וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רומני יצא נגד טראמפ: "הוא זיוף"; המועמד השיב אש: "הוא התחנן לתמיכתי"

מיט רומני וג'ון מקיין, שהובסו על ידי אובמה ב-2012 וב-2008, קראו לאזרחי ארצות הברית לא להצביע למועמד הרפובליקני המוביל. טראמפ לא נשאר חייב ואמר: "יכולתי לומר לו 'מיט, פול על ברכיך', והוא היה עושה זאת"

צילום: רויטרס

מיט רומני, שהיה המועמד הרפובליקני בבחירות לנשיאות ארצות הברית בשנת 2012 והובס על ידי הנשיא הנוכחי ברק אובמה, מתח אתמול (חמישי) ביקורת חריפה על דונלד טראמפ. "הוא זיוף, הונאה", אמר. "הוא מקבל טרמפ לבית הלבן ואנחנו נשארים עם הכובע העלוב שלו". הוא הוסיף: "הוא אינו מתאים לנשיאות. בחירתו יכולה להזיק לעתידה של אמריקה. אם נעשה את הבחירות הנכונות, עתידה של אמריקה יכול להיות אפילו טוב יותר מעברה ומההווה שלה". לעומת זאת, ציין, "אם נבחר בטראמפ למועמד שלנו, התחזיות לעתיד בטוח יצטמצמו באופן משמעותי".

גם ג'ון מקיין, שהיה המועמד הרפובליקני בבחירות לנשיאות ארצות הברית בשנת 2008 והובס על ידי אובמה, הצטרף לביקורת של רומני וטען כי "אמירותיו של טראמפ מסוכנות". "אני שותף לחששות שהעלה ידידי מיט רומני, ולחששות שהעלו 65 מנהיגים רפובליקנים בתחומי ההגנה והביטחון, כי אמירותיו טראמפ בנוגע לביטחון הלאומי הן מסוכנות", כתב בהצהרה שפרסם ברשת. מקיין אף פנה למצביעים הרפובליקנים, וביקש מהם "להקדיש תשומת לב רבה למה שיש למנהיגי המפלגה ולמומחי הביטחון הלאומי להגיד על טראמפ".

עוד בנושא:
מתקרבים להבטחת המועמדות: "קלינטון וטראמפ עברו לתקוף זה את זאת"
ניצחונות גדולים לטראמפ ולקלינטון ב"סופר טיוזדיי"; קרוז שרד
אחרי שמחצה את סנדרס: קלינטון פוזלת לטראמפ וחושבת על נובמבר

מיט רומני, מועמד לנשיאות ארה"ב, נואם ביוטה. מרץ 2016. AP
"התחזיות לעתיד בטוח יצטמצמו אם נבחר בטראמפ". רומני/AP

טראמפ השיב אש לרומני וטען כי בשנת 2012 "רומני התחנן" לתמיכתו. "יכולתי לומר לו 'מיט, פול על ברכיך', והוא היה עושה זאת". טראמפ ציין כי רומני חשב לרוץ לנשיאות גם השנה, אבל "השתפן".

המיליארדר אף חיווה את דעתו על המרוץ לנשיאות שהתקיים לפני כארבע שנים. "רומני צריך היה לזכות. אני לא יודע מה קרה לו. הוא נעלם, נעלם", אמר והוסיף: "לא הייתי מרוצה מכך, אני מוכרח להודות, משום שאני לא מעריץ של ברק אובמה, ומפני שגיביתי את מיט רומני. עכשיו אתם יכולים לראות עד כמה הוא נאמן".

בתוך כך, דווח כי טראמפ ככל הנראה יגייס תרומות אם יזכה לעמוד בראשות המפלגה הרפובליקנית ולהתמודד בבחירות לנשיאות – כך לפי רשת CNN, שציטטה גורם המעורה בפרטים. זאת, חרף הבטחתו לבוחריו כי יממן את קמפיין הבחירות שלו מכספו הפרטי. עוד דווח כי טראמפ ואנשי הצוות שלו כבר פנו לתורמים פוטנציאליים, וחשפו בפניהם כי המועמד עתיד לגייס כספים.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טראמפ על שער מגזין "טיים" שיתפרסם החודש/מערכת וואלה!, צילום מסך

דבריהם החריפים של מועמדי העבר הרפובליקנים לנשיאות מגיעים יומיים לאחר "סופר טיוזדיי" – הבחירות המקדימות לנשיאות ב-12 מדינות בארצות הברית – שבמהלכו התבהרה התמונה ומסתמן כי המועמדים מהמפלגה הרפובליקנית והדמורקטית לנשיאות יהיו טראמפ והילרי קלינטון. טראמפ זכה באלבמה, בארקנסו, בג'ורג'יה, במסצ'וסטס, בטנסי, בווירג'יניה ובוורמונט. הסנאטור טד קרוז ניצח בטקסס, מדינת הבית שלו, באוקלהומה ובאלסקה.

"אני גורם מאחד", אמר טראמפ לכתבים בפאלם ביץ', פלורידה, בניסיון להפיג את החשש מכך שזכייתו במועמדות תגרום לקרע במפלגה. "אחרי שנסיים עם כל זה, אני הולך לרדוף אחרי אדם אחד – הילרי קלינטון. היא הייתה שם כל כך הרבה זמן, ואם היא לא שיפרה את זה עכשיו, היא לא תעשה את זה".

דולנד טראמפ נושא דברים בפאלם ביץ', פלורידה, מרץ 2016. רויטרס
"אמירותיו מסוכנות". טראמפ/רויטרס

המיליארדר, שבימים האחרונים נקשר שמו בתנועת הקו קלאס קלאן (KKK) הגזענית, התייחס בנאומו ליריביו העיקריים שנותרו במרוץ - קרוז ורוביו. "אני רוצה לברך את טד (קרוז) על טקסס. אני יודע כמה קשה הוא עבד". על רוביו אמר: "היה לו לילה קשה. הוא עבד קשה ובזבז כסף רב". הוא אף הבטיח להביס אותו במדינתו, פלורידה.

"המדינה שלנו בבעיה גדולה", פירט טראמפ את משנתו. "סין מנצלת אותנו. אין לי כלום נגד סין, אבל המנהיגים שלהם חכמים מדי ביחס למנהיגנו. מדינות כמו מקסיקו פוגעות בנו בגבולות, פוגמות בנו מבחינת פיתוח. חברות עוברות למקסיקו וסוגרות סניפים אצלנו. אנו ניצור עבודות כמו שלא ראיתם ונוריד מסים".

(עדכון ראשון: 21:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully