וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שקט ייענה בכסף: שכונות אלימות במזרח ירושלים לא יזכו לתקציבי פעולות נוער

16.3.2016 / 0:18

עיריית ירושלים מגבשת תכנית שתעניק תקציב לפעילויות נוער בשכונות מזרח העיר, שבהן רף האלימות נמוך. השכונות שבשנה וחצי האחרונות הוציאו אירועי חבלה רבים כמו עיסאוויה וג'בל מוכבר לא יזכו לכספים. עלות התכנית: 1.3 מיליון שקלים

יחידת שחר 101, שועפאט, 8 באוקטובר 2015. נועם מושקוביץ
מוציאים פעילות חבלנית? אין תקציב. שועפאט/נועם מושקוביץ

תכנית חדשה שמגבשת עיריית ירושלים תעביר כספים לפעילויות נוער בשכונות מזרח העיר שבהן רף האלימות נמוך. מדובר בשכונות צור באהר, בית חנינא, ראס אל עמוד, ואדי ג'וז, שיח' ג'ראח, אום ליסון, בית צפאפא, שרפאת, העיר העתיקה, ראס חמיס וכפר עקב. שכונות כמו שועפאט, עיסאוויה, א-טור, סילואן וג'בל מוכבר, שרף האלימות בהן בשנה וחצי האחרונות גבוה ומוציאות מקרבן אירועי חבלה עוינים רבים, לא יזכו לתקציבים.

על גיבוש התכנית מופקד מ?נהל התרבות של העירייה, העובד עליה זה כמה חודשים, ועד סוף החודש תסתיים הכנתה. מדובר במימון פעילויות לנוער בגילאי 18-12, שכבת הגיל המרכיבה את רוב מפרי הסדר במזרח העיר, כאשר חזון התכנית הוא "שילוב בני הנוער בפעילות נורמטיבית, חברה תרבות ופנאי, במסלולי למידה, עבודה ומתן הכשרה מקצועית וכן מיצוי ומימוש הפוטנציאל האישי החיובי הטמון בכל אחד מבני הנוער, לקידומו האישי ולתועלת החברה".

עוד בנושא:
מול המשפחות השכולות: המחבל מארמון הנציב סירב להודות ברצח
בן 39 נפצע בינוני בפיגוע דקירה בעיר העתיקה בירושלים, המחבל נלכד
נחישות פלסטינית, תוואי מורכב ופוליטיקה: הבעיות בדרך לגדר בעוטף י-ם

פיגוע בשכונת ארמון הנציב, ירושלים, 13 באוקטובר 2015. נועם מושקוביץ
בשכונות "הבעייתיות" פועלת תכנית בהיקף 200 מיליון שקל. זירת הפיגוע בארמון הנציב, אוקטובר/נועם מושקוביץ

סך עלות התכנית היא כ-1.3 מיליון שקלים, שיוקצו לשכונות עבור פעילויות שונות. יש לציין כי בחמש השכונות "הבעייתיות" פועלת מאז 2014 תכנית ממשלתית בהיקף של כ-200 מיליון שקלים המושקעים בתשתיות, רווחה, יום לימודים ארוך, ובין השאר פעולות תרבות. "אנחנו רוצים לשנות את המצב שבו מי שאלים מקבל כסף", אומר גורם בעירייה.

חבר מועצת עיריית ירושלים מסיעת התעוררות ומחזיק תיק הנוער, אלעד מלכא אמר כי "הגיע הזמן שעיריית ירושלים תידרש לשירותים שהיא צריכה להעניק גם לתושבי מזרח העיר. מדיניות קניית השקט צריכה להיפסק והעירייה צריכה להידרש לחובות שיש לה כלפי התושבים ולעבור למדיניות של אכיפה שוויונית. יש פערים גדולים פער תשתיות של שלושה מיליארד שקל, בכל צריכים להתקדם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך תכנית העירייה לפעילויות לבני נוער במזרח ירושלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "העירייה אינה מכירה כל תכנית כזאת, וודאי שלא תוקצב דבר ממניע שכזה. העירייה אינה מפלה בין בני הנוער אלא מגדילה במיליוני שקלים את התכניות החינוכיות לבני הנוער בשכונות הערביות, כמו גם בשכונות היהודיות. איננו אחראים על כל הודעה לעיתונות של כל חבר מועצה מטעם עצמו".

(עדכון ראשון: 20:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully