וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דין נווה אטי"ב כדין נווה אילן

נטעלי שם טוב

13.4.2016 / 13:16

לשאול אם התקשורת אוהבת את הפריפריה זה כמעט כמו לשאול אם לולן אוהב ביצים. אם היא לא אוהבת אז למה היא מסקרת כמו שהיא מסקרת? מגישת חדשות 2 ותושבת מטולה נטעלי שם טוב בטור אורח לקראת ועידת אצבע הגליל שתיערך השבוע

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כתבי הצפון והדרום בכל כלי התקשורת הם דור שפוחת והולך. נטעלי שם טוב/מערכת וואלה!, צילום מסך
בפריפריה, מצפה התקשורת להלימה מדויקת בין הפתק בקלפי למשאלת הלב של התושבים. הדיווח כורך יחד את האחראים והקורבנות, ורק התקשורת נשארת מחוץ לתמונה

אני לא מכאן. אף פעם לא הייתי ולעולם כנראה גם לא אהיה. אולי בגלל זה אני מתקשה להבין את הקשר בין ההצבעה למח"ל וביצים. במקום שממנו אני באה, שוב סערו אתמול הרוחות. מגדלי העופות יצאו להפגין על רפורמת הביצים המתוכננת. הסיפור היה קצה קצהו של מאבק ממושך של אזרחים קטנים מול כוחות גדולים. הסיקור אמר אלימות, הזדמנות אחרונה, חוסר אונים ובעיקר שני צדדים אשמים: ממשלה מול תושבים שהצביעו לה.

באופן מפתיע, ההחלטות שמקבל השלטון בנוגע למדינת תל אביב, הן הפרה של הבטחות ואפילו חריגה מסמכות או מגבולות הדמוקרטיה. אבל שם, בפריפריה, מצפה התקשורת להלימה מדויקת בין הפתק בקלפי למשאלת הלב של התושבים. הדיווח כורך יחד את האחראים והקורבנות, ורק התקשורת נשארת מחוץ לתמונה.

לשאול אם התקשורת בישראל אוהבת את הפריפריה זה כמעט כמו לשאול אם לולן אוהב ביצים. אם היא לא אוהבת אז למה היא מסקרת כמו שהיא מסקרת ואם היא אוהבת אז למה היא לא עושה כלום?

הרי בשבתנו באולפנינו במרכז אנחנו מקפידים לדווח על כל אמירה מזעזעת שנשלחת כלפי קצות הארץ, כל הבטחה פוליטית שמעולם לא קוימה, כספים ממשלתיים שהוקצו ולא הועברו או תוכניות שאושרו ואף פעם לא יצאו אל הפועל. אלא שהתוכחה הצדקנית מסתירה בעיקר את הדבשת שלנו עצמנו: מכל המפגשים בין הקו של התקשורת והקו של השלטון בישראל, נקודת ההשקה הכי קרובה ביניהם היא גם זו שהכי רחוקה על המפה.

הפרשנות, כמו תמיד, נכתבה בתל אביב

בכל שנה מופקדים מעטים יותר על שטח גדול יותר, וגם גורלן של השלוחות שהחזיקו פעם המערכות בפריפריה זהה לגורל המפעלים שאותם הן סיקרו

וכך, בשעה שאנחנו עסוקים בהאשמה של הפוליטיקאים והתושבים אנחנו מפספסים את התפקיד שלנו ואולי בעיקר את התפקוד שמתכרסם יותר ויותר: כתבי הצפון והדרום בכל כלי התקשורת הם דור שפוחת והולך. בכל שנה מופקדים מעטים יותר על שטח גדול יותר, וגם גורלן של השלוחות שהחזיקו פעם המערכות בפריפריה זהה לגורל המפעלים שאותם הן סיקרו.

המקור של השינויים הללו הוא קודם באירועים אובייקטיבים-השינויים הטכנולוגיים, אלא שהפרשנות לאלו, כמו תמיד, נכתבה בתל אביב. הימים שבהם כל טלפון הוא גם נקודת שידור היוו פוטנציאל אדיר להתפזרות שלנו על פני הארץ - וגרמו לנו במקום זאת להתכנס עוד ועוד אל תוך עצמנו. אלא שעכשיו - אין לנו עוד תירוצים. בעידן של טכנולוגיה, אינטרנט ועבודה מרחוק - דין נווה אטי"ב כדין נווה אילן.

אם שידורים מהחלל נקלטים בבהירות בתל אביב - גם עם שידורים מצפון הארץ ומדרומה זה יכול לעבוד. בלחיצת כפתור או בהזזה של מתג, נוכל לשנות את התמונה מקצה לקצה, מבלי שנרגיש כלל בשינוי. לקברניטי עולם התקשורת הישראלי דרושה עכשיו רק חשיבה מחוץ לקופסא. וגם מחוץ לתל אביב.

* ועידת אצבע הגליל ע"ש אלעד ארליך תיערך ביום חמישי הקרוב במכללה האקדמית תל חי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully