וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן לריבלין: "הטרור לא ייפסק רק בכוח הזרוע"

9.3.2016 / 19:06

סגן נשיא ארה"ב פגש את נשיא המדינה במעונו, ברקע שורת הפיגועים האחרונים. ביידן גינה בחריפות את אירועי הטרור, אך הדגיש: "לעתים, כמו אחים, אנחנו לא נסכים". ריבלין: "הטרור לא ישבור אותנו"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

נשיא המדינה ראובן ריבלין נפגש היום (רביעי) במעונו בירושלים עם סגן נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, שהגיע אתמול לביקור בישראל. השניים נפגשו ברקע שורת הפיגועים שאירעו ביממה האחרונה, בהם פיגוע הדקירה בטיילת ביפו, שהתרחש בזמן שביידן שהה במרכז פרס לשלום הסמוך. ביידן הדגיש כי וושינגטון מגנה בחריפות את התקפות הטרור האחרונות, אך הוסיף: "זה לא יפסיק רק בכוח הזרוע".

"ארצות הברית מגנה בחריפות את התקפות הטרור האחרונות, כולל ההתקפות האחרונות אמש וליבנו יוצא אל המשפחות השכולות והפצועים", אמר סגן נשיא ארצות הברית. "בדקתי את האפשרות לבקר את הפצועים בבתי החולים ושמחנו לשמוע כי חלקם הגדול שוחרר. אנחנו, בדיוק כמוכם, לוקחים מאוד ברצינות את מותו של כל אדם בהתקפת טרור. אני נושא בכיסי את לוח הזמנים שלי, אליו מוצמדת קופסה ובה מספר הלוחמים שאיבדנו ומספר הלוחמים שנפצעו. אני דואג להתעדכן בכל בוקר במספר המדויק. אני עושה את זה כי כל אחד ואחד מהפצועים וההרוגים, הוא בן של מישהו, בעל של מישהי, הוא אובדן לקהילה שלמה".

נשיא המדינה ראובן ריבלין בפגישת עבודה מדינית עם סגן נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן. מרץ 2016. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
ביידן וריבלין, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

לדבריו, "אזרחי ישראל לא יוכלו לחיות את חייהם בחשש לצאת לרחובות. זה לא יוכל לקרות וזה לא יפסיק רק בכוח הזרוע. עמידתה של ארצות הברית לצד ישראל אינה מוטלת בשום ספק ואינה ניתנת לערעור. לעתים כמו אחים, אנחנו לא נסכים, לא נסכים מאוד אפילו, אבל לעולם, לעולם לא נזנח את המחויבות שלנו למדינה היהודית והדמוקרטית, מדינת ישראל. המחויבות הזו נוגעת גם ליכולת להבטיח את בטחונה של ישראל. אני מקווה לדון אתך ברעיונות שיפחיתו את האיבה. הנשיא אובמה ואני התכבדנו מאוד בביקורך בדצמבר האחרון, אז אמרת שאין לישראל ידידה טובה יותר מארצות הברית ואני כאן כדי להדגיש שגם לארצות הברית אין ידידה טובה מישראל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
זירת פיגוע דקירה ביפו. 8 במרץ 2016. איתן אלחדז, תצפית TPS
זירת פיגוע הדקירה ביפו, אתמול/תצפית TPS, איתן אלחדז

ריבלין התייחס בפתח דבריו לאירועי הטרור מהיממה האחרונה. "שוב התעוררנו לטרור ברחובות ירושלים. הגעת אתמול שהית ביפו, מרחק קצר מהתקפת הטרור האכזרית בה נרצח אזרח אמריקני", אמר. "אנו עומדים לצדכם בסולידריות, תפילותינו עם משפחות הקורבנות והפצועים בגל הטרור שפקד אותנו אמש והבוקר. ישראל מתמודדת עם טרור כזה כמעט בכל יום בשנה האחרונה ונמשיך לעמוד איתן מול האלימות והשנאה. הטרור לא ישבור אותנו ולא יעצב את עתידנו".

הנשיא הדגיש את היחסים הקרובים בין המדינות ואת התמיכה הבלתי מתפשרת של ארצות הברית. "אני יודע שישראל קרובה לליבך ואני מברכים אותך בבואך בכל ליבנו כחבר יקר של ישראל והעם היהודי. בחנוכה, בבית הלבן, הודיתי לנשיא אובמה ואני מודה עכשיו לך גם היום על התמיכה המתמשכת של ארצות הברית בביטחונה של מדינת ישראל. הידידות בין עם ישראל לעם האמריקאי חזקה מתמיד. ידידות זו מנחה אותנו בהתמודדות מול אתגרי ההווה ועם הפנים לעתיד בשיתוף פעולה".

ריבלין הוסיף כי "ישראל היא דמוקרטיה חזקה, חזקה מתמיד. אולם כשהאזור סובל מאי ודאות וחוסר יציבות, עול הביטחון של ישראל הוא כבד. אולי כבד מתמיד. אדוני סגן הנשיא, ביקורך חשוב מאוד. האזור כולו צריך לשמוע מסר ברור מארצות הברית. טרור ושנאה מפרידים בין אנשים. הדרך היחידה היא לבנות אמון. שלום לא יושג בכפיה. עלינו להגיע אליו. אנחנו גאים לקבל אותך כאן ואני מצפה לשיחתנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully