וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר: מתחם חדש שיהיה "רמת החייל" של ראשון לציון

14.3.2016 / 11:20

במקום בתי המלאכה הישנים צפוי לקום בשנים הקרובות מתחם שבו 760 אלף מ"ר של זכויות בנייה, עם רבי קומות שיכילו הייטק ועסקים. התוכנית החדשה משתרעת על פני 500 דונם, בצמוד לתחנת הרכבת משה דיין בעיר. בשבוע שעבר אושרו 1.7 מיליון מ"ר במתחם האלף בעיר

ראשון לציון מתחם עסקים. טוטם הדמיות, אתר רשמי
מגדלים של עד 20 קומות/אתר רשמי, טוטם הדמיות

כשבוע לאחר אישור תכנית "מתחם האלף" בראשון לציון, במסגרתה יוקם פארק עסקים בגודל 1.7 מיליון מ"ר עיר, אושרה כעת גם תכנית "ראשון איילון" במסגרתה תתאפשר הקמתו של מתחם עסקים והייטק בהיקף של 760,000 מ"ר. מתחם ראשון איילון, המשתרע על שטח של כ-500 דונם, ממוקם צפונית למתחם האלף ומטרתו שדרוג אזור התעשייה הקיים. בעיריית ראשון לציון ציינו כי המתחם יתוכנן בדומה לאזורי התעסוקה והמשרדים של הרצליה פיתוח ורמת החיל.

התוכנית החדשה מהווה הכפלה של זכויות הבנייה במקום ומאפשרת הוספת 360,000 מ"ר לכ-400 אלף מ"ר הקיימים היום. על פי התוכנית, במבנים מסוימים יינתנו זכויות בנייה של עד פי חמישה מהקיים – מה שיאפשר הקמת מגדלים של עד 20 קומות.

ראשון לציון מתחם עסקים. טוטם הדמיות, אתר רשמי
מבחינה תחבורתית, המתחם ממוקם בסמוך לנתיבי איילון ובצמוד לתחנת הרכבת משה דיין/אתר רשמי, טוטם הדמיות

מבחינה תחבורתית, המתחם ממוקם בסמוך לנתיבי איילון ובצמוד לתחנת הרכבת משה דיין, בה צפויים גם לעבור בעתיד שלושה קווים של הרכבת הקלה של גוש דן. בעירייה ציינו כי בשנתיים האחרונות נערכו לאישור התכנית וסללו מחדש צירים מרכזיים. כיום פועלים במתחם בעיקר בתי מלאכה קטנים ומפעלי תעשייה בקומות נמוכות על פי המאושר בתב"ע הישנה.

ראש העירייה, דב צור, התייחס להחלטה ואמר כי "מתחם 'ראשון איילון' מצטרפת ל'מתחם האלף' ומהווה חלק מתוכנית המתאר העירונית הכוללת הקמת ארבעת מתחמי תעסוקה ועסקים בשטח כולל של 8.5 מיליון מ"ר, כל אלו צפויים לשדרג עוד יותר את העיר ואת איתנותה הפיננסית".

כאמור, רק בשבוע שעבר אושרה תכנית מתחם האלף של עיריית ראשון לציון הכוללת 1.7 מיליון מ"ר לעסקים ו-5,500 יחידות דיור. מתחם האלף הינו שטח של אלף דונם (דיונות חול) במערב העיר ממערב לנתיבי איילון. המתחם האמור מהווה את עתודת הקרקע המשמעותית ביותר לפיתוח העיר, הנהנה מיתרון מיקום מובהק בהיותו סמוך לצירי תחבורה ראשיים.

התכנית שאושרה מציעה מתחם תעסוקה ומגורים המשלב בין תעשיה עתירת ידע (היי–טק), משרדים, עסקים, מסעדות, מוסדות מחקר ומוסדות חינוך ייעודי, מתחמי פנאי ומגורים משולבים. במתחם יוקם גם מרכז קונגרסים. בלב המתחם יוקם פארק מרכזי לרווחת המועסקים והדיירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully