וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון קבע: יוטל קלון על ראש עיריית נצרת עילית והוא ילך לכלא

ביהמ"ש קיבל את הערעור על גזר הדין שהוטל על גפסו במחוזי לאחר שהורשע בלקיחת שוחד. נוסף על הקלון, הוחלט כי לא יוכל לרצות את עונשו בעבודות שירות. גפסו: "אם נקבע שאני צריך ללכת לכלא אני אעשה את זה". דיווח מאולפן וואלה! NEWS

עריכה: ניר חן

בית המשפט העליון קבע הבוקר (חמישי) כי יש להטיל קלון על ראש עיריית נצרת עילית שמעון גפסו, שהורשע בלקיחת שוחד בדרך של התניית שוחד. בכך קיבל בית המשפט את ערעורה של הפרקליטות על החלטת בית המשפט המחוזי בחיפה שגזר על גפסו שישה חודשי עבודות שירות, ללא קלון. משמעות הדבר שגפסו לא יוכל לכהן כראש העירייה. כמו כן, נקבע כי גפסו לא יוכל לרצות את מאסרו בדרך של עבודות שירות, וכי יידרש לשאת עונש מאסר בפועל.

בדיון דחו שופטי בית המשפט פה אחד לדחות את ערעורו של גפסו על הרשעתו. לבקשתו של גפסו הוא קיבל דחייה של 30 יום לתחילת ריצוי עונש המאסר שהוטל עליו. זאת בנוסף ל-30 יום שנקבעו מראש לכניסתו לכלא.

גפסו הגיב על ההחלטה ואמר כי הוא יכבד אותה. "זאת ההחלטה, אני אזרח שמכבד את החוק. אם נקבע שאני צריך ללכת לכלא לשישה חודשים אני אעשה את זה", אמר גפסו בריאיון לגלי צה"ל והוסיף: "אני רוצה להגיד שפרסמו עליי כבר דברים כאלה. באחד לא הוגש כתב אישום, באחד זוכיתי". על המאסר הצפוי אמר גפסו: "אף אחד לא אומר שזה דבר קל". כשנשאל בנוגע להמשך הקריירה הפוליטית שלו, השיב גפסו: "קלון הוא לשבע שנים. יש לי תכניות לעוד שבע שנים".

עוד בנושא:
התיעוד שחשף: כך הפלילה המשטרה את ראש עיריית נצרת עילית
גפסו חזר ללשכת ראש העיר נצרת עילית - והשאיר את סגנו הערבי
בית המשפט: כתב האישום השני נגד גפסו יתוקן עקב ליקויים

שמעון גפסו בהארכת מעצר בבית המשפט בחיפה. ערן גילווארג
"יש לי תכניות לעוד שבע שנים". גפסו בהארכת מעצרו/ערן גילווארג

גפסו הורשע בפברואר 2015 בכך שלאחר הבחירות לעירייה ב-2008, הוא וסגנו לשעבר עדי ברקו התנו את המשך העסקת גרושתו של חבר מועצת העיר סמיון ברון בהתפטרותו של ברון. השופט עודד גרשון קבע כי התניית המשך ההעסקה בהתפטרותו של חבר המועצה, כמוה כלקיחת שוחד.

בהחלטת בית המשפט מלפני שנה קבע השופט גרשון כי אין קלון במעשיו של גפסו בשל שיהוי של ארבע שנים בהגשת כתב האישום נגדו, ומפני שמדובר בפעם הראשונה שבה אדם הורשע בלקיחת שוחד, אף שהמעשה שביצע מוגדר כהתניית שוחד. בעקבות זאת שב גפסו לתפקידו כראש עירייה, לאחר שהושעה עם הגשת כתב האישום נגדו.

בדצמבר האחרון זוכה גפסו מאישום נוסף שהוגש נגדו בגין לקיחת שוחד, התניית שוחד והפרת אמונים. לפי כתב האישום, גפסו הבטיח לפעילים שעבדו עבורו ועבור רשימת "עורי עור", שבראשה עמד בבחירות המקומיות ב-2008, כי תמורת עבודתם ידאג להם לעבודה בעירייה אם ייבחר. השופטת דיאנה סלע קבעה בהחלטתה כי אין בידי בית המשפט להכריע "מעל ספק סביר" כי גפסו אכן עבר עבירות אלו. בעקבות הזיכוי חזר גפסו, שיצא לחופשה עד תום ההליכים המשפטיים נגדו, לתפקיד ראש העיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully