וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפיפות בחדרים והכשרה ארוכה: "עיר הבה"דים" לא עומדת בציפיות

13.3.2016 / 8:36

הפרויקט, גולת הכותרת של מעבר בסיסי ההדרכה של צה"ל לדרום מתקשה לעמוד ביעדים: ההכשרות, בניגוד למטרת הפרויקט, מנוהלות בעצלתיים, וזמני הטיפול בתקלות הם "בלתי סבירים". גורם צבאי: "יעילות וחיסכון הובילו את הרעיון, אך אין שיפור"

באדיבות משרד הביטחון

בתחילת השבוע שעבר כינס ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה בצה"ל (אט"ל), אלוף קובי ברק, את מפקדי קריית ההדרכה בנגב – הנחשבת לגולת הכותרת במעבר פעילות הצבא לדרום הארץ. במהלך הדיון, שבו השתתפו גם נציגי חברת "מבט לנגב" האחראית להקמת עיר הבה"דים, הועלו ספקות לגבי מידת ההתאמה בין פעילות הבסיס עד כה והמטרות הראשוניות שהוצבו להקמתו. בין היתר, מתח ברק ביקורת על האופן שבו מנוהל המתחם בתחומי לינת החיילים וניהול כיתות הלימוד, וביקש למנוע פגיעה בתהליכי ההכשרה בקורסים הצה"ליים.

לדברי ברק, משובי מפקדים המשרתים בבסיס מעלים בעיה חמורה בניהול הכיתות שכתוצאה ממנה מצטמצם היקף שעות הלימוד. כפועל יוצא, נפגעות ההכשרות המתנהלות בבסיס, באופן המנוגד בתכלית למטרת הקמת קריית ההדרכה, שהייתה קיצור ומיצוי משך זמני ההכשרה לשם הארכת משך השירות ביחידות. כך, בהינתן הכשרה אפקטיבית, ממוקדת וקצרה, הצבא "מרוויח" את החיילים ביחידות לזמן ארוך יותר מתוך השירות. בעקבות זאת, הדגיש ברק כי עיקר הביקורת מופנית כלפי אופן הטיפול בתקלות בכיתות הלימוד, כמו גם לפרקי הזמן הדרושים לגורמים המתאימים לטפל בהן, שהפכו לדבריו "בלתי-סבירים".

עוד בנושא בוואלה! NEWS:
צה"ל יורד דרומה: 18 אלף חיילים יאכלסו שני פרויקטים ליד באר שבע
המבקר: ליקויים רבים במעבר צה"ל לעיר הבה"דים בנגב

עיר הבה"דים. מערכת וואלה!
נחשב לגולת הכותרת במעבר פעילות צה"ל לדרום. מתחם עיר הבה"דים בנגב/מערכת וואלה!

טיעון נוסף שהועלה על ידי האלוף בדיון עסק בתנאי המגורים של החיילים. כפי הנראה, בבסיס לנים בצפיפות בכל חדר מגורים שמונה חיילים. בשל כך, הנחה ברק כי בשלב ראשון, יעברו החיילים ללון בחדרים של שישה בני אדם בלבד – זאת מתוך דאגה לרווחתם.

לטענת גורם המעורה בפרטי הדיון, "הרעיון שסביבו נבנתה עיר הבה"דים כלל יעילות וחיסכון. לשם כך, הוחלט על ניהול מרכזי לעיר, שייתן מענה רחב תוך הסתכלות על כל בסיסי ההדרכה בעיר. בינתיים, מה שקורה הוא בניגוד לציפיות. ראש אט"ל מתח ביקורת כי זו לא הפעם הראשונה שהוא מעיר על הנושאים הללו והם לא משתפרים. הביקורת שלו עניינית ומקצועית". גורמים באט"ל הוסיפו כי ברק החליט להגיע בימים הקרובים למתחם, שם יקיים דיון נוסף בנושא שיבחן אם התרחשו שינויים בתחומים שצוינו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
טקס חילופי ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה הנכנס, מרץ 2012. דרור עינב
דרש שיפור בתנאי הלינה של החיילים בקריית ההדרכה. ברק עם הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ/דרור עינב

מדובר צה"ל נמסר: "ראש אט"ל מקיים דיונים שוטפים כחלק מההיערכות לקליטת בסיסי ההדרכה בקריית ההדרכה. במסגרת זו מתקיים שיתוף פעולה הדוק בין צה"ל לזכיין. לא נפרט על אודות תוכן הדיונים והמסקנות העולות במסגרתם".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר בעיר הבה"דים בנגב. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
מגדלים באוויר. בניית הפרויקט לפני כשנה וחצי/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully