וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבט אחד לא מספיק: מאקו פירסם "מחקר" המבוסס על מתיחה של אחד באפריל

19.4.2016 / 14:40

האתר פירסם כתבה עם הכותרת "מספיק מבט אחד: יש לה דרך לדעת אם יש לך גדול", המבוססת על מחקר מזוייף שפורסם במסגרת מתיחה שביצע אתר בחו"ל. לאחר הפרסום, במאקו כבר עידכנו בתוך הכתבה כי מדובר בטעות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"שיא חדש". מתוך עמוד הפייסבוק "מדע גדול, בקטנה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

ערוץ הגברים של אתר מאקו פירסם כתבה על מחקר מזויף, המבוססת על מתיחה של אחד באפריל שפורסמה בחו"ל. כך עולה מעמוד הפייסבוק "מדע גדול, בקטנה", שפירסם אתמול פוסט ובו הוא משתלח בעורכי האתר והמדור על הטעות שעשו. לאחר שעמוד הפייסבוק פירסם את הפוסט, במאקו העלו עדכון לכתבה ובו הודו בטעות שעשו.

מדובר בכתבה שפורסמה ב-4 באפריל עם הכותרת "מספיק מבט אחד: יש לה דרך לדעת אם יש לך גדול". בכתבה מתואר מחקר שהתפרסם במגזין פקטיבי בשם Craniometry And Physiognomy, שנערך על 4,166 גברים ומצביע על קשר בין תווי הפנים של גברים לגודל הפין.

בעמוד הפייסבוק נטען כי "את המחקר הדמיוני 'ערך' חוקר בדוי בשם פרנקלין גאל (פרנץ יוזף גאל הוא החוקר שהמציא את הענף השגוי Physiognomy) מהאוניברסיטה הלא רלוונטית למחקרים כלל ברוקלין פארק. ואיך אנחנו יודעים שכל הסיפור מצוץ מה...ובכן...אצבע? גיגול פשוט. כשכותבים על מחקר כדאי לנסות למצוא אותו, או לפחות לבדוק אם המגזין והחוקר קיימים - אתם יודעים, עבודה עיתונאית פחות ממינימלית".

הגיגול של אנשי הקבוצה בפייסבוק מצא גם את המתיחה המקורית של AskMen, שבה נכתב כי המחקר נערך על 4,116 גברים – והכוונה היא לאחד באפריל 2016. לטענתם, את הכתבה חתמו AskMen בהודעה שמה שמסופר בכתבה "נכון ב-100%" ובעובדה שהקשר בין אחד באפריל לעשיית שטויות תועד לראשונה בסיפורי ק?נ?ט?ר?ב?ר?י של ג'פרי צ'וסר, ב-1392.

עוד נכתב בעמוד הפייסבוק כי "אפשר רק לתאר עד כמה אנשי גברים mako עלזו ושמחו כשמצאו כתבה "סקסית" שהם יכולים לתרגם לכבוד ה**ארבעה באפריל**. כל כך עלזו עד שכלל לא בדקו את מהימנותה של הכתבה ואף לא שמו לב לתאריך הפרסום שלה ולתוכן שלה. הם פרסמו מתיחת אחד באפריל כידיעה אמיתית!".

ממאקו נמסר בתגובה: "אכן נפלנו למתיחת 1 באפריל מוצלחת במיוחד. האייטם המדובר עודכן בהתאם אמש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully