וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות החשד למרמה, בהתנחלויות מאמינים בחפותו של זמביש

19.4.2016 / 23:00

מזכ"ל אמנה, הבוס של מפעל ההתיישבות, חשוד בקבלת דבר במרמה, אך תומכיו בטוחים שבמהרה יתברר כי מדובר בהאשמות שווא. חברו, פנחס ולרשטיין: "ואין ספק שיש פה כוונה לפגוע בהתנחלויות"

עריכה: גדי וינסטוק

(זאב חבר סופד לראש הממשלה לשעבר אריאל שרון בהלווייתו, ינואר 2014)

מזכ"ל אמנה, תנועת ההתיישבות ביהודה ושומרון, זאב חבר (זמביש), נחקר אתמול (שני) באזהרה ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) של המשטרה. הוא חשוד כי יחד עם גזבר התנועה משה יוגב, ניתב תקציבים ממשרד האוצר לאחד מהגופים של מועצה אזורית ביהודה ושומרון, ובתמורה לקח עמלות לארגון. השניים נחקרו בחשד לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות.

מבחינת מפעל ההתנחלויות בגדה המערבית, חבר הוא הבוס הבלעדי, על אף שבשנים האחרונות נשמעו קולות שמערערים על סמכותו. הביקורת מגיע מהצד הלוחמני יותר בהתנחלויות, אך מבחינת מנהיגי ציבור המתנחלים ואלה המעורים בתהליכי ההתפתחות בשטח, מנהיגותו היא עדיין ללא עוררין.

חבר היה חלק מהמחתרת היהודית בשנות ה-80 והוא הורשע בניסיון לגרימת חבלה במסגרת הפעילות בה. זאת, משום שניסה להטמין מטען חבלה תחת מכוניתו של ד"ר אחמד נתשה, חבר הוועדה הפלסטינית להכוונה לאומית. בשל מצבו הבריאותי נגזרו עליו 11 חודשי מאסר בלבד. לאחר מכן הוא כיהן כסגן ראש המועצה המקומית קריית ארבע, שם התגורר באותה תקופה. כיום חבר, אב לשבעה, מתגורר בשכונת נתיב האבות באלעזר שבגוש עציון. הוא היה ממקימי ערוץ 7 ומשנת 1989 הוא מכהן כמזכ"ל אמנה, זרוע ההתיישבות של גוש אמונים.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
בדרך להבטחת המועמדות, קלינטון וטראמפ מקווים לגרוף ניצחון במגרש הביתי
"הימין גידל פסיכופטים": הסרטון הלוחמני של ח"כ מרגלית. צפו
כאלפיים בלבד השתתפו בעצרת למען החייל בת"א; אמו: "מתפללת שתהיה בן חורין"

זאב חבר (זמביש) מראשי המתנחלים וחברו של שרון בטקס האשכבה ברחבת הכנסת. ינואר 2014. נועם מושקוביץ
האיש הכי חזק ביהודה ושומרון. חבר/נועם מושקוביץ
"עפר אני לרגליו. אין ולא יכול להיות אדם שזכויותיו בהתיישבות גדולות כל כך כמו של חבר. אפילו הציבור בהתיישבות לא מודע לכמה הוא חב לו"

לדברי פנחס ולרשטיין, לשעבר ראש המועצה האזורית בנימין ומראשי מועצת יש"ע שעבד בצמוד עם חבר, אין ספק לגבי חשיבותו ותרומתו למפעל ההתנחלויות. "עפר אני לרגליו. אין ולא יכול להיות אדם שזכויותיו בהתיישבות גדולות כל כך כמו של חבר. אפילו הציבור בהתיישבות לא מודע לכמה הוא חב לו", אמר.

ולרשטיין הדגיש את הקשרים החמים של חבר עם צמרת השלטון על כל גווניה, בעבר ובהווה. "לא משנה מי היה בשלטון - פרס, שרון, נתניהו ואחרים, תמיד הייתה לו מערכת אמון חזקה עם הנהגת המדינה על כל גווניה והיה להם אמון מוחלט בו. גם היום הקשר והאמון עם ראש הממשלה בנימין נתניהו הוא חזק ומדובר בקשרים חסרי תקדים. גם עם כל ראשי מערכת הביטחון לאורך כל השנים מערכת היחסים היא הדוקה וטובה, ואין לה אח ורע". הקשר הקרוב בין חבר לאריאל שרון היה ידוע ברבים, אך הוא התערער עקב ההתנתקות. למרות זאת, חבר ספד לו בהלווייתו.

כדי לחזק את דבריו סיפר ולרשטיין כי "בסיטואציה מסוימת רבין אמר לי ולרב יואל בן נון שחבר ראה את מפת אוסלו לפי בקשתו של רבין, עוד לפני ששרי הממשלה ראו אותה. זאת כדי שהוא יחווה דעה בפני רבין איפה השגיאות במפה. הוא כמובן לא סיפר לנו מעולם וזה התברר לי במקרה בפגישה עם רבין".

פנחס וולרשטיין. משה וולרשטיין., מערכת וואלה! NEWS
"יש פה רדיפה פוליטית". פנחס וולרשטיין/מערכת וואלה! NEWS, משה וולרשטיין.

לדעתו, סוד הקסם של האיש הכי חזק ביהודה ושומרון טמון בעובדה שהוא מעולם לא התראיין ולא חשף דברים שנדונו בשיחות עם הנהגת המדינה ומערכת הביטחון. לכן המנהיגים סמכו וסומכים עליו ללא עוררין, ודלתם תמיד פתוחה לפניו ללא חשש. לטענת ולרשטיין, מנהיגי המדינה תמיד מוכנים לשוחח עם חבר בטלפון והם קיימו עמו מפגשי עבודה רבים.

בנוגע לחקירה, ולרשטיין סמוך ובטוח שיתברר כי חבר לא עבר על החוק. "אני מכיר אותו לאורך כל שנות עבודתו ואין ספק שיש פה כוונה לפגוע במערכת ההתיישבות ביהודה ושומרון. ברור שיש פה רדיפה פוליטית. אין לי שום ספק שכל החקירה היא עורבא פרח". וולרשטיין אף הצביע על גוף מסוים שלטענתו מנסה להזיק לחבר ולתנועת אמנה. "שמענו כבר לפני חצי שנה שערוץ 10 שם לו למטרה לחסל את תנועת אמנה, אבל זה לא יצליח. אני לא מכיר את הפרשה והטענות אבל אני בטוח שהכול שטויות והכול ייגמר בכלום".

חבר כבר ריצה עונש מאסר בשל חלקו במחתרת היהודית, אך לדברי וולרשטיין אין שום קשר בין הפרשות. "זה סיפור אחר שלא קשור לנושא. הוא עשה מה שעשה, שינה את גישתו ומאז הוא פועל בצורה אחרת".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully