וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סל הניצחון בגמר, ההתעניינות ממכבי והגויאבות של אליהו: פרינטזיס בראיון

הווינר הגדול של אולימפיאקוס נעדר ממשחק הפתיחה המפוהק של הפלייאוף היווני ואמר לוואלה! ספורט: "קליעה ששווה זכייה בגביע אירופה? כן, זה היה נחמד. אני יודע שרצו אותי בתל אביב, אבל לא הייתי פנוי. ליאור ואני משתמשים באותו סגנון זריקה כבר מהימים בנבחרות הצעירות"

אימג'בנק GettyImages

בווידאו: תקציר משחק ההפסד של פנאתינייקוס

לפעמים צריך להרחיק יותר מאלף קילומטרים כדי להעריך את מה שיש בבית. ליגת העל הישראלית אינה האיכותית ביותר, וגם הקהל שהיא מושכת אינו תמיד סיבה לגאווה, אבל את כל חיצי הביקורת איפסנתי בשק אטום של פרופורציה כשביקרתי אתמול (רביעי) בהיכל השלום והאחווה בפיראוס. בקושי 1,500 צופים הטריחו את עצמם לפתיחת רבע גמר הפלייאוף בין אולימפיאקוס לרתימנו, והותירו כמעט 90 אחוזים מהמושבים ריקים.

הריקנות הזו חשפה את ההזנחה של ההיכל, שנותרה כעדות לאירועי הוונדליזם שאירעו בו במשחקים סוערים יותר: הווילונות שאמורים להגן מפני השמש קרועים ומרופטים, הכסאות אינם בצבעים אחידים (זכר לשבירתם על ידי הקהל) והאבק לא נוקה חודשים ארוכים מהחלונות. המרחק בין המגרש ליציעים עצום, מאחר שה-SEF מיועד גם לתחרויות של אתלטיקה באולם. דווקא בשער 7, היציע מאחורי הסל שמאוכלס בידי האוהדים הכי קולניים, ישבו חמישה אנשים בלבד.

וגרוע מכל: כוכבי העל של אולימפיאקוס, ואסיליס ספאנוליס ויורגוס פרינטזיס, ישבו בבגדים אזרחיים מתחת לסל ולא שיחקו בגלל פציעות. להגיע להיכל השלום והאחווה ולגלות שדווקא השניים האלה מושבתים - זהו כשל מודיעיני.

גיורגיוס פרינטזיס אולימפיאקוס. GettyImages
דחה הצעה ממכבי? פרינטזיס/GettyImages

האדומים מפיראוס היו אמורים להיאבק עכשיו ברבע גמר היורוליג, אבל לראשונה מאז 2005 הם הודחו כבר בטופ 16. היה רגע מכונן אחד שבו השתבשה העונה: הרגע שבו נפצע הסנטר פטריק יאנג. יחד איתו, לא מן הנמנע שהקבוצה הזו הייתה נוגעת בפיינל פור. בלעדיו התברר שהשמיכה פשוט קצרה מדי. כל כך קצרה, עד שאולימפיאקוס החתימה את שון ג'יימס המקרטע. זה לא עזר לה.

על המגרש הביסה אלופת יוון את יריבתה מכרתים 71:102 ועלתה ל-0:1 בסדרה, אחרי תצוגת תכלית מחוץ לקשת (15 מ-26, כולל חמש התקפות רצופות במהלך הרבע הרביעי, שבכל אחת מהן קלעה שלשה). בעוד כחודש, כשפנאתינייקוס תגיע מן הסתם להיכל הזה בפתיחת גמר הפלייאוף, לא ייוותרו קרחות ביציעים, וגם המלאכה על הפרקט תהיה קשה בהרבה.

בסיום המשחק, במתחם חדרי ההלבשה, שוחחתי עם פרינטזיס, אחד הווינרים הגדולים של הכדורסל האירופי בימינו. לפני הכל ומעל לכל, הוא היה גיבור הניצחון הסנסציוני של אולימפיאקוס על צסק"א מוסקבה בגמר היורוליג ב-2012. ה"גויאבה" שהשליך, 0.7 שניות לסיום, צללה לתוך הטבעת והביאה את הגביע לפיראוס. אחר כך, בעונה שעברה, ירה את שלשת הניצחון שסידרה לקבוצתו את הכרטיס לפיינל פור על חשבון ברצלונה.

היכל השלום והאחווה. אהרל'ה ויסברג, מערכת וואלה! NEWS
וילונות מרופטים, כסאות ריקים ומרחק עצום מהמגרש. שער 7 בהיכל השלום והאחווה, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, אהרל'ה ויסברג

ארבע שנים חלפו כבר מאז סל הניצחון הגדול בקריירה שלך. יש יום שבו לא מזכירים לך אותו?

"האמת שכן. זה היה נחמד, אבל אצלנו ביוון זוכרים אותך לפי מה שעשית ביום האחרון. כשאסיים את הקריירה ואפרוש מכדורסל, יהיה לי זמן להתרפק על הרגע הזה".

ביוון, אגב, לא קוראים לזריקה הייחודית של פרינטזיס "גויאבה", כמו בישראל. הגירסה שלהם היא "פטכטארי" - מושג מעולם הדיג, שממחיש את זריקת החכה למים. "אני מכיר את ליאור אליהו הרבה שנים, ואני יודע שהוא משתמש באותו סוג זריקה", אמר הכוכב היווני לוואלה! ספורט. "אנחנו בני אותו גיל, ושנינו הבחנו בדמיון בינינו כבר כשהיינו באליפויות אירופה לנבחרות הצעירות. אני יודע שזה לא הסגנון הכי שגרתי, אבל אני מרגיש בנוח עם הזריקה הזאת ועובד כדי לשפר אותה".

מה קרה העונה ליווניות ביורוליג? בחמישה מששת הגמרים האחרונים דאגתם לייצוג ירוק או אדום מאתונה. העונה זה כבר לא יקרה.

"אי אפשר להצליח בכל שנה ושנה. שובצנו לבית מאוד קשה בטופ 16, סבלנו מלא מעט פציעות והפסדנו בכמה משחקים שהיינו צריכים לנצח. נצטרך לתקן את הטעויות, כי בעונה הבאה, עם השיטה החדשה, יהיה הרבה יותר קשה".

ובינתיים מתנהלת מלחמת עולם בין פיב"א ליול"ב, שמאיימת להשאיר לא מעט נבחרות בבית, ביניהן יוון וישראל. יכול להיות שתחמיצו את ההופעה בטורניר הקדם אולימפי בקיץ הקרוב?

"אני קורא כמו כולם על מה שמתרחש, ולא יודע מעבר לזה. כמו שאמרת, זה ממש נראה כמו מלחמה. אני רק מקווה שייתנו לנו לשחק כדורסל ושלא יפגעו במשחק עצמו".

פרינטזיס, בן 31, ערך את הופעת הבכורה שלו במדי אולימפיאקוס כבר כשהיה בן 17; למעט שלוש שנים, שבהן שיחק באולימפיה לאריסה ובאוניקאחה מלאגה, הוא נשאר במדים האדומים ובקרוב יסיים את עונתו ה-11 במועדון. הפורוורד חתום בפיראוס עד 2017, אבל במהלך הקיץ שעבר, כשקבוצתו הייתה חייבת לו תשלום של ארבע משכורות, הוא הוצע למכבי תל אביב. הישראלים הביעו עניין, אך הבהירו שאין להם כוונה לשלם פיצוי תמורת רכישתו, ושהם ייפנו לפרינטזיס רק אם ישתחרר מחוזהו.

"שמעתי על העניין ממכבי, אבל היה לי חוזה באולימפיאקוס, כמו עכשיו, כך שלא היה טעם שאתעסק בזה יותר מדי. אני לא יכול להגיד יותר בנושא הזה. גם בעונה הבאה אני אמור להישאר כאן, ואני לא חושב על קבוצות אחרות ומקומות אחרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully