכל מאמן יחשוב פעמיים. כי העובדה ששרצקי רוצה הפעם מאמן בכיר היא לא דבר רע. שרצקי מכיר בכך שבלי מאמן ראוי אין לו סיכוי, בניגוד לצ'יזבטים שסיפר על חלקו של ברק בכר בהצלחה. אבל הצעד הזה לא מספיק. כל עוד שרצקי לא ילמד לכבד עד הסוף את האנשים שלו על הקווים, המועדון הזה ימשיך לקום וליפול על הקפריזות שלו. כמו שזה נראה בערב שאמור להיות כולו שמחת הישארות, הקפריזות האלה רק הולכות ומחמירות.

מאמן עירוני קרית שמונה שלומי דורה עם איזי שרצקי. סוכנות ג'יני
הקפריזות הולכות ומחמירות. שרצקי עם דורה/סוכנות ג'יני

Comment

אלי טביב אולי ינצח על הנייר את הבוררות מול עומר אצילי, אבל בשטח הוא הפסיד כבר מזמן.

הוא הפסיד את המאמן שלו, שבשלב מסוים נראה כמו מאמן העונה. היום כבר להצלחה של סלובודן דראפיץ' יש לא מעט כוכביות. כי מאמן לא רק נמדד כשדברים הולכים, מאמן נמדד בתקופות קשות. בטח בקבוצות קשות כמו בית"ר. כל מאמן יכול להצליח כשבית"ר במומנטום, אבל לא כל מאמן שורד כשהקבוצה נכנסת למשבר. גם גיא לוי הצליח כביכול בבית"ר, אבל היום ברור לכולם שהוא רק היה ניצב בהצגה של טביב. הוא קבע מתי הוא יהיה למעלה ומתי למטה. ההתנהלות של דראפיץ' בפרשת עומר אצילי לא נראתה אחרת, ומכאן גם התוצאות האחרונות שלו: גם הן נראות היום יותר ויותר כמו ההצלחות של גיא לוי בבית"ר.

טביב הפסיד גם את הסיפור של העונה הזו. בית"ר היתה צריכה להיות הלהיט של הפלייאוף, אבל היום ברור שהלהיט של הליגה הסדירה היא בסך הכל קבוצה בינונית פלוס שנהנתה מליגה חלשה וקהל שסחף אותה למקומות שהם קצת מעבר ליכולותיה. בפלייאוף התברר שבית"ר היא קבוצה שיכולה להיאבק על הפלייאוף העליון, אבל לא כזו של מקום שלישי. קבוצה של מקום שלישי לא מפסידה שבעה מתשעה משחקים בפלייאוף. זו לא מנטליות של קבוצת צמרת אמיתית. זו מנטליות של קבוצת מרכז טבלה שלא מסוגלת לשלוט בגורלה.

בקרוב גם טביב עלול להפסיד את הקהל של בית"ר, שמבין שהציפיה לישועה תיתקל תמיד באותה תקרה. שבעלים הוא לא סקאוט טוב, אלא אחד שבונה ארגון רציני. ארגון שאתה מסוגל להבין מה באמת קורה בו, ולא הכל תמיד נתון לחשד או חשש.

הכי קל להגיד שזו פרשת הבוררות עם אצילי. אבל היום כבר מבינים שזה בעצם כל המועדון.

בעלי בית"ר ירושלים, אלי טביב. קובי אליהו
בקרוב הוא יאבד גם את הקהל. טביב/קובי אליהו

המחזור הבא: רעננה – בית"ר ירושלים

מכל הדברים הטובים שקרו למכבי חיפה בעת האחרונה, ההחלטה לצרף את טור כריסטיאן קרלסן היא אולי התקווה הכי גדולה שמשהו באמת זז בממלכה של יעקב שחר. כי גם אם לא ברור מה תהיה התוצאה הסופית, חייבים להעריך את נשיא מכבי חיפה על הכוונה. על ההכרה בכך שהוא צריך עזרה. שהמערכת שלו צריכה לעבור ריענון. אסור לשכוח: שחר כבר הביא אנשי מקצוע זרים מחו"ל ונפרד מהם תוך זמן קצר יחסית – סטנוייביץ', אוהרין – אבל לראות את נשיא מכבי חיפה שם לשנייה את האגו בצד ומקשיב למבקרים, היא לא דבר שיש לזלזל בו.

השקט שבו הסיפור נשמר מלמד שאולי יש כאן משהו מעבר לעוד הימור. שיכולה לצאת מכל המהלך הזה תכנית. כיוון אמיתי. בדרך כלל מהלכים כאלה דולפים מהר החוצה במכבי חיפה, הפעם למישהו היה חשוב ששום דבר לא ייהרס בדרך. שהדברים יעשו נכון. הפרסום הרשמי על המינוי במהלך יום הזיכרון אמנם עורר ביקורות מסוימת, אבל זה גם מעיד עד כמה מכבי חיפה פחדה מהדלפה. עד כמה היא רצתה הפעם לעשות משהו שהוא קצת שונה ממה שהכרנו ממכבי חיפה.

מאמן מכבי חיפה רוני לוי עם הנשיא יעקב שחר והמנהל המקצועי תור-כריסטיאן קרלסן. מכבי חיפה, אתר רשמי
יותר מהימור. שחר עם קרלסן ורוני לוי/אתר רשמי, מכבי חיפה

שוב – כל רעיון טוב צריך מישהו שיממש אותו. אין באמת לדעת האם זה לא יסתיים בפיצוץ. אבל חייבים לשים לב לאופי של איש המקצוע. יעקב שחר מביא מישהו שישפר את היכולות של מכבי חיפה בתחום שוק השחקנים. ניכר כי הוא באמת מבין מה הבעיה הכי גדולה של הקבוצה בשנים האחרונות, מהן נבעו שאר הבעיות הנוספות: בחירת השחקנים. מכבי חיפה איבדה את הבכורה בתחום הזה.

מכבי חיפה זקוקה לאיש שישפר את מאגר הקשרים שלה בשוק השחקנים העולמי. היא צריכה עין טובה יותר, ידע גדול יותר, יכולת מתקדמת יותר. ועצם ההחלטה להביא אדם שמומחה דווקא בתחום הזה מלמדת על ניתוח נכון של המועקות במועדון. ביום שמכבי חיפה תחזור להביא שחקנים שמתאימים להיות במכבי חיפה, הכל יהיה הרבה יותר פשוט לכולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully