וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרך לחו"ל מתקצרת: המחלף החדש שיחבר את טרמינל 3 ישירות לכביש 1

16.3.2016 / 14:05

סוף ל"חלם בשער הכניסה של ישראל": עבודות התכנון להקמת מחלף חב"ד, שיבטל את השימוש במערכת הכבישים המסורבלת בכניסה לנתב"ג, החלו, ובסוף השנה יפורסם מכרז להקמתו. ויש גם בשורה לטסים בטיסות ה"לואוקוסט"

אולם קבלת הפנים, נמל תעופה בן גוריון, נובמבר 2015. ראובן קסטרו
תושבי כפר חב"ד התנגדו להקמת המחלף. אולם קבלת הפנים בנתב"ג/ראובן קסטרו

בימים האחרונים, החלו בחברת "נתיבי ישראל" לקדם תכנית להקמת מחלף כבר חב"ד, מעל כביש 1, שיחבר ישירות את טרמינל 3 בנתב"ג לכביש 1 ולמזרח ראשון לציון. לאחרונה החליט שר התחבורה ישראל כץ לקדם את תיקון מערכת הכבישים המסורבלת בכניסה לנמל התעופה, והנחה את מנכ"ל "נתיבי ישראל" ניסים פרץ להתחיל בעבודות התכנון. לוואלה! NEWS נודע כי עבודות התכנון צפויות להימשך עד לסוף השנה, ואז יפורסם מכרז לבניית המחלף, שצפוי להיות מושלם תוך שנתיים.

כשרק הוקם טרמינל 3 בשדה התעופה, הוא תוכנן כך שמחלף יחבר בין המסוף ושני החניונים שלו אותו ישירות לכביש 1, באופן מהיר ובטוח. עם זאת, ממשלת ישראל החליטה לסגת מהקמת המחלף בעקבות התנגדותם של תושבי כפר חב"ד הסמוך, שחששו כי תנועת כלי הרכב תפגע באיכות חייהם ותשבש את הצביון הדתי של היישוב, בעיקר בשבתות. במקום זאת, הוחלט על בניית מערכת כבישים פנימית המחברת בין הכניסה הישנה לטרמינל 1 לטרמינל 3.

עוד בוואלה! NEWS:
השר כץ מתחייב: שדה התעופה החדש באילת ייפתח עד פסח הבא
טעויות במסלולים ואיחורים חוזרים ונשנים: מחדל התחבורה בנגב
משרד התחבורה גורר רגליים - ופרצה בחוק מאפשרת לטייח עבירות תנועה

איזי-ג'ט. ShutterStock
השימוש בטרמינל 1 עלה בתקופה האחרונה. מטוס של חברת הלואוקוסט הבריטית "איזיג'ט"/ShutterStock

גורמי מקצוע רבים הגדירו את מערכת הכבישים הפנימית "חלם בשער הכניסה של ישראל". מלבד העיקולים החדים שגרמו ללא מעט תאונות דרכים, כל כלי רכב שמגיע לנתב"ג ממערב נדרש לנסוע עוד שמונה קילומטרים עד להגעה לטרמינל 3. מי שמגיע מראשון לציון, רחובות, נס ציונה ורמלה נדרש להאריך את הדרך אף יותר.

יתרה מכך, הקמת המחלף תאפשר גישה מהירה לא רק לנתב"ג, אלא גם ל"נתיב המהיר" מכביש 44. כמו כן, במשרד התחבורה מקווים שפתיחת המחלף תאפשר ליצור קשר בין ראשון לציון, באר יעקב ורמלה לנמל התעופה הסמוך להן, ותוביל לפיתוח נוסף של האזור.

במקביל, יו"ר רשות שדות התעופה אליעזר מרום החליט לבחון כמה חלופות לחיבור בין טרמינל 3 לטרמינל 1 בנתב"ג. בין היתר, נבדקת האפשרות של חיבור ברכבת תחתית, בקרוניות עיליות, או על ידי בניית תחנת רכבת סמוך לטרמינל 1. כל זאת, במטרה להקל על הטסים מטרמינל 1, בעקבות עליית השימוש במסוף לאחר הכנסת חברות לואוקוסט רבות לשוק. כמו כן, השימוש בטרמינל 1 צפוי לגדול עוד יותר לאחר פתיחת נמל התעופה החדש המתוכנן באילת, עם טיסות מנתב"ג לאילת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully