וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישפיע על ההסכם עם ישראל": מצרים וסעודיה במגעים לשינוי הגבול הימי

העיתון "אל-אהראם" דיווח כי גורמים מקהיר עדכנו את ישראל בכוונה לשרטט מחדש את הגבול הימי בין מצרים וערב הסעודית באזור מצרי טיראן. לפי הדיווח, הסעודים התחייבו לשמור על סעיפי ההסכם עם ישראל

צילום: רויטרס

(מלך ערב הסעודית מכריז על כוונה להקים גשר בין מדינתו למצרים, בשבוע שעבר)

העיתון המצרי "אל-אהראם" דיווח היום (שני) כי לאחרונה נערכו שיחות בין מצרים וישראל, על הסכם צפוי בין הראשונה לערב הסעודית, לשרטוט מחדש של הגבול הימי בין שתי המדינות כך שחלק גדול ממצרי טיראן יעבור לשליטה סעודית. הדבר עשוי להוביל לשינוי הסכם השלום שנחתם בין ישראל לשכנתה מדרום לפני יותר משלושה עשורים.

לפי ההסכם, שיישומו מצריך אישור של הפרלמנט המצרי, האיים סנפיר וטיראן יעברו לשליטה סעודית. לפי הדיווח באל-אהראם, המצרים הבהירו כי שר ההגנה הסעודי מוחמד בן סלמאן אמר לראש הממשלה המצרי שריף איסמאעיל כי מדינתו תכבד את ההתחייבויות של מצרים הנוגעות להסכם השלום, ובהן נוכחות של כוחות בינלאומיים שיבטיחו את חופש השיט במפרץ עקבה, ויוודאו ששני האיים לא ישמשו למטרות צבאיות.

עוד בוואלה! NEWS:
מבחן הר הבית של נתניהו: האם השקט היחסי ישרוד את פסח?
שמעון רכב על אופניים ומת, חוסיין נהרג לעיני אחיינו: יום הדמים בדרכים
פרו: בתו של העריץ לשעבר ניצחה בסבב הראשון בבחירות לנשיאות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שינויים בהסכם השלום? שני האיים שיעברו לסעודיה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שר החוץ של ערב הסעודית, עאדל אל-ג'ובייר, התייחס אתמול לסוגייה במסיבת עיתונאים. הוא הבהיר כי סעודיה מחויבת להסכמים שעליהם חתמה מצרים עם ישראל, ובכללם נוכחות הכוח הרב לאומי. כשנשאל אל-ג'ובייר אם ערב הסעודית מקיימת יחסים עם ישראל, ענה האחרון כי לא ייחתמו הסכמים בין שתי המדינות עד לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

המהלך ההיסטורי הוכרז בעת ביקורו של מלך ערב הסעודית סלמאן בקהיר, שבמסגרתו את הצהיר המלך על שורה של השקעות במדינה. דובר הממשלה המצרית אמר לכלי תקשורת במדינה כי ההחלטה הגיעה לאחר 11 סבבי משא שנערכו בשש השנים האחרונות, ובה נכחו מומחים לנושא שקבעו כי האיים אכן שייכים לערב הסעודית. "אין ספק כי אכפת לנו מכל סנטימטר של גבולותינו, בים או ביבשה", אמר הדובר.

האי שנכבש בידי ישראל

האי טיראן נמצא כשישה קילומטרים משארם א-שייח. הוא נכבש בידי ישראל במהלך מלחמת ששת הימים והושב במסגרת הסכם השלום בין המדינות. לפי דובר הממשלה, שני האיים הבלתי-מאוישים שייכים לערב הסעודית, אך הופקדו בידי המלך פארוק בשנת 1950 לצרכי הגנה.

דבר ההסכם יצר סערה ברשתות החברתיות במצרים, ורבים טענו כי מדובר למעשה במכירת האיים לממלכה הסונית. רבים אף טוענים כי יש לקיים משאל עם בנושא. כמו כן, במרכז קהיר נערכה הפגנה אלימה לאחר ההכרזה וחמישה בני אדם נעצרו. הפגנות נערכו גם בעיר דמנהור שבצפון המדינה. מומחית לענייני גבולות אמרה בריאיון לטלוויזיה במדינה כי ישנן הוכחות מהמאה השנייה לספירה לפיהן האיים שייכים למצרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully