וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד מצמרר: פעלולן יורק אש שרף עצמו לעיני מאות תלמידים

28.3.2016 / 8:15

אסון בבית ספר תיכון בפלורידה: פעלולן ירק אש במסגרת אירוע בית ספרי שנערך באולם הספורט והצית את עצמו לעיניי מאות תלמידים מבוהלים שהתקשו לנשום. הקטע קשה לצפייה

צילום מסך

פעלולן יורק אש הפך לכדור אש אנושי בגלל טעות פטאלית שעשה באירוע ספורט שהתקיים בבית ספר תיכון בפלורידה בשבוע שעבר. ריקי צ'ארלס בן ה-52, יורק אש מקצועי שהופיע בפני כ- 300 בתי ספר תיכוניים רק בשנה שעברה, הצית את עצמו במהלך המופע וזאת כי לטענתו השתמש בנוזל הצתה חדש - שאותו לא ניסה מספיק בעבר. למזלו, הוא ומאות התלמידים המבוהלים שנכחו באולם יצאו מזה בחיים.

"יש לי מזל", אמר ריקי צ'ארלס במסיבת עיתונאים שנערכה במרכז הרפואי דלריי בשישי האחרון כשהוא בוכה ועל פניו כוויות, "זה קרה כל כך מהר. ידעתי מה אני עושה. פשוט לא התאמנתי מספיק עם הנוזל הזה", הוא הוסיף, "הייתי צריך לתרגל את זה. לא התאמנתי מספיק". צ'ארלס החליף את נוזל ההצתה הקבוע שלו (מצית פחמים) בסוג חדש של נוזל הצתה - שמן קמפינג קולמן - והאש חזרה אליו כבומרנג. "המורים תפסו מטפים. ראיתי תלמידה אחת עוברת התקף על הרצפה. תלמידה אחרת סבלה מאסטמה והתקשתה לנשום".

יורק אש נשרף בבית ספר תיכון בפלורידה. יוטיוב, צילום מסך
יורק אש הצית עצמו במופע שנערך בבית ספר תיכון/צילום מסך, יוטיוב

צ'ארלס הוא בעל מופע הבידור "אתגר", והוא יורק אש כבר 35 שנים. כשהוזמן להופיע בפני תלמידי התיכון האטלנטי, לא הייתה לו שום מחשבה שדבר כזה יכול לקרות. בתקרית המצמררת שצולמה בסמארטפון נראה צ'ארלס יושב על מתקן קפיצה מתנפח במרכז אולם הספורט ונושף לעבר מקור האש בזמן שפעלולן אחר קופץ מעליו. הלהבה הגדולה שנוצרה כיסתה את פניו באש ומהר מאוד התפשטה אל כל גופו ואל רצפת האולם. הילדים נשמעים ברקע מגיבים בהיסטריה, כשכ-20 מהם, לפי חדשות NBC, סבלו מקוצר נשימה והועברו לטיפול. תלמיד י"ב, לוקאס מרטינס, סיפר ל"סנטינל סאן": "היה שם בלגאן עצום. זה היה ממש מטורף".

עוד באותו נושא

סמארטופוביה: צפו בתיעוד מלחיץ של גבר עולה בלהבות מטלפון נייד שהתפוצץ בכיסו

לכתבה המלאה
יורק אש נשרף בבית ספר תיכון בפלורידה. WPTV, צילום מסך
ריקי צ'ארלס מתנצל במפגש עיתונאים לאחר התקרית/צילום מסך, WPTV

לפי דבריה של ד"ר ג'ין פרבר מהמרכז הרפואי דלריי, צ'ארלס סובל מכוויות מדרגה שנייה בפניו, בזרועו ובירך. פיו ושפתיו אינם נשרפו. המפקח האזורי של מחוז פאלם ביץ', ד"ר רוברט אבוסה, אמר שבכוונתו לנקוט בצעדים משמעתיים נגד מנהל בית הספר שאישר את המופע, מאחר שמדובר בהפרה של מדיניות המחוז, לפיה נאמר במפורש ששימוש באש ופירוטכניקה אסורים בתוך מבנים. לטענת הנהלת בית הספר, צ'ארלס ביצע את הפעלול בפני המפקח האזורי לפחות 4 פעמים מאז 2011, אולם כעת הוא מבטיח שלא ינסה זאת שוב.

צפו בצ'ארלס מספר על רגעי האימה ומבטיח לא לנסות זאת שוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully