וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחתו של יוסף סלמסה הפגינה בי-ם: "אנחנו קורבנות לאלימות משטרתית"

עשרות בני אדם הגיעו למטה הארצי בבירה כדי למחות על החלטת מח"ש לסגור את התיק נגד שוטרים שהשתמשו באלימות נגד סלמסה, שמת ב-2014. "שנתיים להתעללות, עדיין אין לנו תשובות". שמונה מפגינים נעצרו

צילום: רוני כנפו, עריכה: מתן חדד

(משפחתו של יוסף סלמסה בכנסת: "המשטרה אכלה אותו")

כמאה בני אדם הגיעו היום (שלישי) בצהריים למטה הארצי בירושלים כדי להפגין נגד החלטת המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) לסגור את תיק החקירה נגד השוטרים שהשתמשו באלימות נגד יוסף סלמסה במרץ 2014 וגרמו למותו. המפגינים נשאו שלטים שבהם נכתב "די לאלימות המשטרה" וקראו: "אנחנו קורבנות לאלימות משטרתית", "משטרה עבריינית" ו"שוטר אלים חייב להיות בפנים".

שמונה מפגינים נעצרו משום שהמוחים התפרעו, השליכו בקבוקים לעבר השוטרים וחסמו את דרך בר לב בעיר. מהמשטרה נמסר כי הכביש כבר נפתח לתנועה.

האם, פרנוס, שמה אזיקים על ידיה. "כמה אפשר לבכות? היום בדיוק מלאו שנתיים להתעללות, עדיין אין לנו תשובות", אמרה. "סגרו את התיק והשוטרים לא עמדו לדין. לנו לא אמרו שום דבר. הבן שלי לא התאבד. מישהו דאג לשים אותו שם ויש בורא עולם בשביל צדק". לטענתה, "הממשלה לא מגיבה ולא עוזרת".


לקריאה נוספת:
ערר על סגירת חקירת מותו של יוסף סלמסה הוגש לפרקליט המדינה
אף ששיקרו בדוחות - נסגר התיק נגד שוטרים שחשמלו צעיר ממוצא אתיופי
אביו של הצעיר האתיופי יוסף סלמסה לנציגי המשטרה: "אכלתם אותו"

הפגנת יוצאי אתיופיה מול המטה הארצי, ירושלים. 1 במרץ 2016. רוני כנפו
"כמה אפשר לבכות?". ההפגנה בירושלים, היום/רוני כנפו

בהודעת המשפחה לקראת ההפגנה נכתב כי המשפחה מתכוונת להציג דרישה בפני היועץ המשפטי לממשלה בדבר פתיחת התיק ועוד תיקים רבים שנסגרו מחוסר עניין לציבור. "הגיע הזמן להתעורר למען הצדק של כולנו, ביום הזה כולנו קשורים זה בזה", נכתב.

"אנחנו נגיע למטה הארצי בירושלים כדי למחות ולדרוש לפתוח את התיק שנסגר בחודש אחרון", אמרה אחותו של יוסף סלמסה, אילנית, בשיחה עם וואלה! NEWS לפני ההפגנה. לדבריה, "ההחלטה הזאת שגויה, מזעזעת. זה ברור שמח"ש מחפים על השוטרים ונותנים יד למקרה ולמעשה, הם בעצמם עבריינים שנותנים לגיטימציה לשוטרים אחרים לקחת את החוק לידיים ואנחנו לא מוכנים לסבול את זה".

הפגנת יוצאי אתיופיה מול המטה הארצי, ירושלים. 1 במרץ 2016. רוני כנפו
"הממשלה לא מגיבה ולא עוזרת"/רוני כנפו

היא הוסיפה כי המשפחה מצפה להמשיך במאבק ומקווה שכל אזרח ואזרחית יגיעו מחר להפגנה, "כדי שכולם יראו שאנחנו שווים בין שווים למרות שבפועל זה לא ככה, הגזענות בוערת במדינה הזאת".

סלמסה הוסיפה והתייחסה לגזענות בארץ וקראה להתייחס ליוצאי אתיופיה בארץ כאזרחים שווים לכל דבר ועניין. "הגיע הזמן שאלו שיושבים למעלה יתחילו לצאת מהמציאות שבה הם נמצאים ויסתכלו לנו בעיניים. אנחנו אזרחים ישראלים, לא שונים מאף אחד, זה שהצבע העור שלנו כהה זה לא אומר שאנחנו שונים", אמרה.

הפגנת יוצאי אתיופיה מול המטה הארצי, ירושלים. 1 במרץ 2016. רוני כנפו
"שוטר אלים חייב להיות בפנים"/רוני כנפו

גנטו מנגיסטו, פעיל חברתי, אמר: "מדובר ביום הפטירה של יוסף סלמסה. נדרוש להעמיד לדין את שני השוטרים שהיו מעורבים בפרשה, וגם לפתוח את התיק בפני המשפחה כדי שתוכל לראות את כל הממצאים". לדבריו, מותו של סלמסה מסמל עבור רבים את האלימות המשטרתית שחווים אזרחים רבים, ובפרט הגזענות שחווים בני העדה האתיופית. "לא מדובר רק בו. יש עוד הרבה קורבנות אלימות של גזענות מצד שוטרים שלא נתנו את הדין עבור המעשים שלהם. המשפחה וגם אנחנו נמשיך להיאבק עד שהצדק יצא לאור", אמר.

יו"ר ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות ח"כ אברהם נגוסה וח"כ קסניה סבטלובה הגישו לפני כשבועיים לפרקליט המדינה שי ניצן ערר על סגירת תיק החקירה במח"ש בנוגע למותו של סלמסה. "עצם הודאת מח"ש בעדות השקר של השוטרים, המהווה עבירה פלילית, והחלטתם לסגור את התיק על אף זאת אומרת הכול", ציין נגוסה. "יש כאן התנהלות רשלנית שפוגעת ברגשותיה של קהילה שלמה וגורמת לאובדן אמון מוחלט מצד יוצאי אתיופיה במשטרה".

(עדכון ראשון: 07:30)

פרנוס סלמסה, הפגנת יוצאי אתיופיה מול המטה הארצי, ירושלים. 1 במרץ 2016. רוני כנפו
"הבן שלי לא התאבד". פרנוס, אמו של סלמסה/רוני כנפו
הפגנת יוצאי אתיופיה מול המטה הארצי, ירושלים. 1 במרץ 2016. רוני כנפו
הפגנת יוצאי אתיופיה מול המטה הארצי, ירושלים. 1 במרץ 2016/רוני כנפו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully