וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרט הקפטן: ריאיון עם כריס אוונס על "קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים"

אבנר שביט, לונדון

27.4.2016 / 10:45

לרגל צאת "קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים" המהולל, יוצא הכוכב כריס אוונס נגד גיבור-העל שהוא מגלם, מכריז על סרטי מארוול כ"כלא הכי טוב בעולם" ונבהל כשמזכירים את השם של טראמפ

יח"צ - חד פעמי

כחודש לאחר הטראומה של "באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק", מגיעה לאקרנים הפקת-על נוספת בכיכובם של גיבורי-על. הפעם מדובר ב"קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים" של מארוול, וכפי שמשתמע מן השם, גם במרכזה עומד עימות בין סופר-הירוז. במקרה זה, הם מתפצלים לשני מחנות על רקע הכוונה של רשויות החוק להתחיל לפקח עליהם ועל שכמותם. הגיבור בשמו נקרא הסרט מתנגד לכך, איירון-מן דווקא תומך. כל אחד מקבץ סביבו שלל נאמנים – ויאללה מכות, בדיוק כמו בקרב בין איש העטלף ואיש הברזל.

אך בכך מסתיים הדמיון: בעת ש"באטמן נגד סופרמן" נשחט על ידי הביקורות והפך לבדיחת העיר, הרי כי "מלחמת האזרחים", שעולה כאן לאקרנים היום (רביעי), מקבל חיבוק חם מן המבקרים. אלה אף הכריזו עליו כתוצר הכי טוב בהיסטוריה המפוארת מלכתחילה של מארוול, וכאחד מסרטי גיבורי-העל הטובים אי פעם.

לא פלא אם כך שהבמאים ג'יי ואנתוני רוסו, כמו גם להקת הכוכבים המשחקים בסרט, הגיעו במצב רוח מעולה לפרמיירה שהתקיימה השבוע בלונדון, ולאירועים התקשורתיים שנלוו אליה. גם כריס אוונס, המגלם כמיטב המסורת את קפטן אמריקה, מתייצב חייכני וקורן למפגש עם קבוצת עיתונאים מרחבי אירופה. בחולצת דנים חתיכית, דומני שמאמריקן אפרל, הוא מתיישב מולי ומשחרר עקיצה לעבר "באטמן נגד סופרמן": "לא ראיתי את הסרט, אבל אם אנשים הגיבו אליו כך, כנראה שהיוצרים שלו שכחו להשקיע ברגעים שבין הפיצוצים", הוא אומר. "אפקטים זה לא מספיק, אתה צריך דמויות אמיתיות, שלצופים אכפת מהן, קווי עלילה אמיתיים וקונפליקטים אמיתיים. במארוול יודעים היטב איך לטפל בדברים האלה. מניסיוני, עשיית סרטים מוצלחים היא משימה כמעט בלתי אפשרית, אז לעמוד בה זה בכלל לא מובן מאליו".

אוונס, בן 34 כיום, יודע על מה הוא מדבר, שכן כבר הופיע בחייו בלא מעט סרטים הרבה פחות מוערכים מ"מלחמת האזרחים", כולל פרויקט גיבורי-על כושל: הניסיון להתניע את סדרת "ארבעת המופלאים" באמצע העשור הקודם. דמותו של קפטן אמריקה, שאת גלימתו לבש לראשונה ב-2011, היא הראשונה שאיפשרה לו להגיע למעמד של כוכבות, והוא מזוהה עמה יותר מכל דבר אחר. למרות זאת, השחקן מרשה לעצמו להיות כפוי טובה, ולצאת נגדה.

כריס אוונס. איאן גוון, GettyImages
"אני טים איירון-מן". כריס אוונס בפרמיירת "קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים" בלונדון/GettyImages, איאן גוון
"קלינטון או טראמפ? אם אענה על זה, אמצא עצמי נרדף בידי התשובה במשך עשר שנים"

במסיבת העיתונאים ההמונית שהתקיימה לרגל יציאת הסרט, הכריז אוונס כי לו הסיפור התרחש במציאות, הוא היה ניצב במחנה איירון-מן, ונלחם בקפטן אמריקה כדי להכפיף את כל גיבורי-העל לרגולוציה. גם במפגש האינטימי יותר בו אני נוכח, חוזר השחקן על דבריו ואף מחדד אותם.

"כן, אני לגמרי טים איירון-מן", אומר הקפטן. "אני חושב שכולם יסכימו איתי, לא? אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו לשחרר ברחובות פורעי חוק שעושים מה שבא להם. זו האמת העצובה. מה לעשות – צריך איזשהו פיקוח, איזושהי אחריות. גם אם הוויג'לינטים יצילו את העולם פה ושם, בסופו של דבר יהיה יותר מדי פוטנציאל לבעיות. תמיד, בכל תחום, חייב להיות גוף שייתנו לו דין וחשבון".

זה שיש גוף כזה לא מבטיח שום דבר. ראה ערך אשמת הרגולטורים בהתפוצצות בועת הנדל"ן ב-2008 והמשבר הכלכלי שבא בעקבותיה.

"נכון, כי לא תמיד הרגולטורים חושבים על טובת האזרחים. לכן, גם אם אני לא מזדהה עם העמדה של קפטן אמריקה כאן, אני יכול להבין אותו. הוא חווה בעבר קלקולים רגולטוריים שכאלה, וראה שחיתות בחלונות הכי גבוהים, אז אין לו אמון בגופים ממשלתיים והוא בוטח רק בעצמו".

למי קפטן אמריקה היה מצביע – קלינטון או טראמפ?

"זו שאלה מסוכנת מבחינתי. אני עלול להתפתות לענות, במחשבה שאנחנו סתם מפטפטים כאן בחדר, אבל אז אגיד משהו שיגיע לכותרות. אני מכבד אותך ואת השאלה שלך, אבל אם אענה לה, אמצא את עצמי נרדף על ידי התשובה במשך עשר שנים. אז ברשותך נעבור הלאה".

אז נעבור למשהו לא פחות רגיש – היתה ספקולציה, לאור ההתרחשויות בקומיקס עליו מבוסס הסרט, שמשהו איום ונורא יקרה כאן לדמותך. זה משהו שהיה באוויר?

"אני בטוח שזה נשקל בעבר ועדיין מדברים על זה. זה הטבע של העולם, לא? דברים מסתיימים. אבל הדיונים הללו מתנהלים בדרגים גבוהים ממני. בכל הקשור אליי, יש לי כרגע חוזה לעוד שני סרטים, ורק אחר כך אני אדם חופשי".

אתה משתוקק לצאת לחופשי?

"לא ממש. בהתחלה באמת חששתי להתחייב ולקחת על עצמי אחריות ארוכת שנים. אבל מבחינתי, הסרט הראשון היה אתמול, כי הזמן עובר מהר כשנהנים. אני לא מרגיש שהגבלתי את עצמי באיזושהי צורה בגלל התפקיד הזה. אני עדיין יצירתי ועצמאי. סרטי מארוול הם כלא – אבל הכלא הכי טוב בעולם".

אתה חושב על העתיד של קפטן אמריקה אחרי שתעביר את הגלימה הלאה? מה היית רוצה שיקרה עם הדמות?

"שנמשיך לראות אותה על המסך, בגלגולים שונים ומשונים, בדיוק כמו במקרה של ג'יימס בונד. אין סיבה שלא: זו דמות טובה עם סיפור טוב, ומארוול לא הולכים לשום מקום".

אתה לא חושב שמארוול, ועולם גיבורי-העל בכלל, קצת מגדישים את הסאה? כמות הסרטים בז'אנר כבר לא הגיונית. לאנשים לא יימאס?

"אני חושב שזו גישה מוטעית. לא צריך לראות את 'קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים' כסתם עוד סרט גיבורי-על. יש בו אפקטים ופיצוצים, אבל יש בו גם הרבה רגעים אנושיים, וזה לא הוגן לבחון אותו רק ביחס לז'אנר ולא בקנה-מידה רחב יותר. בכלל, לא צריך לשים את סרטי הקומיקס בגטו. כשהם טובים, הם טובים בדיוק כמו כל סרט אחר".

עוד באותו נושא

כל מה שצריך לדעת לפני הצפייה בסרט

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא בתמונה: עוד עשרות דמויות שמשתתפות בסרט. מתוך "קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים"/מערכת וואלה!, צילום מסך

אם נחזור לנקודת ההתחלה, אתה חושב שאולי קפטן אמריקה כרגע יותר פופולרי מבאטמן בגלל שאיש העטלף פשוט ציני מדי, בשעה שהגיבור שלך הוא מישהו שהרבה יותר קל לקהל הרחב לאהוב אותו ולהזדהות עמו? אולי הסימפטיות שלך היא הגישה הנכונה יותר.

"אני לא חושב שיש נכון או לא נכון בדברים האלה. בעולם גיבורי-העל יש מנעד רחב של אגו ושל אופי. תראה למשל את אסופת הגיבורים ב'קפטן אמריקה', וכמה קצוות יש בה. אין דבר כזה, 'גיבור על צריך להיות...'.

איך חיי היומיום בתור קפטן אמריקה?

"יש הבדל גדול בין החיים באל.איי ובין מסצ'וסטס, בה גדלתי. שם, כשאנשים עוצרים אותך ברחוב ושואלים מה שלומך, הם באמת רוצים לדעת. בלוס אנג'לס, כשמישהו שואל אותי מה קורה, אני שואל את עצמי איזה תסריט הוא רוצה לדחוף לי".

הזקן שלך יפה. אתה מתאמן לקראת "קפטן היפסטר"?

"זה סתם מתוך עצלות. אין לי כוח להתגלח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully