וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת אוקראינה התפטר: "הרצון להחלפתי עיוור פוליטיקאים"

ארסני יצניוק, שקריאות להתפטרותו הלכו וגברו באחרונה, אמר בנאום לאומה: "ערעור היציבות באוקראינה בלתי-נמנע, אלא אם תוקם ממשלה חדשה". ההערכה היא כי תוקם ממשלה חלופית

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

ראש ממשלת אוקראינה ארסני יצניוק הכריז היום (ראשון) על התפטרותו, בנאום לאומה ששודר ברשתות הטלוויזיה. "החלטתי להתפטר מתפקיד ראש הממשלה", מסר. "ביום שלישי אגיש את התפטרותי לפרלמנט באופן רשמי. החלטתי מבוססת על כמה סיבות – המשבר הפוליטי בממשלה הוצת באופן מלאכותי, הרצון לשינוי אדם בודד עיוור פוליטיקאים ושיתק את רצונם להביא לשינוי אמיתי במדינה".

דבריו של יצניוק מגיעים על רקע משבר קואליציוני חריף וקריאות הולכות וגוברות להחלפתו, בעקבות טענות לשחיתות וחילוקי דעות חריפים בקרב מפלגות האופוזיציה. לדבריו של ראש הממשלה היוצא, ערעור היציבות באוקראינה "בלתי-נמנע", אלא אם תוקם ממשלה חדשה. "כעת, אני רואה את מטרותיי כנרחבות יותר מלהחזיק בסמכויות של הובלת הממשלה", הבהיר.

עוד בוואלה! NEWS:
אפקט מסמכי פנמה: קריאה להדחת נשיא אוקראינה וראש ממשלת איסלנד
רוסיה: 22 שנות מאסר לטייסת האוקראינית "שסייעה להרג שני כתבים"
ורדים ומכות בפרלמנט בקייב: ראש הממשלה הורד בכוח מהדוכן

ראש ממשלת אוקראינה ארסני יצניוק בביקור בבסיס צבאי מחוץ לקייב. רויטרס
"כעת, אני רואה את מטרותיי כנרחבות יותר מלהחזיק בסמכויות של הובלת הממשלה". יצניוק בפרלמנט/רויטרס

יצניוק הבהיר כי מפלגתו, "החזית העממית", תוסיף להיות חלק מהקואליציה. מוקדם יותר היום, הממשלה שרדה הצבעת אי-אמון בפרלמנט. עם זאת, ההצבעה גררה את חידוש הקריאות להתפטרותו של יצניוק. לאחרונה, הנשיא פטרו פורושנקו הצביע על רצונו למנות יו"ר הפרלמנט וחבר מפלגתו ולדימיר גרויסמן לראשות הממשלה. בשבוע שעבר מסרה שרת הכלכלה נטליה ריסקו כי היא מעוניינת להתמנות לראשות הממשלה ולהוביל ממשלה טכנוקרטית.

המשבר הנוכחי פרץ בחודש פברואר, בעקבות חילוקי הדעות בין מפלגות האופוזיציה השונות. לכך נוספו אישומי שחיתות שהטיחו אנשיו של הנשיא פורושנקו – ששמו נקשר בחשיפת "מסמכי פנמה", בנוגע לשימוש לא ראוי במקלטי מס – בראש הממשלה יצניוק, ולהפך. על פי ההערכות, מפלגות הקואליציה יפעלו על מנת להקים ממשלה חדשה, ויעדיפו להימנע מהליכה לבחירות בשלב זה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
נשיא אוקראינה פטרו פורושנקו 1 באפריל 2016. רויטרס
איומים הדדיים בשחיתות. פורושנקו/רויטרס

בנוסף לביקורת הפנימית, ממשלת אוקראינה הושמה תחת לחץ הולך וגובר מצד גורמים בינלאומיים, כולל ממשלת ארצות הברית וקרן המטבע העולמית, בנוגע למדיניותה הכלכלית של קייב. בשבוע שעבר הסכם הסחר בין האיחוד האירופי לאוקראינה נכשל במשאל עם לא מחייב שנערך בקרב אזרחי הולנד, וביטולו על ידי ממשלות האיחוד עלול להציב קשיים חמורים לממשלה האוקראינית. ההסכם יאושר רק אם כל 28 המדינות החברות יאשרו את ההסכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully