וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במקום בוכריס: רח"ט המבצעים הבא - תא"ל איציק תורג'מן

14.3.2016 / 12:41

הרמטכ"ל הורה על המינוי ימים אחדים לאחר שהורה לבטל את מינויו של אופק בוכריס בשל החשדות לחמישה מעשי אונס ומעשים מגונים בשתי חיילות. תורג'מן שימש בעבר המזכיר הצבאי של שר הביטחון ומפקד עוצבת געש

עריכה: ניר חן

תת-אלוף איציק תורג'מן ימונה לראש חטיבת המבצעים באגף המבצעים של המטכ"ל – כך קבע היום (שני) הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט. זאת, ארבעה ימים לאחר שהרמטכ"ל החליט לבטל את מינויו של אופק בוכריס לתפקיד בשל החשדות לחמישה מעשי אונס ומעשים מגונים. תת-אלוף תורג'מן החל את שירותו הצבאי בחיל השריון. הוא שימש מפקד חטיבה 401, ראש מחלקת הצבאי במטכ"ל, המזכיר הצבאי של שר הביטחון ומפקד עוצבת געש.

נוסף על ההחלטה על ביטול מינויו, איזנקוט האריך את השעייתו של תא"ל בוכריס מהצבא ב-30 ימים נוספים. קצין בכיר בצה"ל ציין כי בעקבות שיחה בין הרמטכ"ל לפרקליט הצבאי הראשי, תת-אלוף שרון אפק, הבין איזנקוט כי פרשות מסוג זה מתארכות בזמן ולכן קיבל את שתי ההחלטות. "צריך להגיע לחקר האמת כדי להבין מה היה שם", אמר.

"רח"ט המבצעים הוא תפקיד בכיר ורגיש והחלפתו גוררת החלטות נוספות", הוסיף הקצין. "אי אפשר למנות אותו בסיטואציה הזאת, מאחר שפרשות כאלה הן ארוכות, מעבר לזמן של ימים. לכן צה"ל ייכנס לדיון שיבוצים רגיל וימנה ראש חדש לתפקיד. יש לאפשר לרשויות אכיפת החוק להמשיך לבדוק ולבחון את הפרשה ולהגיע לחקר האמת".

עוד כתבות בנושא:
הרמטכ"ל ביטל את מינוי תא"ל בוכריס החשוד באונס לראש חטיבת המבצעים
תא"ל בוכריס החשוד באונס נחקר במשך שעות והכחיש את המיוחס לו
יעלון התייחס במרומז לפרשת בוכריס: "לא להפוך מתלוננת לנאשמת"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רח"ט מבצעים החדש תורג'מן/מערכת וואלה!, צילום מסך

הסנגור הצבאי הראשי אל"מ אשר הלפרין, המייצג את בוכריס, התייחס להחלטת הרמטכ"ל לבטל את מינוי מרשו. "חקירה מהסוג שבה נתון בוכריס אורכת, מטבע הדברים, זמן. על רקע זה, כך הובהר לתת אלוף בוכריס על ידי הרמטכ"ל בשיחתם, נוצר קושי בהמתנה לאיוש התפקיד, שהוא מרכזי ורגיש. תא"ל בוכריס הודיע לרמטכ"ל כי הוא מבין את ההחלטה".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

הלפרין ביקש להדגיש כי "ההחלטה נובעת אך ורק מטעם זה של משך החקירה הצפוי. תת אלוף בוכריס משוכנע שהחקירה תסתיים בניקוי מוחלט של שמו, כך שיוכל לחזור בהקדם לחייו ולעשייתו הצבאית החשובה".

בשבוע שעבר נחקר בוכריס פעם נוספת במשטרת הצבאית החוקרת (מצ"ח) במשך כמה שעות. הוא דבק בגרסתו כי לא ביצע את העבירות המיוחסות לו במהלך החקירה. כמו כן הוא הוא עבר בדיקת פוליגרף נוספת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully