וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר כץ: אם בבלגיה ימשיכו לאכול שוקולד, לא יוכלו להילחם בטרור

בעוד העולם מביע הזדהות עם כאבה של בירת האיחוד האירופי לאחר אירועי הדמים בבריסל, שגבו את חייהם של 34 בני אדם, שר התחבורה והמודיעין אמר כי על הבלגים להפחית מאורח החיים שבו הם "נראים ליברליים גדולים". "בישראל אנחנו יודעים לנהל את זה", אמר לרשת ב'

צילום סטילס: ניב אהרונסון, ההקלטה באדיבות רשת ב' של קול ישראל

שר התחבורה וענייני המודיעין, ישראל כץ, התבטא הבוקר (רביעי) באופן שנוי במחלוקת בריאיון לתכנית הבוקר ברשת ב' של קול ישראל, כשהתייחס לסדרת הפיגועים שגבתה את חייהם של 34 בני אדם אתמול בבריסל. "אם בבלגיה ימשיכו לאכול שוקולד וליהנות מהחיים, הם לא יוכלו להילחם בטרור", אמר כץ לאריה גולן בטענה כי על בלגיה להפחית מערכי חופש הפרט והליברליות ולהעצים את ערכי הביטחון.

כץ אמר את הדברים כשהסביר כי בישראל יודעים לנהל היטב את המלחמה בטרור על ידי הגדרת האויב כטרור אסלאמי. "אירופה וארצות הברית לא מוכנות להגדיר שהמלחמה היא נגד טרור אסלאמי. כאשר ההגדרה שלך לא נכונה ולא קיימת, אתה לא יכול להנהיג מלחמה עולמית", אמר.
"אם בבלגיה ימשיכו לאכול את השוקולד וימשיכו ליהנות מהחיים ולהיראות דמוקרטים וליברלים גדולים, ולא יחליטו שחלק מהמוסלמים שם מארגנים טרור, הם לא יוכלו להילחם בהם".

תופת בבריסל - עוד כותרות
אובמה לראש ממשלת בלגיה: נמשיך להכות בדאעש למרות הפיגועים
יעלון: המתקפה בבריסל – מלחמת עולם שלישית נגד ערכי המערב
דאעש קיבל אחריות על הפיגועים בבריסל ואיים: "צפויים ימים שחורים"

ישראל כץ, שר התחבורה, בתחילת החפירות של הרכבת הקלה בגוש דן. אוגוסט 2015. ניב אהרונסון
"אירופה וארה"ב לא מוכנות להגדיר שהמלחמה היא נגד טרור אסלאמי". כץ/ניב אהרונסון

אחר כך, הסביר: "תראו איך אנחנו יודעים לקרב את המתונים ולהרחיק את הקיצוניים כמו התנועה האסלאמית מחוץ לחוק. אנחנו גם מנהלים את החיים שלנו, אבל נערכים ללא אשליות וזה נובע מהיכולת שלנו להגדיר מי האויב. האירופים ואפילו ארצות הברית לא הגדירו מי היריב".

בתגובה לדבריו של כץ, כתבה ח"כ שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני) כתבה בחשבון הטוויטר שלה: "הממשלה הגתה פתרון למיגור הטרור - להפסיק לאכול שוקולד. תושמד הפרה האדומה".

בכלי התקשורת בבלגיה, לעומת זאת, פתחו את הבוקר בכאב גדול כשכותרות העיתונים הראשיות הכריזו על סדרת הפיגועים כ"יום השחור ביותר שלנו". העיתון "דה מורגן", למשל, הציג תמונה בלבד, ללא כותרת, ובה נראות ארבע נשים בוכות ומסתירות את פניהן, כשלצדן מפת בלגיה ועשן מיתמר מעל בריסל. העיתון "דה טיג'ד" הציג תמונה מההריסות באחת מזירות הפיגועים תחת הכותרת "לעולם לא נרגיש בטוחים".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
נרות ואנדרטאות מאולתרות בכיכר מרכזית בבריסל לזכר הרוגי הפיגועים, מרץ 2016. רויטרס
"הם לא יודעים להגדיר את האויב", אמר כץ. בלגיה אבלה, אמש/רויטרס

הבוקר התבהרו חלק מהפרטים על אודות המתקפה, לאחר שכלי תקשורת בבלגיה פרסמו כי שני המחבלים המתאבדים שהתפוצצו בשדה התעופה בעיר הם האחים איברהים וחאלד בכראווי, תושבי בריסל, שהיו מוכרים למשטרה. לפי הדיווחים, חאלד שכר לאחרונה דירה בפרבר פורסט בזהות בדויה.

לפי דיווחים נוספים, המחבל השלישי, שתועד במצלמות האבטחה של שדה התעופה כשהוא לבוש במעיל לבן אך מסיבה לא ידועה נמלט מהמקום, הוא נג'ם שעראווי. הדנ"א של שעראווי נמצא בבתים ששימשו את המחבלים שהשתתפו במתקפה בפריז והוא נסע להונגריה בחודש ספטמבר האחרון לצדו של סלאח עבד א-סלאם - המחבל שנמלט מהזירה בפריז ונתפס רק בסוף השבוע האחרון בבריסל.

בעולם מזדהים עם בריסל

מגדל אייפל מואר בצבעי דגל בלגיה/רויטרס

עדיין לא ברור אם למתקפת הטרור אתמול היה קשר למעצרו של עבד א-סלאם, אך הפרטים האחרונים מחזקים את ההשערה שאכן היה. זאת גם לאור העבודה לאחר מעצרו נמסר כי הוא משתף פעולה עם חוקריו וכי המידע שהוא מחזיק דומה ל"מכרה זהב". ולכן, ייתכן שמעצרו זירז את הוצאת התכנית לפועל, מחשש שיחשוף את הפרטים עליה.

ההתפתחויות האחרונות החלו, לפי הדיווחים, בעקבות מידע שהעביר נהג מונית שהסיע את השלושה לשדה התעופה, שסייע להן בפשיטות שנערכו לאחר מתקפת הטרור בעיר. לפי הדיווחים, הנהג סיפר כי הוא הסיע שלא במודע את השלושה, כששניים מהם הם ככל הנראה האחים שהתפוצצו בנמל התעופה והשלישי נמלט. עוד דווח כי הנהג סיפר כי הוא ניסה לעזור להם להעמיס את המזוודות לתא המטען, אך הם סירבו לכך. ככל הנראה, במזוודות הוטמנו הפצצות שנשאו.

לפי הדיווח, הוא זכר את הכתובת שממנה אסף את השלושה ומסר אותה למשטרה. לאחר שהגיע, השלושה זעמו עליו משום שהמונית שבה נהג הייתה קטנה מדי עבורם. "המכונית הייתה יכולה להכיל רק שלוש מזוודות ולא חמש כפי שהם רצו", דווח. לכן, נראה שהם תכננו לפוצץ פצצות נוספות.

כותרות עיתוני בלגיה, הבוקר

"היום השחור ביותר שלנו". שער העיתון "הט בלאנג ואן לימבורג"/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully