וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצב בדימוס חגי דותן יודה שהטריד מינית שוטרות - ולא יועמד לדין

24.2.2016 / 11:37

המחלקה לחקירות שוטרים החליטה להעמיד את מפקד מחוז חוף לשעבר לדין משמעתי בלבד, שבמסגרתו הוא יודה שהטריד מינית שוטרות שהיו כפופות לו. דותן פרש מאז התפוצצות הפרשה מהשירות, אך ניתן להענישו במשך חצי שנה לאחר מכן

עריכה: טל רזניק

מפקד מחוז חוף לשעבר, ניצב בדימוס חגי דותן, יודה כי הטריד מינית שוטרות שהיו כפופות לו ואף קיים עם אחת קשר מיני, אך לא יועמד לדין פלילי – כך החליטה היום (רביעי) המחלקה לחקירות שוטרים. על פי ההסדר, שאליו הגיעה המחלקה לחקירות שוטרים ופרקליט המדינה שי ניצן עם סנגורו של דותן, יועמד דותן לדין משמעתי בלבד בגין התנהגות שאינה הולמת שוטר ובהטרדה מינית ויודח מהמשטרה, אף שפרש ממנה לאחר התפוצצות הפרשה, אולם תיק החקירה הפלילי נגדו ייסגר והוא לא יועמד לדין.

מדובר בצעד חריג מאוד מבחינת המחלקה לחקירות שוטרים ששמה דגש בשנים האחרונות על עבירות מין של קצינים בכירים. במקרה של דותן אין ספק כי ביצע עבירות פליליות אולם במח"ש החליטו להסתפק בהעמדתו לדין משמעתי בלבד.

על פי כתב הקובלנה שיוגש נגד דותן, יודה הניצב בדימוס כי בעת שכיהן בתפקידים בכירים במשטרה, הוא פנה אל שוטרות ששירתו תחתיו בכמה הזדמנויות והטריד אותן מינית באמירות פוגעניות. כך למשל, אמר לאחרת השוטרות: "איך הייתי מת לנשק אותך". במקרה אחר אף קיים קשר אינטימי עם שוטרת תוך שהמשיך לקבל החלטות בעניינה. על פעולות דומות של ניצב אחר ששירת במשטרה, ניסו שחם, הועמד הקצין הבכיר לדין פלילי בגין הפרת אמונים.

ניצב חגי דותן, יוני 2015. ראובן קסטרו
חגי דותן/ראובן קסטרו

במח"ש הוחלט להסתפק בהעמדתו של דותן לדין משמעתי בלבד זאת לאחר שקיבל אחריות למעשיו ובכך, לדברי הפרקליטות "חסך את עדות השוטרות". עוד ציינו במח"ש כי העובדה שפרש מהמשטרה ועצם זה שההטרדות היו מילוליות בלבד ו"לא היו ברף חומרה גבוה יחסית" יש להסתפק בדין משמעתי בלבד.

בעניין יחסי המין שקיים דותן עם שוטרת אחרת הכפופה לו הסבירו במח"ש כי בשל פערי הגיל המצומצם יחסית ביניהם והיעדר יחסי מרות ישירים ועצם כך שבניגוד לפרשת שחם מדובר באישה אחת בלבד, הרי שיש להסתפק בדין משמעתי. "בנסיבות המעשים שנעשו ועל רקע פרישת הקצין ונטילת האחריות האישית והציבורית מצדו, די במישור המשמעתי כדי לתת מענה הולם ומידתי לפרשה", אמרו במחלקה לחקירות שוטרים.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

הסנקציה שניתן להטיל על דותן: הורדה בדרגה

ההחלטה שהתקבלה מעלה לא מעט תמיהות. כך למשל, העובדה כי דותן פרש מהמשטרה תקשה להטיל עליו בדין משמעתי עונש של ממש. מעבר לכך, עולה השאלה אם בסגירת התיק הפלילי יועבר המסר המרתיע כלפי שוטרים בכירים אחרים בכל הקשור ליחסים אישיים עם שוטרות הכפופות להם.

אף שדותן כבר אינו במשטרה ניתן להעמיד שוטר לדין אם טרם חלפה חצי שנה מאז שפרש. ייתכן שהסנקציה החמורה ביותר שמחלקת משמעת במשטרה יכולה להטיל על דותן היא הורדה בדרגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully