וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המוזיקאי קית' אמרסון שם קץ לחייו בגיל 71

12.3.2016 / 13:45

חבר להקת הרוק המתקדם אמרסון, לייק ופאלמר, שם קץ לחייו בביתו שבסנטה מוניקה. הקריירה של אמרסון הגיעה לשיאה בשנות ה-70, הוא נחשב לאחד מהחלוצים הגדולים בז'אנר

קית' אמרסון. GettyImages
קית' אמרסון/GettyImages

הקלידן והמוזיקאי קית' אמרסון מלהקת הרוק המתקדם אמרסון, לייק ופאלמר שם היום (שבת) קץ לחייו בביתו שבסנטה מוניקה, קליפורניה. שוטרים שהגיעו למקום מצאו אותו ללא רוח חיים. ההנחה היא כי אמרסון התאבד באמצעות אקדח.

הקריירה המוזיקלית של אמרסון הגיעה לשיאה בשנות ה-70, אז פרח בזכות יצירותיו המקוריות וסגנונו האקספרימנטלי הייחודי. ביחד עם חבריו להרכב קארל פאלמר וגרג לייק, יצרו השלושה את אחד מהרכבי הרוק המתקדם המשפיעה והמצליחה ביותר באותן שנים. כולל להיטים כמו "Fanfare for the Common Man" ו-"Beginning".

אמרסון נולד ב-1944 ובמהלך הקריירה הקים גם את ההרכב "דה נייס" בשנות ה-60. לאחר פירוק אמרסון, לייק ופאלמר ב-1979 פנה לדרך עצמאית, אולם לא הצליח לשחזר את ההצלחה שעשה עם חבריו. עבודתו השפיעה רבות על אמנים ולהקות רבות. בין היתר על ריק וייקמן (יס) וג'ון לורד (דיפ פרפל)

"קית' היה נשמה עדינה, שאהבתו ותשוקתו כקלידן תישאר בלתי ניתנת לחיקוי במשך שנים רבות", ספד פאלמר לחברו בהודעה לעיתונות. בין היתר טען כי הוא מרגיש צער עמוק וכי לתחושתו איבד אח לדרך".

קית' אמרסון במופע אלתור על הפסנתר

"Lucky Man" של אמרסון, לייק ופאלמר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully